Datasmurf Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg foretrekker ferdiglaget fremfor å lage selv. Jeg er sikker på at jeg vil kortslutte alt utstyret og sprenge batteriene mine eller noe i den duren. Det er faktisk noe jeg fortsatt er redd for med ferdiglaga utstyr også. At batteriene mine skal eksplodere i lomma mi, altså. Men det gjelder også mobilen min. Jeg er også livredd for at tennene mine bare skal eksplodere inne i munnen min. Angst er en fin bil. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du kan jo få en ferdiglaget RBA løsning hos Ramzy, som vi diskuterte her i går ;-) Denne eller denne med denne :-D Det er veldig lite som kan eksplodere her ;-) Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg mener at det følger med nok veke og tråd til å lage en coil, det følger også med reserve O-ringer etc. men du vil helt klart trenge mer. Her har de et brukbart utvalg: http://pink-mule.com/index.php?route=product/category&path=61_663 1, 2 og 3 mm silica og 0,15 og 0,20 kanthal er et greit å begynne med. Takker Hva er best av 1, 2 og 3 mm Silica, og av 0,15 og 0,20 Khantal å jobbe med og i bruk? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Da var mer vapemail på vei, denne gangen to nye clearomizere og noe jeg ikke husker. Også bestilt cola, whiskey og cherry cola juice. Et spm, hvordan lader dere mod-batterier i bilen, omformer fra 12V til 230V eller en spesialledning til laderen? (i mitt tilfelle trustfire) Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Takker Hva er best av 1, 2 og 3 mm Silica, og av 0,15 og 0,20 Khantal å jobbe med og i bruk? Det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå. Jeg vil ha coil på 1,6 - 2.0 ohm. På IGO-L når jeg målet med 0.20 surret rundt dobbel 3mm silica. Men etter å ha prøvd octupus'en, vil jeg prøve to doble 2 mm eller 3-4 doble 1 mm. På Octopus blir det dårligere plass og jeg tror det blir lettere å nå motstanden jeg vil ha med 0,15, da den har mye høyere motstand på samme lengde tråd. Tykkere tråder, som 0,30 etc. er vanskeligere å jobbe med, da de er mye stivere og vanskeligere å tvinne rundt myk silica. Tynnere tråder ryker lettere hvis du har hotspots når du gløder tråden, så et utladet batteri eller en mod på lav effekt funker best. Dersom jeg måtte velge kun en tråd og en silica, ville jeg valgt 2mm silica og 0,20 kanthal, kan få det meste til å funke greit med det. Det er selvsagt best å ha litt forskjellig så man kan prøve litt forskjellige oppsett. Her er Todd som viser oppsett: Jeg ville hatt et par wraps til og jeg hadde ikke kuttet veka :-) Endret 29. juli 2013 av Vaperizer Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du kan jo få en ferdiglaget RBA løsning hos Ramzy, som vi diskuterte her i går ;-) Denne eller denne med denne :-D Det er veldig lite som kan eksplodere her ;-) Jeg vet jeg kan få det, jeg kan også få ferdiglagde veker, uten at det hjelper meg det minste. Jeg går fortsatt rundt og frykter at jeg vil sprenge av meg fingrene kronisk. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg vet jeg kan få det, jeg kan også få ferdiglagde veker, uten at det hjelper meg det minste. Jeg går fortsatt rundt og frykter at jeg vil sprenge av meg fingrene kronisk. Hvis "bilen" er der samme hva du bruker, er det vel ingen forskjell på om du bruker ferdiglagd eller hjemmelagd, så da er det vel bare å kjøre på og kose deg med RBA'er? ;-) Husk at med hjemmelagd, har DU kontroll på om det eksploderer eller ikke. Med fabrikklagd, må du stole på at en Kinesisk underbetalt barnearbeider kan sakene sine... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg tenker mer på at batteriet eksploderer, og jeg har ingen planer om å begynne og lage mine egne batterier. Og jeg stoler mer på underbetalte kinesiske barnearbeidere enn jeg stoler på meg selv. Jeg har flere arr rundt omkring på kroppen fra når jeg har prøvd meg på noe praktisk (og noen fra å være nær sløve dyr som katter og hunder), og jeg er ikke interessert i å få noen flere med det første, så da kjøper jeg heller tanker hvor alt er fiks ferdig, i stedet for å styre rundt med RBA-er og RDA-er og være enda mer redd enn jeg ellers er. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det kommer jo an på hva du ønsker å oppnå. Jeg vil ha coil på 1,6 - 2.0 ohm. På IGO-L når jeg målet med 0.20 surret rundt dobbel 3mm silica. Men etter å ha prøvd octupus'en, vil jeg prøve to doble 2 mm eller 3-4 doble 1 mm. På Octopus blir det dårligere plass og jeg tror det blir lettere å nå motstanden jeg vil ha med 0,15, da den har mye høyere motstand på samme lengde tråd. Tykkere tråder, som 0,30 etc. er vanskeligere å jobbe med, da de er mye stivere og vanskeligere å tvinne rundt myk silica. Tynnere tråder ryker lettere hvis du har hotspots når du gløder tråden, så et utladet batteri eller en mod på lav effekt funker best. Dersom jeg måtte velge kun en tråd og en silica, ville jeg valgt 2mm silica og 0,20 kanthal, kan få det meste til å funke greit med det. Det er selvsagt best å ha litt forskjellig så man kan prøve litt forskjellige oppsett. Her er Todd som viser oppsett: Jeg ville hatt et par wraps til og jeg hadde ikke kuttet veka :-) Ja så på Todd sitt oppsett. Hva er Hot Spots? Det oppsettet jeg er ute etter er lav motstand til Drawtuben på noe mellom 1,2 og 1,6 Ohm, og til SVD'n og MVP'n kan motstanden gjerne være større. Mekaniske moder funker best på lav motstand. Har sett noen videoer nå, og det virker som alle surrer 4 ganger rundt veka. Hvordan kan Ohmen bli så forskjellig da? Er det ikke lavere motstand jo mindre runder man surrer da? Hva med 3 ganger? Testet det? Så Ramzy lagde en Coil på 0.8 Ohm og dampet på Drawtuben. Så heftig ut Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Stressa før jobb i dag med å få med juice og batteri. Utan å tenke fylte eg ein Boge F16 tank med Lime Sparkle. Ikkje det smarteste eg har gjort. Den er allerede begynt å sprekke... Bilder tatt med mobilkamera, veit ikkje om man ser det så godt. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Ja så på Todd sitt oppsett. Hva er Hot Spots? Det oppsettet jeg er ute etter er lav motstand til Drawtuben på noe mellom 1,2 og 1,6 Ohm, og til SVD'n og MVP'n kan motstanden gjerne være større. Mekaniske moder funker best på lav motstand. Har sett noen videoer nå, og det virker som alle surrer 4 ganger rundt veka. Hvordan kan Ohmen bli så forskjellig da? Er det ikke lavere motstand jo mindre runder man surrer da? Hva med 3 ganger? Testet det? Så Ramzy lagde en Coil på 0.8 Ohm og dampet på Drawtuben. Så heftig ut Hot spots er egentlig mest problem på Genesis'er, der man bruker stålveke. Er veka dårlig oksydert, blir det kortslutning og coilen kan brenne av. Men på drippere kan det bli ekstra varmt hvis to vinninger ligger helt inntil hverandre. Da gløder det mye sterkere der og resten av coilen gløder dårlig eller ikke i det hele tatt. Blir det varmt nok, smelter metallet og coilen ryker. Det er veldig populært med lav motstand og skikkelig lav motstand takler jo ikke annet enn mekaniske modder. Jeg har prøvd subohm coil og liker det ikke. De fleste juicer har sweet spot på mellom 6 og 9 watt, da smaker de best. Pøser man på med oppimot 30 watt, er man milevis unna sweet spot, juiceforbruker er insane, etter to trekk er IGO'en GLOVARM og batteriet er tomt på notime, samme hva slags batteri du bruker ;-). Men det er imponerende å se på og moro å teste, spesiellt med 50/50 juice ;-) Jeg skal dampe, ikke tåkelegge omgivelsene. Jeg kan bruke coiler ned mot 1,4-1,5 ohm, men liker meg best mellom 1,6 og 2 ohm (8-10 watt) på mek mod. Den siste coilen jeg lagde til AGA t2'en min ble på 1,4 ohm, det blir for hett på mek mod så jeg kjører den på Vamoen, smaker veldig bra på 8,5 watt :-) Har sett videoen til Ramzy og han sier nok hvilken trådtykkelse han bruker. Det å surre 4 ganger rundt veka gir en passe lang coil som er lett å lage og lett å justere godt. Ved å bruke forskjellig tykkelse og type tråd, kan man få den motstanden man vil ha. Bruker man tykk tråd med lav motstand pr. meter, får man lav motstand. Bruker man tynn tråd med høy motstand pr. meter, får man høyere motstand. Jeg har en SM 20 som jeg byttet veke på forrige uke (Denne er ikke bra, centerpin isolatoren er gummi og smelter hvis du gløder tråden). Med 0,20 nichrome tråd måtte det 7 wraps til for å nå 1,6 ohm. Det ble ganske likt det ene bildet i linken. Det å få 7 wraps til å gløde gjevnt når det er såpass trangt, er ikke lett. Gløder det for ugjevnt, kan du brenne juicen og det smaker brent. Derfor bestilte jeg 0,15 kanthal til octopus'en, forhåpentlig får jeg 1,8 - 2 ohm med 4-5 wraps ;-) Jeg har tidligere nevnt at Octopusen er litt slapp i O-ringene, slik at toppdekselet kan vri seg eller dette av når man skal dryppe. Jeg har funnet en løsning på dette. Jeg vippet av o-ringene og la en runde med tanntråd i sporet under O-ringen. Jeg fliset opp og delte tanntråden i to for å få riktig tykkelse. Nå sitter toppdekselet som støpt :-D Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Men om man skal ha 1,5-2,0ohm og 8-10 watt er forsåvidt ikke en mekmod nødvendig, om man ikke vil ha en for utseende sitt skyld. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Men om man skal ha 1,5-2,0ohm og 8-10 watt er forsåvidt ikke en mekmod nødvendig, om man ikke vil ha en for utseende sitt skyld. En annen faktor er størrelse, da alle regulerte modder er mye større enn de minste mekmoddene. Jeg kan ikke være helt enig at de fleste juicer har en sweet spot mellom 6 og 9 watt. Så fort men beveger seg over 10 watt er god veking veldig viktig, og det er fort gjort å få dårlig smak da, men når oppsettet sitter går det ikke utover smaken. Stort sett alle mine attyer ligger på 1.0 ohm, det er min sweet spot. En Vivi Nova på 15 watt på Vamoen derimot, det er ikke mye sweet. Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Det hadde nok vært bedre om jeg skrev at de fleste juicene jeg har vært borti har en sweetspot mellom 6 og 9 watt ;-) Jeg er glad i fruktsmaker og det virker som om fruktsmaker har en mye mer markant sweetspot enn andre smaker. Det er helt riktig at grunnen til at jeg bruker mek mod er størrelsen. Egentlig liker jeg ikke at spenningen synker etter hvert som batteriet lades ut, jeg vil helst ha lik effekt hele tiden. EVOD batteriene mine gir meg det. Men med K100'en min med 18350, kan jeg ha IGO-L'en i lomma og det liker jeg :-) Artig når folk sperrer øya opp og sier "SE DEN HASJPIPA A" ;-) Men nå som jeg har fått Octopusen, blir det mest den på EVOD batteri når jeg er ute å farter og det funker kjempebra. Grøsser enda ved tanken på Vivi Nova på 15 watt.... ;-) Endret 30. juli 2013 av Vaperizer Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Stressa før jobb i dag med å få med juice og batteri. Utan å tenke fylte eg ein Boge F16 tank med Lime Sparkle. Ikkje det smarteste eg har gjort. Den er allerede begynt å sprekke... Bilder tatt med mobilkamera, veit ikkje om man ser det så godt. Uffda, noen ganger kan det gå fort i svingene. Håper du klarte å redde tanken Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hot spots er egentlig mest problem på Genesis'er, der man bruker stålveke. Er veka dårlig oksydert, blir det kortslutning og coilen kan brenne av. Men på drippere kan det bli ekstra varmt hvis to vinninger ligger helt inntil hverandre. Da gløder det mye sterkere der og resten av coilen gløder dårlig eller ikke i det hele tatt. Blir det varmt nok, smelter metallet og coilen ryker. Det er veldig populært med lav motstand og skikkelig lav motstand takler jo ikke annet enn mekaniske modder. Jeg har prøvd subohm coil og liker det ikke. De fleste juicer har sweet spot på mellom 6 og 9 watt, da smaker de best. Pøser man på med oppimot 30 watt, er man milevis unna sweet spot, juiceforbruker er insane, etter to trekk er IGO'en GLOVARM og batteriet er tomt på notime, samme hva slags batteri du bruker ;-). Men det er imponerende å se på og moro å teste, spesiellt med 50/50 juice ;-) Jeg skal dampe, ikke tåkelegge omgivelsene. Jeg kan bruke coiler ned mot 1,4-1,5 ohm, men liker meg best mellom 1,6 og 2 ohm (8-10 watt) på mek mod. Den siste coilen jeg lagde til AGA t2'en min ble på 1,4 ohm, det blir for hett på mek mod så jeg kjører den på Vamoen, smaker veldig bra på 8,5 watt :-) Har sett videoen til Ramzy og han sier nok hvilken trådtykkelse han bruker. Det å surre 4 ganger rundt veka gir en passe lang coil som er lett å lage og lett å justere godt. Ved å bruke forskjellig tykkelse og type tråd, kan man få den motstanden man vil ha. Bruker man tykk tråd med lav motstand pr. meter, får man lav motstand. Bruker man tynn tråd med høy motstand pr. meter, får man høyere motstand. Jeg har en SM 20 som jeg byttet veke på forrige uke (Denne er ikke bra, centerpin isolatoren er gummi og smelter hvis du gløder tråden). Med 0,20 nichrome tråd måtte det 7 wraps til for å nå 1,6 ohm. Det ble ganske likt det ene bildet i linken. Det å få 7 wraps til å gløde gjevnt når det er såpass trangt, er ikke lett. Gløder det for ugjevnt, kan du brenne juicen og det smaker brent. Derfor bestilte jeg 0,15 kanthal til octopus'en, forhåpentlig får jeg 1,8 - 2 ohm med 4-5 wraps ;-) Jeg har tidligere nevnt at Octopusen er litt slapp i O-ringene, slik at toppdekselet kan vri seg eller dette av når man skal dryppe. Jeg har funnet en løsning på dette. Jeg vippet av o-ringene og la en runde med tanntråd i sporet under O-ringen. Jeg fliset opp og delte tanntråden i to for å få riktig tykkelse. Nå sitter toppdekselet som støpt :-D Dere er jo så fingernemme og praktisk anlagt. Tanntråd he he. Kreativiteten lenge leve. Jeg hadde aldri begitt meg inn på noe slikt Har sett flere videoer nå med oppsett av IGO-L og tror jeg vil gå for den. Det skal jeg kunne få til, men bestiller noen ferdige veker også så jeg har noen å se etter. Du snakker om watt på mekanisk mod, du får jo ikke stilt inn watt på den, med mindre du har en regulerbar en da? Tipper noe mellom 1.2 og 1.6 ohm er det jeg vil gå for å få til på Drawtuben. De SMOK Pyrex tankene på 1.5 ohm funker dritbra på den i alle fall ProTank på 1.8 ohm også. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Uffda, noen ganger kan det gå fort i svingene. Håper du klarte å redde tanken Tanken gikk til h*****. Teipa den med tørkepapir til lunch og overlevde dagen uten for mykje søl. Utrulig så raskt væsken drepte tanken. Såg sprekker etter ein time. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Tanken gikk til h*****. Teipa den med tørkepapir til lunch og overlevde dagen uten for mykje søl. Utrulig så raskt væsken drepte tanken. Såg sprekker etter ein time. Finnes en del tank-killers ja. Kan være kjekt å invistere i en pyrex eller annen glasstank, som vil tåle alt Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Tanken gikk til h*****. Teipa den med tørkepapir til lunch og overlevde dagen uten for mykje søl. Utrulig så raskt væsken drepte tanken. Såg sprekker etter ein time. Huffda. Det var synd . Hørt en del rykter om Tank-Killers, men nå vet jeg at det er reelt, og at det skjer fort. Glasstanker er nok et must ja. ProTank og SMOK Pyrex fra damping.no er jo i glass. Har 2 av begge og ser nå verdien i dem Må si meg enig med frøken Buffy, du burde skaffe deg glasstank Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Det hadde nok vært bedre om jeg skrev at de fleste juicene jeg har vært borti har en sweetspot mellom 6 og 9 watt ;-) Jeg er glad i fruktsmaker og det virker som om fruktsmaker har en mye mer markant sweetspot enn andre smaker. Det er helt riktig at grunnen til at jeg bruker mek mod er størrelsen. Egentlig liker jeg ikke at spenningen synker etter hvert som batteriet lades ut, jeg vil helst ha lik effekt hele tiden. EVOD batteriene mine gir meg det. Men med K100'en min med 18350, kan jeg ha IGO-L'en i lomma og det liker jeg :-) Artig når folk sperrer øya opp og sier "SE DEN HASJPIPA A" ;-) Men nå som jeg har fått Octopusen, blir det mest den på EVOD batteri når jeg er ute å farter og det funker kjempebra. Grøsser enda ved tanken på Vivi Nova på 15 watt.... ;-) Jeg tar heller med meg ekstra batterier, da regulerte modder ikke liker coilene mine Og Paps eller Nemesis med f.eks en iGo-L blir da latterlig liten. Paps var med på jobb i dag, og klarte meg uten batteriskift. Har iGo-L satt opp med stålveke, funker fjell!. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå