Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Ikke verst.

Jeg er så trett nå, at jeg orker verken å sprette vinflaskene eller lage meg mat. Vurderer å bare slenge meg på sofaen med et kryssord, VAMO-en og VH1 og håpe jeg holder ut til klokka elleve i kveld. :p

:D Du er mye yngre enn meg, men tusen takk for at jeg av og til føler det omvendt. :D

Kos deg med kryssordet du. :) Husker jeg syntes det var morsomt før. Ble vel lei antagelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy skam! :) Prøvd med bomull enda da? Jeg har en liten dott med bomull gjemt bak døra på Reoen, så jeg kan mekke veke hvorsomhelst om det skulle trenges, tar 30 sekunder å bytte.

Nei, jeg har ikke prøvd det. Men jeg mener jo at kanthalen må byttes, i like stor grad som silicaen... Tørrbrenner du den da? Blir den ren nok? :)

Lenke til kommentar

Coilen er det ikke noe behov for å bytte egentlig. Om man får inn/ut en ny veke der uten å ødelegge coilen kan den leve i flere år. Selv surrer jeg coilen såpass godt inni veken at det ikke lar seg gjøre. Bretter 2mm ekowool 2 ganger og kjører ca 4 runder med 28 kanthal ganske stramt. Håpløst å få ut den veken igjen uten å dra coilen istykker. Bomullsveker derimot er fantastiske å bytte ut. Tvinne, tvinne, sikte, stapp, dra, fyll, damp, ferdig :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke prøvd det. Men jeg mener jo at kanthalen må byttes, i like stor grad som silicaen... Tørrbrenner du den da? Blir den ren nok? :)

Nah, coilen holder lenge som Lakus sier. Jeg bytter sjelden, går ukevis. Jeg bare drar ut bomullen, tørrbrenner coilen og trer inn ny bomull. :)

Lenke til kommentar

Da blir det jo veldig lettvint. Men med mine veker, som jeg lager de nå, går det ikke å bytte. Surrer passe stramt rundt, nytter ikke å skulle bytte veke. Da må jeg lære å lage veke med bomull da... "tvinne, sikte, stapp osv" Lakus får det til å høres lett ut. :D

Må jeg lage coilen rundt en 3 mm strikkepinne da? Og legge inn bomull etterpå.. Bare bittelitt bomull?

Lenke til kommentar

Hvordan bomull bruker du, Blix? Jeg regner med at "bomull er bomull" og at det ikke er noen magisk bomull der ute, men regner også med at det er visse ting man burde unngå. Trenger veker som kan byttes ut kjappere for smakstesting. Er litt kjipt å lage 4 nye veker og coils for 4 nye smaker hele tiden. Høres mer behagelig ut å bare bytte ut veka.

Da blir det jo veldig lettvint. Men med mine veker, som jeg lager de nå, går det ikke å bytte. Surrer passe stramt rundt, nytter ikke å skulle bytte veke. Da må jeg lære å lage veke med bomull da... "tvinne, sikte, stapp osv" Lakus får det til å høres lett ut. :D

Må jeg lage coilen rundt en 3 mm strikkepinne da? Og legge inn bomull etterpå.. Bare bittelitt bomull?

Jeg må presiserer at jeg ikke enda har laget noen bomullsveker da jeg har vært særdeles fornøyd med silica, men alt jeg har sett av andre folk tilsier atdet er så enkelt :p

Lenke til kommentar

Jeg må presiserer at jeg ikke enda har laget noen bomullsveker da jeg har vært særdeles fornøyd med silica, men alt jeg har sett av andre folk tilsier atdet er så enkelt :p

Haha.. :D Derfor det hørtes såå lett ut. Da må du prøve deg på en du også nå. "Tvinn-sikt-stapp".

Lenke til kommentar

Skrutrekkeren jeg lager coilen på er vel ca 2mm. Bare en liten klype bomull, veldig lite som trengs.

Hvordan bomull bruker du, Blix? Jeg regner med at "bomull er bomull" og at det ikke er noen magisk bomull der ute, men regner også med at det er visse ting man burde unngå. Trenger veker som kan byttes ut kjappere for smakstesting. Er litt kjipt å lage 4 nye veker og coils for 4 nye smaker hele tiden. Høres mer behagelig ut å bare bytte ut veka.

Jeg kjøpte en pose på Rimi, har det klingende navnet "Softstar" og kostet vel mindre enn en tier. :)

Den posen anslår jeg at vil holde meg med veker frem til neste århundre, minst! :)

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar

I kveld blir det ingen fjelluft, men balltus sin resept på en god natts søvn. :) Nemlig 2 glass rødvin. Sammen med Maha-ras og 710 som kom fra LF i dag. Og jeg må si de lukter meget lovende. :)

Skål Linemor :) Finner at å nippe til rødvin gjør meg avslappet og etterhvert søvnig :) Maha-ras og 710? Hvilke smaker er det ?
Lenke til kommentar

Det blir sikkert bra, holder vel med 4 viklinger da. Husk at du ikke kan tørrbrenne bomull, det funker dårlig. :)

Jøss, lager veker av bomull nå da? He he, hva blir det neste? Er det lettere eller vanskeligere med bomull kontra Silica? Er det noe smaksforskjell?

Maha Ras er nær umulig å beskrive... 710 er sjokolade-ish, litt vel søt for meg. :)

Oki, smaker som er ren umulig å beskrive tiltrekker meg :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...