Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Dere er jo så fingernemme og praktisk anlagt. Tanntråd he he. Kreativiteten lenge leve. Jeg hadde aldri begitt meg inn på noe slikt :) Har sett flere videoer nå med oppsett av IGO-L og tror jeg vil gå for den. Det skal jeg kunne få til, men bestiller noen ferdige veker også så jeg har noen å se etter. Du snakker om watt på mekanisk mod, du får jo ikke stilt inn watt på den, med mindre du har en regulerbar en da? Tipper noe mellom 1.2 og 1.6 ohm er det jeg vil gå for å få til på Drawtuben. De SMOK Pyrex tankene på 1.5 ohm funker dritbra på den i alle fall :) ProTank på 1.8 ohm også. :)

IGO-L er en lett og fin sak å begynne med, så det er nok et godt valg.

Med litt matte kan du "regulere" watt på mek mod når du velger mostanden på coilen.

Volt X volt / motstand gir deg watten. fulladet batteri med 1 ohm coil blir 4,2 x 4,2 / 1 = 17,64 watt

Samme regnestykket med 2 ohm coil blir 4,2 x 4,2 / 2 = 8,82 watt.

Problemet med mek mod, er når spenningen synker etter hvert som batteriet lades ut. På et utladet batteri blir det plutselig 3,2 x 3,2 / 1 = 10,24 watt Eller 5,12 watt med 2 ohm coil.

Smok tanken er dual coil, dvs to coiler der hver er på 3 ohm. Det blir litt anderledes fordi de ikke blir noe i nærheten så varme som en 1,5 ohm coil :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å bytte batteri når det kommer rundt 3.7v. Med en hissig 0.8ohms coil som jeg har på iGo'en nå funker det fint. Siden jeg ikke kjededamper, går det i ganske korte trekke med masse trøkk. Er ikke glad i sånne 10-sekunders drag man må ta på eGo-utstyr. :)

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg min første negative kommentar på artikkelen, fra en lobbyist i et debattinnlegg i avisa.

Der står det blant annet at alle e-sigaretter inneholder 6 ganger så mye nikotin som en vanlig sigarett, og at det sannsynligvis vil gjøre at ungdom begynner å røyke. I tillegg er hun skeptisk til alt Karl Erik Lund mener.

Da er spørsmålet mitt. Skal jeg skrive et svar tilbake, en oppfølgingssak eller bare la det være?

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg min første negative kommentar på artikkelen, fra en lobbyist i et debattinnlegg i avisa.

Der står det blant annet at alle e-sigaretter inneholder 6 ganger så mye nikotin som en vanlig sigarett, og at det sannsynligvis vil gjøre at ungdom begynner å røyke. I tillegg er hun skeptisk til alt Karl Erik Lund mener.

Da er spørsmålet mitt. Skal jeg skrive et svar tilbake, en oppfølgingssak eller bare la det være?

Høres ut som noen som er fullstendig kunnskapsløs og samtidig forutinntatt. Kan være vanskelige å ha med å gjøre de der..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet. Og hun har virket så oppegående før.

Jeg vet hvem det, det er mora til noen venninner av meg, og jeg har jobbet med henne. Hun pleide å røyke, men har nå sluttet og er med i Robert Lunds Minnefond for Tobakkens ofre.

Skal jeg svare, eller bare la det være?

Lenke til kommentar

Jeg vet hvem det, det er mora til noen venninner av meg, og jeg har jobbet med henne. Hun pleide å røyke, men har nå sluttet og er med i Robert Lunds Minnefond for Tobakkens ofre.

Du kan jo vente til du får samlet noen håndfaste argumenter i FB-innlegget. :)

Lenke til kommentar

Svar etter beste evne, gi gjerne kilder også.

Lenke til kommentar

Må selvfølgelig høre med redaktøren min om jeg faktisk får lov til å svare. Ansatte skal vanligvis ikke skrive debattinnlegg i avisa, selv om det er et svar.

Men det blir nok å svare.

Kanskje jeg skal høre med Lund også?

Her er for øvrig innlegget slik det sto i avisen i dag:

https://docs.google.com/document/d/1LuIjJ46pd2JqUSuG0PYknIeqHfrOwjolryAOZAANi7I/edit?usp=sharing

Endret av Datasmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må selvfølgelig høre med redaktøren min om jeg faktisk får lov til å svare. Ansatte skal vanligvis ikke skrive debattinnlegg i avisa, selv om det er et svar.

Men det blir nok å svare.

Kanskje jeg skal høre med Lund også?

Her er for øvrig innlegget slik det sto i avisen i dag:

https://docs.google....dit?usp=sharing

La ho være, ekstremt ignorante folk liker å skrike sin mening, tror ho gjør mer skade for seg selv en for oss.

La oss være ærlige her... Ungdom får taki røyk/alkohol uannset hvor høyt du setter aldersgrensa eller setter opp prisen. Hun burde være glad hvis tenåringer som ellers ville ha røyka tobakk tar opp e-sigaretter. Veldig lite som er mer kjipt en å daue!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar heller med meg ekstra batterier, da regulerte modder ikke liker coilene mine :p

Og Paps eller Nemesis med f.eks en iGo-L blir da latterlig liten. Paps var med på jobb i dag, og klarte meg uten batteriskift.

9401731270_63f3ae75fa_c.jpg

Har iGo-L satt opp med stålveke, funker fjell!.

Pen liten sak :) Mekker stålveke på IGO-L, jammen er det proffen sin. Gleder meg til å begynne nå, og til jeg blir like god som deg :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier å bytte batteri når det kommer rundt 3.7v. Med en hissig 0.8ohms coil som jeg har på iGo'en nå funker det fint. Siden jeg ikke kjededamper, går det i ganske korte trekke med masse trøkk. Er ikke glad i sånne 10-sekunders drag man må ta på eGo-utstyr. :)

Jeg er også litt lei av å måtte dra så jævlig lenge for å få nok damp. Godt å høre at med egne coiler blir det mindre trekk og mer damp :)

Ikke bry deg om å svare det kverulante og ignorante mennesket. Artikkelen din inneholder nok fakta til at alle skjønner at hun bæsjer på leggen. Lite å gjøre med slike folk, fornuft er det siste som synker inn hos dem.
Lenke til kommentar

Jeg så den igår, men jeg har bestillt pro tanks fra fasttech som ligger å venter på posten, så blir nok en stund til jeg trenger flere hehe.

Oki :) Vurderer å bestille en. Tar 1 ml mer enn ProTanken og har ohm på 1.8, akkurat perfekt for Drawtuben :) Man får aldri nok tanker :)
Lenke til kommentar

Jeg tar heller med meg ekstra batterier, da regulerte modder ikke liker coilene mine :p

Og Paps eller Nemesis med f.eks en iGo-L blir da latterlig liten. Paps var med på jobb i dag, og klarte meg uten batteriskift.

9401731270_63f3ae75fa_c.jpg

Har iGo-L satt opp med stålveke, funker fjell!.

Lekker sak det der :-) Skulle gjerne sett/hørt hvordan du setter opp stålveke i IGO-L. Surrer du mesh rundt silica?

Det hadde også vært interessant å høre litt om hvilke trådtykkelser og typer du har best erfaring med til dine coiler?

Jeg har også alltid med ekstra batteri når jeg bruker K100 med 18350. Jeg kan stort sett klare meg en dag uten å bytte, men jeg bytter som regel midt på dagen når det begynner å bli merkbart mindre futt.

Lenke til kommentar
Lekker sak det der :-) Skulle gjerne sett/hørt hvordan du setter opp stålveke i IGO-L. Surrer du mesh rundt silica? Det hadde også vært interessant å høre litt om hvilke trådtykkelser og typer du har best erfaring med til dine coiler? Jeg har også alltid med ekstra batteri når jeg bruker K100 med 18350. Jeg kan stort sett klare meg en dag uten å bytte, men jeg bytter som regel midt på dagen når det begynner å bli merkbart mindre futt.

Kun mesh, jeg klipper en bit diagonalt slikat at den blir lett å bøye etter rulling, kjørte over den med en lighter en par ganger, puttet en sprøytespiss i midten for støtte mens jeg coilet veken i den ene enden, resultatet så slik ut(ikke bilde av iGoen min, men ca helt likt):

DSCN1057.jpg

Når den var ferdig montert satte jeg iGo på modden og "pulset" helt til jeg hadde en jevnt og fint glødende coil.

Jeg bruker stort sett bare Kanthal A1 AWG 28, har vel en nær 100m av den :) Bruker også noe AWG 30 og en sjelden gang 32. Men 28 er favoritten. :)

Kjøper herfra: http://www.ebay.com/...=item43be162903

Lenke til kommentar

Takk for svar, dette så spennende ut og må testes :-)

Her er en morsom sak for de som er VIRKELIG røyksugne ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=cill_IbtXiw

Ha ha ha, tror jammen han fikk nok for et år fremover :)

Kun mesh, jeg klipper en bit diagonalt slikat at den blir lett å bøye etter rulling, kjørte over den med en lighter en par ganger, puttet en sprøytespiss i midten for støtte mens jeg coilet veken i den ene enden, resultatet så slik ut(ikke bilde av iGoen min, men ca helt likt):

DSCN1057.jpg

Når den var ferdig montert satte jeg iGo på modden og "pulset" helt til jeg hadde en jevnt og fint glødende coil.

Jeg bruker stort sett bare Kanthal A1 AWG 28, har vel en nær 100m av den :) Bruker også noe AWG 30 og en sjelden gang 32. Men 28 er favoritten. :)

Kjøper herfra: http://www.ebay.com/...=item43be162903

Hva funker best smak og dampmessig på IGO' n av Silica og stålveke?
Lenke til kommentar

Bah. Nå vil ikke ProTanken virke med VAMO-en lenger. Irriterende greier. ProTanken fungerer fint med de andre batteriene mine, og de andre tankene og clearoene mine fungerer fint på VAMO-en. Dette skjedde helt uten videre i morges, etter at jeg fylte opp ProTanken igjen. Like før fungerte den utmerket. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...