Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg klarte ikke å bestemme meg. Så jeg kjøpte både evod- og spinner-pakken. Håper kjærringa tilgir meg.....

Lurt det, det er jo lettere å be om tilgivelse enn tillatelse ;-)

Spinner batteriet er 11,2 cm langt, setter du på en fordamper på den, er det fort en 16-18 cm lang E-sigarett du har. Det funker i hvert fall ikke for meg å gå rundt med noe sånt i lomma til hverdags. EVOD batteriene er 8 cm lange og den forskjellen betyr mye. EVOD batteriet har regulert spenning, den gir 3,7 volt igjennom hele batteriets levetid. Da kan man heller justere effekten med fordamperhodene/coilene man velger/lager. Jeg bruker coiler fra 1,6-2,2 ohm alt ettersom hvor mye effekt jeg ønsker på de forskjellige juicene.

For tiden bruker jeg en Mini Octopus med orginalcoil på 2 ohm på EVOD batteriet mitt til hverdags. Det fungerer alldeles utmerket og er en kompakt og behagelig sak å ha med seg rundt omkring :-)

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurt det, det er jo lettere å be om tilgivelse enn tillatelse ;-)

Spinner batteriet er 11,2 cm langt, setter du på en fordamper på den, er det fort en 16-18 cm lang E-sigarett du har. Det funker i hvert fall ikke for meg å gå rundt med noe sånt i lomma til hverdags. EVOD batteriene er 8 cm lange og den forskjellen betyr mye. EVOD batteriet har regulert spenning, den gir 3,7 volt igjennom hele batteriets levetid. Da kan man heller justere effekten med fordamperhodene/coilene man velger/lager. Jeg bruker coiler fra 1,6-2,2 ohm alt ettersom hvor mye effekt jeg ønsker på de forskjellige juicene.

For tiden bruker jeg en Mini Octopus med orginalcoil på 2 ohm på EVOD batteriet mitt til hverdags. Det fungerer alldeles utmerket og er en kompakt og behagelig sak å ha med seg rundt omkring :-)

Den mini octopusen ser jeg kommer med ferdig veke og Coil. Er det bare å dryppe og dampe da eller? Lurer på hva jeg skal gå for som min første dripper eller RBA. Du bruker fortsatt den originale veken som fulgte med? Varer den lenge?
Lenke til kommentar

Spinner og iclear30 blir relativt stort det og, men funker bra for meg. Har den som regel på innerlomma i dressjakken, bukselomme om lommen egner seg, eller i skuldervesken jeg som regel har med meg.

Har heller det enn et mindre batteri jeg må bytte hele tiden og lade konstant. Men det er kanskje jeg som er rar.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Den mini octopusen ser jeg kommer med ferdig veke og Coil. Er det bare å dryppe og dampe da eller? Lurer på hva jeg skal gå for som min første dripper eller RBA. Du bruker fortsatt den originale veken som fulgte med? Varer den lenge?

Har ikke hatt Octopusen mer enn noen dager, så jeg vet ikke hvor lenge den varer. Den veka og coilen den kom med er i hvert fall utrolig bra og jeg kommer til å gjøre mitt beste for å kopiere den når jeg må bytte. Jeg kan trygt anbefale deg denne, da får du en kjempegod introduksjon til RBA og dripping. Den er som skapt for et sort EVOD batteri, ser veldig bra ut og coilen passer supert til spenningen batteriet gir.

Går du for en sånn en, bør du justere coilen før du tar den i bruk. Ta en tannpirker og sørg for at alle vinningene ligger i gjevn avstand til hverandre og at hele coilen gløder opp gjevnt og fint.

Husk også drip tip, det følger ikke med. Jeg bruker "Curvy" fra damping.no, liker den veldig godt. En "3 ml eGo sokkel" trengs også for å skjule gjengene på eGo batterier.

Det eneste problemet med Octopusen er at den er bittelitt for slapp i O-ringene, så napper du av drip tipen for å dryppe, kan hele toppdekselet følge med. Iflg. Ramzy er de sånn alle sammen. Jeg har satt en liten gaffatapebit på den for å holde den på plass til jeg finner en litt tykkere O-ring. Denne saken er SÅ bra at jeg tar jobben med å finne tykkere O-ringer :-D

Lenke til kommentar

Har ikke hatt Octopusen mer enn noen dager, så jeg vet ikke hvor lenge den varer. Den veka og coilen den kom med er i hvert fall utrolig bra og jeg kommer til å gjøre mitt beste for å kopiere den når jeg må bytte. Jeg kan trygt anbefale deg denne, da får du en kjempegod introduksjon til RBA og dripping. Den er som skapt for et sort EVOD batteri, ser veldig bra ut og coilen passer supert til spenningen batteriet gir.

Går du for en sånn en, bør du justere coilen før du tar den i bruk. Ta en tannpirker og sørg for at alle vinningene ligger i gjevn avstand til hverandre og at hele coilen gløder opp gjevnt og fint.

Husk også drip tip, det følger ikke med. Jeg bruker "Curvy" fra damping.no, liker den veldig godt. En "3 ml eGo sokkel" trengs også for å skjule gjengene på eGo batterier.

Det eneste problemet med Octopusen er at den er bittelitt for slapp i O-ringene, så napper du av drip tipen for å dryppe, kan hele toppdekselet følge med. Iflg. Ramzy er de sånn alle sammen. Jeg har satt en liten gaffatapebit på den for å holde den på plass til jeg finner en litt tykkere O-ring. Denne saken er SÅ bra at jeg tar jobben med å finne tykkere O-ringer :-D

Justere coilen ? Hmm, måtte være noe komplisert ja. Ikke bare plug and vape :) Er IGO-L et bedre førstevalg da? Begge vil kle Drawtuben. Så videoen med Todd inne på dampingsiden, og jeg tror faktisk jeg skulle klart å lage Coil og veker :)Driptipper har jeg mange av. Hvor mange dråper tar den, og må man dryppe ofte? Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Justere coilen ? Hmm, måtte være noe komplisert ja. Ikke bare plug and vape :) Er IGO-L et bedre førstevalg da? Begge vil kle Drawtuben. Så videoen med Todd inne på dampingsiden, og jeg tror faktisk jeg skulle klart å lage Coil og veker :)Driptipper har jeg mange av. Hvor mange dråper tar den, og må man dryppe ofte?

Det er mange videoer som viser hvordan du justerer coilen, det er ikke vanskelig eller avansert :-)

IGO-L er et kjempegodt valg og jeg er kjempefornøyd med min. Men det tok et par forsøk før jeg fikk det beste ut av den. Med en noen lunde justert Octopus coil, har du også en god smaksreferanse for oppsettet av IGO-L. Dette er jo ikke veldig kostbare saker, så hvorfor ikke gå for begge to?

Normalt damper jeg til første tegn på at den begynner å bli tørr, da drypper jeg 6-7 dråper og det holder minst like mange trekk som en analog sigarett gir.

Så vil jeg anbefale deg å gå for tynn motstandtråd. Jeg bruker 0,20 mm nichrome på IGO-L'en nå og selv med den sliter jeg med å få motstanden jeg vil ha. Jeg er ingen fan av ultra lav motstand, ikke smaker det godt og juiceforbruket blir enormt. Til Octopusen tenker jeg 0,15-0,17 mm tråd vil være passe og jeg har 0,15 mm på vei fra Pink mule. Jeg vil ha motstanden mellom 1,6 og 2 ohm. Dessverre har ikke damping.no noe å tilby under 0,22 mm.

Lenke til kommentar

Det er mange videoer som viser hvordan du justerer coilen, det er ikke vanskelig eller avansert :-)

IGO-L er et kjempegodt valg og jeg er kjempefornøyd med min. Men det tok et par forsøk før jeg fikk det beste ut av den. Med en noen lunde justert Octopus coil, har du også en god smaksreferanse for oppsettet av IGO-L. Dette er jo ikke veldig kostbare saker, så hvorfor ikke gå for begge to?

Normalt damper jeg til første tegn på at den begynner å bli tørr, da drypper jeg 6-7 dråper og det holder minst like mange trekk som en analog sigarett gir.

Så vil jeg anbefale deg å gå for tynn motstandtråd. Jeg bruker 0,20 mm nichrome på IGO-L'en nå og selv med den sliter jeg med å få motstanden jeg vil ha. Jeg er ingen fan av ultra lav motstand, ikke smaker det godt og juiceforbruket blir enormt. Til Octopusen tenker jeg 0,15-0,17 mm tråd vil være passe og jeg har 0,15 mm på vei fra Pink mule. Jeg vil ha motstanden mellom 1,6 og 2 ohm. Dessverre har ikke damping.no noe å tilby under 0,22 mm.

Blir nok begge to og mange flere etterhvert, men får begynne med en til jeg får dreisen på det :) Dersom IGO-L tar flere dråper blir det nok den først. Kommer den med ferdig oppsatt veke og Coil?

IGO-L tar lett 20 dråper, så den varar lenge! :)

Da får jeg begynne med en IGO-L ja :) Får kaste meg i det. Bestiller en til uka :)
Lenke til kommentar

IGO-L tar lett 20 dråper, så den varar lenge! :)

Hvor mange dråper den tar kommer også litt an på hvordan man setter den opp. Bruker man mye veke kan den holde masse. Jeg pleier å sette den opp omtrent slik som Ramzy viser i videoen på damping.no, bare litt lengre veker. Jeg drypper ikke mer enn vekene kan absorbere, ellers kan den lekke når jeg har den i lomma (bruker den en del på en Kamry K-100 i 18350 mode) eller det kan komme juice i lufthullet og lage surkling. Slik jeg normalt setter den opp, er 11-12 dråper passe. Det er vel opp mot en halv ml, så det varer en god stund :-)

Edit: Hvis den RDA veka du linker til er den samme som sitter i mini Octopus'en fra fabrikk, og mye tyder på det, er den veldig bra. Du skal ha litt erfaring før du lager noe bedre selv ;-)

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Ja, den kan det, men eg er 101% at du klarar å lage veker sjølv, og det er mykje bedre! :)

Ja, får hoppe i det først som sist. Kjøpte jo Lyssverdet for å kunne måle ohm :) Ser at Octopusen kommer med ferdige veker og Coil, men IGO-L'n står det ingenting om at noe medfølger. Dere som har den, må man bestille Silica og Khantal samtidig eller følger det med? Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Hvor mange dråper den tar kommer også litt an på hvordan man setter den opp. Bruker man mye veke kan den holde masse. Jeg pleier å sette den opp omtrent slik som Ramzy viser i videoen på damping.no, bare litt lengre veker. Jeg drypper ikke mer enn vekene kan absorbere, ellers kan den lekke når jeg har den i lomma (bruker den en del på en Kamry K-100 i 18350 mode) eller det kan komme juice i lufthullet og lage surkling. Slik jeg normalt setter den opp, er 11-12 dråper passe. Det er vel opp mot en halv ml, så det varer en god stund :-)

Edit: Hvis den RDA veka du linker til er den samme som sitter i mini Octopus'en fra fabrikk, og mye tyder på det, er den veldig bra. Du skal ha litt erfaring før du lager noe bedre selv ;-)

Ok, da bestiller jeg noen ferdige veker samtidig, og blekksprut og IGO :)
Lenke til kommentar

Ja, får hoppe i det først som sist. Kjøpte jo Lyssverdet for å kunne måle ohm :) Ser at Octopusen kommer med ferdige veker og Coil, men IGO-L'n står det ingenting om at noe medfølger. Dere som har den, må man bestille Silica og Khantal samtidig eller følger det med?

Jeg mener at det følger med nok veke og tråd til å lage en coil, det følger også med reserve O-ringer etc. men du vil helt klart trenge mer. Her har de et brukbart utvalg:

http://pink-mule.com/index.php?route=product/category&path=61_663

1, 2 og 3 mm silica og 0,15 og 0,20 kanthal er et greit å begynne med.

Lenke til kommentar

Skal bestille RDA dripper når lønninga kommer i neste uke. Må bare bestemme meg mellom blekksprut og IGO. Må jo funke å se bra ut :p

Hva skal du bruke dripperen på? Til eGo batteri er blekksprut tingen og IGO hører hjemme på en mod :-)

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke dripperen på? Til eGo batteri er blekksprut tingen og IGO hører hjemme på en mod :-)

Blir nok brukt på MVP'n foreløpig. Skal handle inn en mekanisk mod etterhvert. Ego batterier støver bort i skuffa :)

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har kjøpt meg en e-roll som jeg egentlig er ganske fornøyd med, nå de siste dagene har den begynt å fuske litt.

Det begynte med at batteriet ikke alltid vill starte. Etter at jeg byttet fordamper og tank har det egentlig ikke blitt noe bedre. Virker som om jeg trekker inn hardt nok så starter det eller hvis jeg tar av tanken og trekker inn rett på fordamperen.

En annen ting jeg la merke til er at den sluker e-veske, virker litt som den kansje drukner men skjønner ikke hvorfor. Noen som har noe tips til hva som kan gjøres ? :)

Har prøvd å blåse gjennom luftehullet i batteriet og rense alt jeg vet om. Men tror ikke jeg får renset mer.

VIl det kansje hjelpe å kjøpe nytt batteri ?

Endret av Dukes
Lenke til kommentar

Sære greier. Kom hjem, og da virka i-Clear-30-en på iTaste-en igjen.

Skifta også hode på ProTanken, siden jeg fant 5 i postkassa, og det første smakte brent fra første trekk. Lovende. Spesielt mtp. at jeg nettopp fylte den opp med god juice. ><

Det har skjedd noen ganger for meg også. Som regel er det dryhit og da hjelper det å fjerne en av "aromavekene". Det kan også være at coilen kortslutter mot siden av hylsa, så tar du den opp, sjekk og evt. juster coilen :-) Alternativet er jo å kassere den og håpe på better luck med neste...

Slike ting er grunnen til at jeg går over til drippere. Der har jeg alltid strøken coil og veke og "matingen" bestemmer jeg selv :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...