Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Verden - både den store vide og min barndoms - blir voldtatt gang på gang, dag etter dag, og det har pågått i årevis, nytter ikke være positiv da. Lekeplasser blir revet for å få plass til boliger. Skogen blir hogget ned for å få plass til boliger. Gamle rønner blir revet fordi de er en fare for dagens barn (vi hadde ingen problemer da vi lekte der, vi visste hva vi skulle gjøre om noen falt 3 meter gjennom råtne bord og havnet i et grevlinghi). LEGO har gått på dunken og gjenvunnet seg selv, til det mindre positive. CD-er er på vei samme sted som kassetter har havnet. Folk hater å bli minnet om gamle dager, unntatt når de sitter og blar i album en gang hvert femte år. Donald-bladet har blitt så på trynet at jeg etter 21 år som abonnent, slutta å abonnere i fjor. Verden er ikke like interessert i papirbøker og flere og flere pusher på for at du heller skal gå digitalt. Til og med bokklubber og bokhandler. Jeg mener, hva faen?!

Og hver jævla gang jeg åpner meg og forteller om mørke ting fra min barn- og ungdom, blir jeg utledd og aldri tatt seriøst. Ikke engang av de mange psykologene og legene jeg har gått til opp gjennom åra.

Nytter faen ikke å være positiv og gå rundt med et falskt flir da.

Vinyl blir bare mer og mer populært. Smil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel den eneste oppturen med det hele.

Skulle bare ønske VHS-en fikk samme boost, men den vandrer vel heden sammen med kassettene. Ikke for det kassettene har jo metalfolket, og VHS-en har jo skrekkfilmene og barne-TV fra 80- og 90-tallet, men de fases vel helt ut snart de også.

Slai, jeg liker å være negativ, av og til er jeg realistisk, men for det meste pessimistisk. Det har gjort livet mitt utrolig mye lettere.

Aldri forvent noe, og du blir heller ikke skuffet.

For øvrig, da jeg endelig kom frem til Stavanger i dag, oppdaget jeg at iTasten ikke vil samarbeide med iClear-en etter flyturen. De har begge ligget sikret og separert, godt polstret. iClear-en fungerer på VAMO-en og eGo-batteriene - selv om den smaker corny på førstnevnte, mens iTasten fungerer utmerket med cartoene mine. Kommer jo til å klare meg, men det er litt surt om den ikke bestemmer seg for å oppføre seg snart.

Lenke til kommentar

Problemet med VHS er at de taper seg kvalitetsmessig veldig som årene går :( Heldigvis så fikk jeg oppleve VHS en god stund før dvd tok over, dæven Smurf, du vet hvordan man tenner nostalgian hos folk hehe.

Batman TAS, spiderman TAS, Power Rangers, og X-men, der har du min helg som guttunge i helgen tidlig/midten av 90tallet <3

Kan vi svitsje tilbake til damping nå? Jeg har ikke godt av alle disse flashbackene hehe.

Lenke til kommentar

Jeg er ALT for lat til å være pessimist eller negativ. Dvs. at man må gå rundt å ta alle sorger på forskudd, selv når ting faktisk går bra, har man levd igjennom alle konsekvensene av at det ikke gikk bra og fått ødelagt dagen, dvs. fått ødelagt de fleste dagene. En sjelden opptur veier ikke noe i nærheten opp for alle sorgene man må leve med. Man ser gjerne på seg selv som svak, håpløs, lite attraktiv, mislykket etc.

Been there, done that.

Det er mye lettere å være optimistisk og positiv, dvs. at man aldri får noen sorger som ikke er reelle. Det ALLER meste går faktisk kjempebra, bra eller greit nok. Menneskene rund meg møter meg med ett smil, er det noen som ikke har det greit, merker jeg ofte at jeg letter sinnet deres, mange har sagt det. INGEN synes synd på meg (eller later som), for det er ikke det MINSTE synd på meg. Mange er misunnelige på meg. Jeg bærer ingen grudges. Jeg er herre over mitt eget liv og tar fullt ansvar for alt jeg gjør og min medvirkning til alt som skjer rundt meg.

Jeg frykter ingenting.

Jeg lykkes og er lykkelig.

Alternativet er forferdelig for meg.

Lenke til kommentar

Det er vel hver sin smak antar jeg, men jeg finner hele denne positiv-greia forferdelig. For ikke å snakke om irriterende. Jeg har vært en sur, gammel grinebiter siden jeg var syv-åtte år. Mange mener det ikke kom før jeg opplevde årevis med depresjon fra jeg var fjorten til jeg var tjuetre, men jeg vet med meg selv at det har vedvart siden jeg var liten. Smil til verden og verden gangbanger deg i årevis tilbake, det er min erfaring. Hvorfor være glad når jeg er lykkelig som negativ?

Jeg går jo ikke rundt og er negativ 100% av tiden, ærlig talt, men jeg finner at jeg er oftere negativ enn positiv, og jeg finner det greiere også. Jeg har prøvd det å være positiv i noen år, men jeg finner alltid ut at det er bedre å bare være negativ, ikke ha noen forventninger, og ikke synes at tanken på å dø i neste øyeblikk som noe ille. Livet er bare noe man må gjennom før man får lov til å dø. At andre ikke har samme oppfatning som meg, respekterer jeg fullt ut, og jeg har ingen planer om å prøve og endre folks syn og meninger, men da synes jeg jaggu meg de kan være mot meg som jeg er mot dem. Men den gang ei. Det er feil i dagens samfunn å være som meg. Jeg er tydeligvis en paria.

Men som sagt av andre, nå sporer vi fælt av her.

iClear 30-en med Bad Apple smaker fortsatt merkelig, og jeg aner ikke hvorfor. Smakte helt fint i går. Hodet er ikke brent eller noe, og det er ikke en uke gammelt engang.

Får fortsatt ikke iTaste-en til å virke med noe av 510-utstyret jeg har med meg, og alt jeg har av eGo-utstyr er to cartos.

Lenke til kommentar

Jeg respekterer selvsagt alle menneskers rett til å være som de ønsker å være. Jeg vil heller ikke påtvinge noen mitt syn. Men jeg synes det er veldig interessant å diskutere.

Det det handler om for meg er livskvalitet. For livet kan være så uendelig mye mer enn noe man må lide seg igjennom for å få lov til å dø.

Det viktigste for meg er nuet. Gjøre det beste ut av nuet. Går man å bærer grudges, ødelegges alle nuer. Har man for mye (eller urealistiske) forventninger til fremtidige nuer, ødelegger man nuet. Pessimisme, er jo tross alt å ha negative forventninger til fremtidige nuer, ikke å være uten forventninger. Livet er kun en lang rekke nuer mellom akkurat dette nuet og døden. Det er opptil oss alle å velge hva vi ønsker å gjøre med disse nuene våre. Vi kan nyte nuet, eller kaste det bort på ting som ikke betyr noe. Fortiden har skjedd og det får vi ikke gjort noe som helst med. Fremtiden? Vi kan jo faktisk dø i natt, så hvorfor kaste bort et herlig nu på å bekymre oss for fremtiden?

Å være lykkelig som negativ kan jeg rett å slett ikke forstå. Du må ha en helt annen tolkning av ordet lykkelig enn det jeg har. Men hvis det funker for deg, er det jo bra :-)

Akkurat NU, sitter jeg å nyter nuet med litt filosofering og en alldeles herlig hjemmelaget juice på Innoverabase fra Pink Mule og Mangoessens fra Mist i IGO-L'en min. Livet er herlig :-)

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Da tenker du ikke positivt eller er optimist.

Forskjell på å late som om man er optimist og å faktisk tenke slik.

Just let go, I guess.

Hvis du var optimist hadde du ikke trengt å tvinge frem et smil, du hadde smilt fordi fokuset ditt var annerledes. Du hadde ikke blitt frustrert fordi forventningene og reaksjonsmønsteret ditt ville vært annerledes.

Basically handler det om å skifte store deler av tankeprosessene, og spesielt skifte fokus. Og det kan gjøres med litt innsats.

Basically velger du å være negativ og bli skuffet og frustrert. Du kan velge en helt annen rute liksom, men gjør ikke det.

Jeg er ingen optimist selv. Jeg er en realist. Og en realist innser at det er ikke så sykt awesome å bli skuffet, carry grudges, irritere seg over ting utenfor ens egen kontroll (hva familie og venner og kjærester tenker, gjør, hvordan de reagerer på deg, etc), men at man kan kontrollere ens egen reaksjon og syn på ting.

Klart man har alle negative tankebaner, men det handler vel om å derail it før det affekterer en spesielt mye og ødelegger dagen.

Alle er vi forskjellige og takk for det. Kunne ikke tenkt meg å levd i en verden med KUN optimister, ei heller bare pessimister. Det er jo det som gjør verden spennende. Vi trenger optimister, men du verden så vi trenger grinebitere og pessimister også :) Selv er jeg ingen av delene fullt ut, er ofte positiv, men også ofte sur, sint og negativ. Kaller meg livssnyter og jeg vet å nyte livet, men er jaggu fort ute for å klage om noe ikke går min veg også :) Takk for mangfoldet og hurra for livet :)
Lenke til kommentar

Første dag av Gladmaten er over for min del, og jeg så ikke en eneste damper. Skuffende!

Enda mer skuffende å se så mange røykere, men c'est la vie. Brorparten av dem var turister som kom inn med cruiseskipene uansett.

Møtte en danske tidligere i dag, da. Han visste ikke noe om det, annet enn at han hadde sett en butikk for det sist han var i Køben, men han hadde et herlig, liberalt syn på livet. Vi sto og diskuterrte alkohol og barn / ungdom mens vi begge egentlig skulle kaste søppel. Ja ja, Var skjov.

Lenke til kommentar

Første dag av Gladmaten er over for min del, og jeg så ikke en eneste damper. Skuffende!

Enda mer skuffende å se så mange røykere, men c'est la vie. Brorparten av dem var turister som kom inn med cruiseskipene uansett.

Møtte en danske tidligere i dag, da. Han visste ikke noe om det, annet enn at han hadde sett en butikk for det sist han var i Køben, men han hadde et herlig, liberalt syn på livet. Vi sto og diskuterrte alkohol og barn / ungdom mens vi begge egentlig skulle kaste søppel. Ja ja, Var skjov.

Da gikk du ikke forbi meg. Gikk og dampet hele veien =)

Lenke til kommentar

Mottok nylig 7 x 10ml Berry Mix fra Liqua. Kjøpte på tilbod til 1.99EUR pr stk. Fantastisk e-juice, nydelig smak og aroma.

På 28vapeslater.com? Jeg tror jeg kjøpte en flaske med Berry mix også.. Da får jeg somle meg til å prøve den :)

Har forresten fått prøve Origamistic av fuzion nå. Dette er en juice som minner meg om jul faktisk, og tror den hadde passet bra til julemusikk og en varm kopp gløgg!

Lenke til kommentar

Da gikk du ikke forbi meg. Gikk og dampet hele veien =)

Ja, deg så jeg ikke, og jeg gikk og dampet hele dagen jeg også.

Ikke for det, jeg var for det meste i mitt kjære cavatelt, samt en tur bort for å se på de to klovnene på hovedscenen. En klovnete kokk, og en hotellkonge som bare klovna i vei og gjorde meg flau på hans vegne. Forferdelig.

Og den trønderen som "varma" opp publikum ... Grøss! Jeg er flau enda. :|

Lenke til kommentar

På 28vapeslater.com? Jeg tror jeg kjøpte en flaske med Berry mix også.. Da får jeg somle meg til å prøve den :)

Har forresten fått prøve Origamistic av fuzion nå. Dette er en juice som minner meg om jul faktisk, og tror den hadde passet bra til julemusikk og en varm kopp gløgg!

Stemmer, på 28vapes! Det må du, håpar du syns den er like god som eg gjør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...