Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fysisk er du ung iallefall. :) 4-6 timer.... Høres lite ut. Kroppen trenger mer. Ikke rart du sov så lenge.. Du måtte jo ta igjen litt søvn. :)

Jo jo, fysisk, men hva teller det i den store og hele sammenhengen? :p

Jeg identifiserer meg med ungdom på 70-tallet.

Ang. søvn, så er det forskjellig fra person til person hvor mye søvn de trenger. Etter mange års testing har jeg kommet frem til at 6 timer holder i massevis for min del, og at jeg klarer meg fint på 4 timer. :)

Visst er du ung Smurf :) 27 snart, rene ungdommen. Jeg er passert 40 men føler meg som en 17-åring he he. Lider av søvnløshet selv, og sover ikke mer enn mellom 4-6 timer pr natt, og noen ganger mer. Etter lang tid på sovetabletter har jeg kuttet ut pillene, de er vanedannende og ikke bra. Jeg gikk over til å ta 2 glass rødvin hver kveld i november i fjor. Det er godt, det er kos, det er sunt for hjerte, blod og celler, og jeg sover bra på det. Mye bedre enn sovetabletter. :) Jeg føler meg frisk og rask, og etter at jeg stumpen røyken bare bedre og bedre :)

Jeg fikk utskrevet sovetabletter for noen år siden, siden legen trodde at jeg hadde kronisk elveblest (i stedet viste det seg å være veggedyr som hadde kommet på hybelen fra de som bodde der om sommeren da jeg hadde flytta hjem), så jeg skulle sove uten å klø meg i hjel, men jeg tok de bare én gang, siden jeg våknet opp 20 timer senere og kjeften var full av bomull. Og det var på en halv sovepille. :p Gikk rundt og var rusa de neste to dagene.

Du høres ikke ut som du er en dag over 50! :p

Takk, Amund. Du er så søt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk utskrevet sovetabletter for noen år siden, siden legen trodde at jeg hadde kronisk elveblest (i stedet viste det seg å være veggedyr som hadde kommet på hybelen fra de som bodde der om sommeren da jeg hadde flytta hjem), så jeg skulle sove uten å klø meg i hjel, men jeg tok de bare én gang, siden jeg våknet opp 20 timer senere og kjeften var full av bomull. Og det var på en halv sovepille. :p Gikk rundt og var rusa de neste to dagene.

Jepp, det er noe dritt. Du tok en halv, jeg var vant med 2 stk hver kveld, og den fæle smaken i munnen hele dagen etterpå kan jeg skrive under på :) det er noe skikkelig apedop, og jeg er glad jeg ikke lenger trenger dem. Da er rødvin mye bedre :) Skål :)
Lenke til kommentar

Fasttech har fått inn en hybrid, noen som vet om dette er noe å ha?

Rustfritt stål, messing og glasstank står det.

Er det egentlig en hybrid når den bruker 510 kobling?

Hva hybrid er eller hvorfor de kaller den det aner jeg ikke, men for meg virker det som en vanlig mekanisk mod utifra bildene i hvert fall. De sier at den ikke er teleskopisk, og har heller ikke VV eller VW, altså en mekanisk mod som kun kan bruke 18650 batterier. Ville ikke kjøpt denne nei. Da bør du heller skaffe deg en mek mod med teleskop muligheter. Da kan du variere størrelsen på moden etter hvilke batterier du putter inn. Mange lekre i Rustfritt stål, Ramzy har F.eks Drawtube. Det er kvalitet :) Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Apropos Drawtube, litt morsomt. Mutter'n og Fatter'n var her i går. Plutselig dro de opp hver sin Drawtube som de hadde bestilt på damping.no :) Ikke visste jeg det. De har i tillegg iTaste MVP som de bestilte da de så min :) De hadde den med bunnknapp som Ramzy har tilbud på nå. Litt morsomt, og de var begge meget fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

Fasttech har fått inn en hybrid, noen som vet om dette er noe å ha?

Rustfritt stål, messing og glasstank står det.

Er det egentlig en hybrid når den bruker 510 kobling?

Det er ingen hybrid når det har 510-kobling nei, da har de misforstått en smule... :)

Men de har jo en annen andre som er hybrid: http://www.fasttech.com/products/0/10005212/1420402-atty-aluminum-rechargeable-electronic-cigarette

http://www.fasttech.com/products/1411/10005212/1420406

Ingen hybrider er teleskopiske, heldigvis. :)

Apropos Drawtube, litt morsomt. Mutter'n og Fatter'n var her i går. Plutselig dro de opp hver sin Drawtube som de hadde bestilt på damping.no :) Ikke visste jeg det. De har i tillegg iTaste MVP som de bestilte da de så min :) De hadde den med bunnknapp som Ramzy har tilbud på nå. Litt morsomt, og de var begge meget fornøyd med den :)

Hehe, det var jo morsomt. :)

Lenke til kommentar

Jepp, det er noe dritt. Du tok en halv, jeg var vant med 2 stk hver kveld, og den fæle smaken i munnen hele dagen etterpå kan jeg skrive under på :) det er noe skikkelig apedop, og jeg er glad jeg ikke lenger trenger dem. Da er rødvin mye bedre :) Skål :)

Sitert for sannhet!

Rødvin hjelper dessverre ikke på mine søvnproblemer. Om jeg da ikke drikker meg full på det.

Det eneste jeg har funnet som faktisk hjelper meg med å bli trett nok til å sove, er frisk fjelluft og MYE mat. Som en buffet på et høyfjellshotell.

Lenke til kommentar

Sitert for sannhet!

Rødvin hjelper dessverre ikke på mine søvnproblemer. Om jeg da ikke drikker meg full på det.

Det eneste jeg har funnet som faktisk hjelper meg med å bli trett nok til å sove, er frisk fjelluft og MYE mat. Som en buffet på et høyfjellshotell.

Det er jo heller ikke til å forakte :) Whatever gets you though the night, it's alright - John Lennon :)
Lenke til kommentar

Hva hybrid er eller hvorfor de kaller den det aner jeg ikke, men for meg virker det som en vanlig mekanisk mod utifra bildene i hvert fall. De sier at den ikke er teleskopisk, og har heller ikke VV eller VW, altså en mekanisk mod som kun kan bruke 18650 batterier. Ville ikke kjøpt denne nei. Da bør du heller skaffe deg en mek mod med teleskop muligheter. Da kan du variere størrelsen på moden etter hvilke batterier du putter inn. Mange lekre i Rustfritt stål, Ramzy har F.eks Drawtube. Det er kvalitet :)

Har jo et par mekaniske modder med teleskop

http://www.fasttech.com/products/0/10004602/1354400-empire-kecig-k100-mechanical-rechargeable-electron

og

http://www.fasttech.com/products/0/10005075/1398603-v3-mod-telescoping-electronic-cigarette-battery

Begge funker kjempebra :-) Men vitsen med en hybrid er for det første, ingen kontakter som kan gi spenningstap mellom fordamper og batteri. For det andre, helt sømløst utseende.

Det er ingen hybrid når det har 510-kobling nei, da har de misforstått en smule... :)

Men de har jo en annen andre som er hybrid: http://www.fasttech....ronic-cigarette

http://www.fasttech....0005212/1420406

Ingen hybrider er teleskopiske, heldigvis. :)

Da har jeg forstått det riktig. Jeg så på de du linker til og tenkte at det lignet mer på hybrider. Men herregud for noen farger... Får nok kikke andre steder om jeg skal unne meg en ordentlig hybrid.

Vet du om noe bra/brukbart (etter din målestokk;-) som ikke koster det hvite ut av øyet, rustfritt og glasstank og som man ikke må med på lotterier etc. for å få kjøpt?

Lenke til kommentar

Har jo et par mekaniske modder med teleskop

http://www.fasttech.com/products/0/10004602/1354400-empire-kecig-k100-mechanical-rechargeable-electron

og

http://www.fasttech.com/products/0/10005075/1398603-v3-mod-telescoping-electronic-cigarette-battery

Begge funker kjempebra :-) Men vitsen med en hybrid er for det første, ingen kontakter som kan gi spenningstap mellom fordamper og batteri. For det andre, helt sømløst

Oki, det burde jeg ha kommet på, min feil. Visste jo egentlig det da, har jo sett at du har postet det før når du bestilte he he :) ikke alltid like enkelt å huske alt som blir postet her :)
Lenke til kommentar

Sitert for sannhet!

Frisk luft gjør underverker for søvn ja. Og fjelluft er nok supert. Men hvem får så mye av det da?... Ikke jeg iallefall.. Har tilbragt mange timer på solsenga i dag, men føler meg overhode ikke trøtt. :)

Kanskje du burde legge inn en spasertur på kvelden. :D Burde jeg også, men blir sjelden noe av...

Lenke til kommentar

Så bra at de er "omvendt", og handler seg utstyr. :) Jeg får ikke min mor til å bytte til e-sig. Hun hoster når hun prøver en, og da mener hun at det ikke går.. Så virker det som det er så mye "styr" med det, mener hun. Og det har hun vel igrunnen rett i... Men det er jo dette "styret" som gjør at vi blir så engasjert i dette. :) Så har vi helsegevinsten i tillegg.

Lenke til kommentar

Frisk luft gjør underverker for søvn ja. Og fjelluft er nok supert. Men hvem får så mye av det da?... Ikke jeg iallefall.. Har tilbragt mange timer på solsenga i dag, men føler meg overhode ikke trøtt. :)

Kanskje du burde legge inn en spasertur på kvelden. :D Burde jeg også, men blir sjelden noe av...

Burde, skulle, kunne, gidder ikke. :p

Pleide å gjøre det når jeg røyka. Gikk ut av huset og inn i skogen og satte meg på en stubbe og røykte noen sigaretter, og så gikk jeg tilbake. Tok selvfølgelig med meg sneipene og kasta de i søpla hjemme.

Får ikke mye fjelluft jeg heller. Er bare 150 - 200 m.o.h. her, men de få gangene jeg er på høyfjellet, så merker jeg at jeg blir trett mye enklere. :)

Lenke til kommentar

Så bra at de er "omvendt", og handler seg utstyr. :) Jeg får ikke min mor til å bytte til e-sig. Hun hoster når hun prøver en, og da mener hun at det ikke går.. Så virker det som det er så mye "styr" med det, mener hun. Og det har hun vel igrunnen rett i... Men det er jo dette "styret" som gjør at vi blir så engasjert i dette. :) Så har vi helsegevinsten i tillegg.

Ja, det er bra. De er helt omvendt. Begge røyka mindre og mindre etter at de fikk seg e-sig, og etter ei ukes tid gikk de over til bare damping. Nå bestiller de seg tanker og Juicer som bare det og særlig Fatter'n er en djevel til å blande juicer. Han kan blande 4-5 forskjellige juicer i en tank, og han liker det. Jeg rynker på nesa av mange av blandingene hans, men han bare ler :) De har bestilt seg tanker fra USA bl.a på egenhånd. Nå er jeg spent på når jeg begynner med å lage veker og coiler, om Fatter'n vil gjøre det samme. Han er mer fingernem enn meg og vil nok ikke ha noe problem med det. :)
Lenke til kommentar

Burde, skulle, kunne, gidder ikke. :p

Kjenner den ja... :D

Jeg har blitt så lat ang veke-bygging i det siste. I stedet for å sette opp reomizeren med ny veke, så setter jeg en mini-karto på Reoe'en... Jeg burde skjemmes.. :blush: Det er jo så fort gjort, så får jeg verdens beste damp.

Lenke til kommentar

Kjenner den ja... :D

Jeg har blitt så lat ang veke-bygging i det siste. I stedet for å sette opp reomizeren med ny veke, så setter jeg en mini-karto på Reoe'en... Jeg burde skjemmes.. :blush: Det er jo så fort gjort, så får jeg verdens beste damp.

Fy skam! :) Prøvd med bomull enda da? Jeg har en liten dott med bomull gjemt bak døra på Reoen, så jeg kan mekke veke hvorsomhelst om det skulle trenges, tar 30 sekunder å bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...