Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal prøve det Buffy.. den gir en ganske distinktiv metallisk brent smak. Jeg gav den tre ganske kraftige puffs i starten og da kom det ikke juice smak, så jeg begynner å tro mer og mer at jeg brant den i stykker fra start :/

Æsj.. planen var å kjøpe 10-15 nye neste uke....jaja.. det er ikke mer enn 200 kr :) Får sende avgårde bestillingen litt tidligere enn planlagt.

Lenke til kommentar

De jeg har kjøpt av boge og smok tek (Pre-Punched) fra Liberty har det ikke vært noe å klage på iallefall.

Jeg damper ganske mye, men bytter på tanker med forskjellige smaker hele tida.

Vi snakker om uker og ikke dager nå, som jeg har hatt 4 stk på rundgang.

Det er jo noe helt annet enn 4-5 dager uansett.

Eneste måten cartomizerne mine tar kvelden på er at de har blitt brukt så lenge at motstanden har blitt høy nok til at ProVari'n min ikke lengere fyrer dem og heller kommer med en error kode.

Jeg må kjøre på med ganske høy volt mot slutten av levetida, så jeg veit hvilke som er trygge å ta med ut på tur, da det ikke ser ut som de overrasker meg med å plutselig dø. :)

Den svidde smaken dere snakker om er jo fordi det har vært tørt når coilen har gløda og dere får svidd fyll-materiale.

Det blir jo ikke magisk u-svidd(?) igjen..

Lenke til kommentar

Tank kan være litt plundrete i starten siden de lett flooder, spesiellt når nivået med juice minker i tanken..

Surkler det i vivi nova'n, så er det bare å ta noen kjappe, harde trekk uten å fyre coilen for å slippe flooding.

Da havner juicen bare tilbake i tanken.

Med carto tank må man "demontere" å blåse reint igjen.

Men når du har fått teknikken på dem så er det lite som slår comboen med carto og 6ml tank. :)

Lenke til kommentar

Skal prøve det Buffy.. den gir en ganske distinktiv metallisk brent smak. Jeg gav den tre ganske kraftige puffs i starten og da kom det ikke juice smak, så jeg begynner å tro mer og mer at jeg brant den i stykker fra start :/

Æsj.. planen var å kjøpe 10-15 nye neste uke....jaja.. det er ikke mer enn 200 kr :) Får sende avgårde bestillingen litt tidligere enn planlagt.

Har vært borti denne brente smaken på flere DCTs, tror de da er ødelagte, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Hvis jeg har vært uheldig så tror jeg at jeg klarte å brenne cartomizern min. Jeg topp fylte den med dråper, men var nok litt for ivrig og begynte å trekke. Muligvis før vesken hadde sunket helt ned. Synes det smaker brent selv om den nå grurgler litt etter at jeg fylte på enda mer. Er den ødelagt da?

Den svidde smaken dere snakker om er jo fordi det har vært tørt når coilen har gløda og dere får svidd fyll-materiale.

Som Mitra sier er det poly-fyllet som er svidd om du får brent smak. Da er det ikke annet å gjøre enn å bytte carto, men om du ikke har tid til å vente på ny i posten, kan du kanskje til nøds prøve å bytte fyll?

Rapp fra en annen gammel død carto, eller bruk noe annet som er likt :)

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har erfaring med å blande selv, fra rent smakskonsentrat og ren PG/VG, altså ikke mixing av ferdigblandede?

Jeg blandet ren lime-konsentrat som luktet nydelig med ren PG 18mg, men jeg syns ikke smaken ble helt topp - det ble litt såpeaktig, og mengden damp er minimal, dette fra en DCT - kan det være at man "alltid" skal bruke tobakksmaker i tillegg til frukt/drikk/whatever, og at det er mest tobakkskonsentrat som gir damp? Eller er det mangelen på VG som gjør at det damper lite?

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet og ikke orker å sjekke hvilke batterier du sitter på nå, men en Ego Twist er vel slik jeg ser det det beste kjøpet innen batterier akkurat nå. Formfaktoren til en Ego, variabel volt (fra 3.2v til 4.8v) og 510 connection. Om du kjøper 1000Mah batteriet varer den også en stund. Prisen er også veldig lav i forhold til hva du får og den går under tollgrensa på 200kr i flere nettbutikker.

En slik en du tenkte på ?

http://www.ecigwizar...5632600116.html

Hvis jeg har vært uheldig så tror jeg at jeg klarte å brenne cartomizern min. Jeg topp fylte den med dråper, men var nok litt for ivrig og begynte å trekke. Muligvis før vesken hadde sunket helt ned. Synes det smaker brent selv om den nå grurgler litt etter at jeg fylte på enda mer. Er den ødelagt da?

Som Mitra sier er det poly-fyllet som er svidd om du får brent smak. Da er det ikke annet å gjøre enn å bytte carto, men om du ikke har tid til å vente på ny i posten, kan du kanskje til nøds prøve å bytte fyll?

Rapp fra en annen gammel død carto, eller bruk noe annet som er likt

Nei det jeg tenkte - bestilte en ny 5 pack... damper på tanken igjen nå. Må ha den siste cartomizern til Halo når den kommer.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har erfaring med å blande selv, fra rent smakskonsentrat og ren PG/VG, altså ikke mixing av ferdigblandede?

Jeg blandet ren lime-konsentrat som luktet nydelig med ren PG 18mg, men jeg syns ikke smaken ble helt topp - det ble litt såpeaktig, og mengden damp er minimal, dette fra en DCT - kan det være at man "alltid" skal bruke tobakksmaker i tillegg til frukt/drikk/whatever, og at det er mest tobakkskonsentrat som gir damp? Eller er det mangelen på VG som gjør at det damper lite?

Hva mener du med ren lime-konsentrat? Kjøpt i Norge i en eller annen form?..

Tror ikke det har noe med tobakkskonsentrat å gjøre, heller mangel på VG.

La det få ei uke på seg for å "modne".

Som jeg har forstått det, så trenger spesielt VG tid på seg til å blande seg med smakstilsettningene. (Gjelder også for PG, men den er ikke like vrang som VG)

Du vil se forskjell på juicen etter ei stund.

Det lille jeg har blanda har starta som en blank væske og etter ca ei uke har den blitt gyllen brunaktig.

Smaken utvikla seg til å bli bra også.

Erfaringsmessig så får jeg mer damp fra en PG juice enn en fra en annen.

Men det er VG som virkelig gir mye damp..

Lenke til kommentar

Hva mener du med ren lime-konsentrat? Kjøpt i Norge i en eller annen form?..

Tror ikke det har noe med tobakkskonsentrat å gjøre, heller mangel på VG.

La det få ei uke på seg for å "modne".

Som jeg har forstått det, så trenger spesielt VG tid på seg til å blande seg med smakstilsettningene. (Gjelder også for PG, men den er ikke like vrang som VG)

Du vil se forskjell på juicen etter ei stund.

Det lille jeg har blanda har starta som en blank væske og etter ca ei uke har den blitt gyllen brunaktig.

Smaken utvikla seg til å bli bra også.

Erfaringsmessig så får jeg mer damp fra en PG juice enn en fra en annen.

Men det er VG som virkelig gir mye damp..

Jeg mente e-liquid konsentrat fra Madvapes :)

Du har helt rett, jeg fant forklaringen på hvorfor jeg får minimal damp og maks throat hit:

The more VG in the base mix will make the liquid thicker, throat hit will be less and the vapor produced will be much greater.

REDUCED PG : Flavoring is PG based, if nicotine is selected it is added as VG based, and the remainder is filled with VG

100% PG : 100% PG, there is no VG in the bottle. This will produce little to NO vapor, and LOTS of throat hit

100 %VG : 100% VG, there is no PG in the bottle. This will produce little to NO throat hit, and LOTS of vapor

80%PG / 20%VG : This will produce a small vapor cloud , and LOTS of throat hit

70%PG / 30%VG : This will produce a small to moderate vapor cloud , and above-moderate throat hit

60%PG / 40%VG: This will produce a moderate vapor cloud , and moderate throat hit

BEST > 50%PG / 50%VG: This will produce a moderate vapor cloud , and moderate throat hit

40%PG / 60%VG : This will produce a moderate vapor cloud , and moderate throat hit

:closedeyes:

• Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste juicene mine er 80PG/20VG og jeg kjenner meg ikke igjen i "little to no vapor". Jeg er heller skeptisk til å gå høyere i VG innhold da det blir veldig tykt.

VG juice er ikke noe tykk saus altså..

Jeg har 2 flasker med 72mg som jeg blander selv med.

Den ene er PG og den andre er VG.

Det er nesten så det ikke er mulig å merke forskjellen, så min subjektive mening er at det er hypa opp endel at VG er så vanvittig tykktflytende.

Organic death by chocolate, som er favoritt juicen min er 100% VG og 12mg.

Den har Throat Hit som en 12mg også, men det kan jo ha noe med smakstillsettningene dem har hatt i..

Masse tykk sjokolade damp uansett hva jeg damper på. :)

Jeg har aldri hatt problemer med at DualCoilTank Cartoene mine har tetta seg, men nå bruker jeg alltid en dremmel for å lage større hull uansett hvilken juice jeg skal bruke.

Lenke til kommentar

De fleste juicene mine er 80PG/20VG og jeg kjenner meg ikke igjen i "little to no vapor". Jeg er heller skeptisk til å gå høyere i VG innhold da det blir veldig tykt.

VG juice er ikke noe tykk saus altså..

Jeg har 2 flasker med 72mg som jeg blander selv med.

Den ene er PG og den andre er VG.

Det er nesten så det ikke er mulig å merke forskjellen, så min subjektive mening er at det er hypa opp endel at VG er så vanvittig tykktflytende.

Organic death by chocolate, som er favoritt juicen min er 100% VG og 12mg.

Den har Throat Hit som en 12mg også, men det kan jo ha noe med smakstillsettningene dem har hatt i..

Masse tykk sjokolade damp uansett hva jeg damper på. :)

Jeg har aldri hatt problemer med at DualCoilTank Cartoene mine har tetta seg, men nå bruker jeg alltid en dremmel for å lage større hull uansett hvilken juice jeg skal bruke.

En dremmel for å lage større hull, dette vil jeg forstå.

Kan du forklare nærmere hva du gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...