Amund_Blix Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) 10 dager er det raskeste jeg har fått fra de, ellers har det ligget på 2 uker akkurat. Endret 22. juli 2013 av Amund_Blix Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 !0 null dagar var raskt... Reknar med du meiner 10 Vision Novaen min begynte å bli dårlig og i går kom eg på at Blix hadde coila om ein Vivi Nova. Det var ikkje så vanskelig og no er den mykje(!) betre. Anbefalles! Er det forøvrig nokon som har erfaring med å bestille rett fra Vermillion River? Tenkte å bestille 0mg nikotin og mikse sjølv. 60ml kjem på 33USD som går akkuratt under tollgrensa, men har lyst til å bestille meir. Er det nokon som har bestilt der før som kan bekrefte/avkrefte om dei skriver nøyaktig verdi på pakken? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg har hatt lyst til å bestille fra dem lenge, men aldri tatt sjansen. Hovedsakelig fordi jeg er lettere skeptisk til å blande selv, men jeg er bare generelt skeptisk. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) 10 skulle det være ja. Du er nå den mest skeptiske jeg vet om Sjur Superduperlett, og praktisk talt ufarlig. Bare hold nicbasen unna barn og dyr. Endret 23. juli 2013 av Amund_Blix Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg blandet selv i ''begynnelsen'' da jeg likte å bestille fra vaporgod (de er arrogante og har dårlig kundeservice, så jeg bestiller ikke fra dem lenger). Er latterlig enkelt, hvis man ikke er redd for at man gjør seg selv blind med en blunt nålspiss.. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg må snart blande selv, alt jeg får er smakløst ift blends. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Regner med å møte en og annen i løpet av Gladmaten i løpet av uka. Sånn ellers møtte jeg ikke en eneste damper på roadtripen jeg nå var på, som tok meg fra Orkanger til Halsa til Molde til Geiranger til Grotli til Trollstigen til Rauma til Lesja til Dombås til Dovregubbens hall til Berkåk til Trondhjem eller hit. Satt omkransa av tyskere som røyka i vei utenfor høyfjellshotellet på Grotli i går kveld. Etter å ha stappet meg på røkt svinekam, lokal spekamt og ost, kyllingfrikassé, fransk sjokoladekake, karamellpudding, brunostkrem, jordbær i vaniljesaus, en god Valpolicella og en god pale ale fra Trollbryggeriet. Ikke en eneste av tyskerne reagerte på dampinga mi, og jeg var ganske heavy i gang, og bytta mellom VAMO-en, iTaste-en og eGo-batteriet mitt mens jeg blåste ut velduftende damp mellom alle røykskyene deres. Dreiv og småflørta litt med den eneste personen som så ut til å være under 50 der (hu var ei rocka jente i 20-årene, ganske søt), men da det ikke førte til noe og alle bare prata tysk rundt meg, gikk jeg tilbake til hotellrommet, fylte opp badekaret og lå der og dampet og koste meg i en times tid før jeg merket at jeg var så sigen og trett at om jeg ikke sto opp og la meg, kom jeg til å sovne der. Morsom reiseberetning En dag i en dampers liv Noen som vet cirka hvor lang tid Fasttech bruker på å levere? Mine pakker blir levert med Singapore air mail. Min gikk via Singapore Air Mail og brukte 11 dager. Noe jeg synes er ganske kjapt hele den veien Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg blandet selv i ''begynnelsen'' da jeg likte å bestille fra vaporgod (de er arrogante og har dårlig kundeservice, så jeg bestiller ikke fra dem lenger). Er latterlig enkelt, hvis man ikke er redd for at man gjør seg selv blind med en blunt nålspiss.. Klarer jeg å snorte juicen uten problemer (ja, det gjør jeg), klarer jeg sannsynligvis å blinde meg selv med en blunt sprøytespiss også. Jeg blinda meg selv midlertidig på sløydsalen nå og da. Varte hele skoledagen. I tillegg kan vi legge til at jeg skjelver som et aspeløv selv når jeg er helt avslappa, og at jeg ikke eier balanse og man har en stykk vandrende, halvblind katastrofe. Morsom reiseberetning En dag i en dampers liv Ja, jeg skulle egentlig ikke skrive så langt, men når jeg skrur på krana … Lenke til kommentar
Vaperizer Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Har 2 x 18350 efest 800mah flattop batteri Begge batteriene er i og skal se hvor fort volten går ned, har vamo'en på 3.3V styrke: 11:31 7.5V 11:35 7.4V 11:48 7.3V Med fulladede batterier skal Vamoen vise mellom 8,2 og 8,4 volt. Har du en bryter som velger mellom 3.0 og 3,7 volt på batteriladeren din? Den skal i såfall stå på 3,7 volt. Er 7,5 volt alt du får og det ikke er bryter på laderen, er det noe galt ett sted. I såfall, sjekk batteriene med et multimeter, de skal vise ~4,2 volt fulladede. Gjør de det, er det noe galt med Vamoen, gjør de ikke det, er det noe galt med laderen eller batteriene. Jeg ser ingen grunn til å kjøre stackede batterier på Vamo, stacking er heller ikke bra med lithium ion batterier. I tillegg får du ikke mer enn ynkelige 800 mah, selv med to batterier. Jeg anbefaler deg å kjøpe et par gode 18650, feks. Panasonic NCR18650PD, sette laderen på 3,7 volt og dampe i vei i flere dager på ett batteri :-D Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg damper i vei i flere dager med 2 stykk 18350 stacket. Hovedsakelig siden mitt AW 18650 - 1600mAh - IMR High Drain suger gallestein. Burde sikkert ha klaga til ECigWizard, men meh. Er jo nesten et halvår siden og gidder ikke stresse med reklamasjon. Kosta jo bare £12 + frakt uansett. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Med fulladede batterier skal Vamoen vise mellom 8,2 og 8,4 volt. Har du en bryter som velger mellom 3.0 og 3,7 volt på batteriladeren din? Den skal i såfall stå på 3,7 volt. Er 7,5 volt alt du får og det ikke er bryter på laderen, er det noe galt ett sted. I såfall, sjekk batteriene med et multimeter, de skal vise ~4,2 volt fulladede. Gjør de det, er det noe galt med Vamoen, gjør de ikke det, er det noe galt med laderen eller batteriene. Joda har en bryter, står på 3.6V Får teste med multimeter når jeg begynner å jobbe igjen. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Med fulladede batterier skal Vamoen vise mellom 8,2 og 8,4 volt. Har du en bryter som velger mellom 3.0 og 3,7 volt på batteriladeren din? Den skal i såfall stå på 3,7 volt. Er 7,5 volt alt du får og det ikke er bryter på laderen, er det noe galt ett sted. I såfall, sjekk batteriene med et multimeter, de skal vise ~4,2 volt fulladede. Gjør de det, er det noe galt med Vamoen, gjør de ikke det, er det noe galt med laderen eller batteriene. Jeg ser ingen grunn til å kjøre stackede batterier på Vamo, stacking er heller ikke bra med lithium ion batterier. I tillegg får du ikke mer enn ynkelige 800 mah, selv med to batterier. Jeg anbefaler deg å kjøpe et par gode 18650, feks. Panasonic NCR18650PD, sette laderen på 3,7 volt og dampe i vei i flere dager på ett batteri :-D Jeg har de grønne Panasonic 18650 2900 mAh, og på Drawtuben varer de et par dager, men på Lyssverdet varer de nesten en hel dag. Vet at SVD'n er enda hardere på batterier enn Vamo. Har sett dette på nettet, av folk som har begge modene, men uansett er jeg fornøyd. Har mange batterier og elsker Lyssverdet selv om den drikker batterier tom på full hals Putter jeg et 18350 batteri i den og damper mye tømmer den batteriet på under 2 timer. Damper jeg mer moderat kan det vare rundt 3 timer. Har alltid med meg ekstra batterier når jeg forlater huset Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Så folkens, siden DNFK er fylt med irriterende småunger og SO har lite aktivitet, så får jeg heller gå offtopic her. Hva er greia med å være positiv? Hvorfor forventer folk at man skal være inn i gamperæva optimistisk hele tiden? Og hvorfor får jeg ikke lov til å gå rundt og være en negativ pessimist med et realistisk syn på livet? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Så folkens, siden DNFK er fylt med irriterende småunger og SO har lite aktivitet, så får jeg heller gå offtopic her. Hva er greia med å være positiv? Hvorfor forventer folk at man skal være inn i gamperæva optimistisk hele tiden? Og hvorfor får jeg ikke lov til å gå rundt og være en negativ pessimist med et realistisk syn på livet? Det gjør det kanskje enklere for dem å være optimistiske også? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 De fleste blir egentlig bare negative når de er rundt meg, og klager og syter like mye som meg, kanskje enda mer. Det er litt morsomt. Og jeg er bare negativ og pessimistisk når jeg er i nærheten av de samme folka hele tida som spør og maser om jeg ikke kan smile og hvorfor jeg aldri smiler osv. Så lenge jeg får være i fred og gjøre mine egne greier, kan jeg nesten være positiv også. Mamma sammenligner meg med katta. Ligger og drar meg hele dagen, oppe hele natten. Er gretten når folk viser affeksjon uten at jeg er klar for det eller interessert i det. Spiser når jeg selv føler for det, ikke når andre mener jeg skal spise. Eneste er at jeg er langt fra like smidig, hårete eller glad i å bite folk. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Generelt sett får du det bedre som optimist enn som pessimist/realist. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Mjæsh. Det gjør vondt å tvinge frem smil og å tenke positivt / være optimist gjør bare at du blir skuffa gang på gang på gang. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Verden - både den store vide og min barndoms - blir voldtatt gang på gang, dag etter dag, og det har pågått i årevis, nytter ikke være positiv da. Lekeplasser blir revet for å få plass til boliger. Skogen blir hogget ned for å få plass til boliger. Gamle rønner blir revet fordi de er en fare for dagens barn (vi hadde ingen problemer da vi lekte der, vi visste hva vi skulle gjøre om noen falt 3 meter gjennom råtne bord og havnet i et grevlinghi). LEGO har gått på dunken og gjenvunnet seg selv, til det mindre positive. CD-er er på vei samme sted som kassetter har havnet. Folk hater å bli minnet om gamle dager, unntatt når de sitter og blar i album en gang hvert femte år. Donald-bladet har blitt så på trynet at jeg etter 21 år som abonnent, slutta å abonnere i fjor. Verden er ikke like interessert i papirbøker og flere og flere pusher på for at du heller skal gå digitalt. Til og med bokklubber og bokhandler. Jeg mener, hva faen?! Og hver jævla gang jeg åpner meg og forteller om mørke ting fra min barn- og ungdom, blir jeg utledd og aldri tatt seriøst. Ikke engang av de mange psykologene og legene jeg har gått til opp gjennom åra. Nytter faen ikke å være positiv og gå rundt med et falskt flir da. Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Å ha et pessemistisk syn på livet sparer deg fra å bli dypt skuffet av diverse ting hehe. Har blitt kalt pessmist endel opp igjennom åra å er tildels enig, men mest av alt så er jeg bare skeptisk til ting, å mange klarer ikke å skille de to fra hverandre. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Mjæsh. Det gjør vondt å tvinge frem smil og å tenke positivt / være optimist gjør bare at du blir skuffa gang på gang på gang. Da tenker du ikke positivt eller er optimist. Forskjell på å late som om man er optimist og å faktisk tenke slik. Just let go, I guess. Hvis du var optimist hadde du ikke trengt å tvinge frem et smil, du hadde smilt fordi fokuset ditt var annerledes. Du hadde ikke blitt frustrert fordi forventningene og reaksjonsmønsteret ditt ville vært annerledes. Basically handler det om å skifte store deler av tankeprosessene, og spesielt skifte fokus. Og det kan gjøres med litt innsats. Basically velger du å være negativ og bli skuffet og frustrert. Du kan velge en helt annen rute liksom, men gjør ikke det. Jeg er ingen optimist selv. Jeg er en realist. Og en realist innser at det er ikke så sykt awesome å bli skuffet, carry grudges, irritere seg over ting utenfor ens egen kontroll (hva familie og venner og kjærester tenker, gjør, hvordan de reagerer på deg, etc), men at man kan kontrollere ens egen reaksjon og syn på ting. Klart man har alle negative tankebaner, men det handler vel om å derail it før det affekterer en spesielt mye og ødelegger dagen. Endret 23. juli 2013 av Slai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå