Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min kutter som den skal, har latt det stå over natten uten at det gikk over 4.2V. at det kan være tvilsomme kopier fra FT er nok slett ikke umulig nei! :)

 

Har du en link til en sånn hobbylader? Hadde vært greit å hatt skjønner jeg. :)

 

Jeg bruker denne selv:

http://www.rchandelen.no/produkt/ladere/imax-b6ac-pro

 

Den stoler jeg helt på. Jeg tok ikke sjansen på å kjøpe denne fra Kina, det er et utall kopier av disse av veldig varierende kvalitet.

Lenke til kommentar

 

 

Æsj så dumt. Min i4 som nevnt er helt super, men jeg kjøpte den fra en forhandler i UK....

i4 er virkelig en god lader ja. Nyladet batteri viser 4.1 volt i Lyssverdet, og to nyladete 18350 viser 8.2 volt. Din kutter på 4.2 sier du. Det gjør nok min også, det er vel bare SVD'n som sier 4.1 ?? For øvrig er Lyssverdet langt mer aggressivt på batteriene enn Drawtuben. Batteriene varer tre ganger lengre i DT'n. 2 18350 batterier stacked varer en hel dag da, og et 18650 batteri litt under en dag, mens det i DT'n varer 3 dager. Bra jeg har masse batterier og en lader som kan lade fire i slengen :)
Lenke til kommentar

Jepp, kan prøve. Men trur det er noko med rein VG-juice som gir ein spesiell smak. Synd, da det er det eg har bestilt som DIY juice.

 

At de er ren VG sier lite,finnes dritt i alle blandinger.. :)

 

 

 

 

 

Takk for linken V

Trur det er 100% VG. Bestilt fra liberty-flights, står ikkje noko på siden om blandingsforhold men alle forum meiner det er 100%.

Lenke til kommentar

Joda, men det er tre forskjellige smaker, men alle har den samme ekle smaken. Er feil å sei det er smak, er ein slags oljete/vegetabel (derfor det heiter VG, i know) ettersmak og det er eit ekkelt "lag" som legger seg i munnen. Skal testa andre merker og prøve å tynne det ut litt med rein PG konsentrat for å sjå om det blir bedre.

 

Har slitt med sår hals, at halsen blir "trang" og mindre brystsmerter i det siste. Har lest at folk reagerer ulikt på VG og PG og derfor eg prøver ulike blandinger. Når eg ser igjennom kva eg har dampa på er det alt fra 80/20 pg/vg - 100% PG og 55/35/10 pg/vg/destilert vatn, så det er vanskelig å konkludera med noko.

Lenke til kommentar

Joda, men det er tre forskjellige smaker, men alle har den samme ekle smaken. Er feil å sei det er smak, er ein slags oljete/vegetabel (derfor det heiter VG, i know) ettersmak og det er eit ekkelt "lag" som legger seg i munnen. Skal testa andre merker og prøve å tynne det ut litt med rein PG konsentrat for å sjå om det blir bedre.

 

Har slitt med sår hals, at halsen blir "trang" og mindre brystsmerter i det siste. Har lest at folk reagerer ulikt på VG og PG og derfor eg prøver ulike blandinger. Når eg ser igjennom kva eg har dampa på er det alt fra 80/20 pg/vg - 100% PG og 55/35/10 pg/vg/destilert vatn, så det er vanskelig å konkludera med noko.

 

Vet godt hva du snakker om. Jeg kjøpte glyserol på apoteket for å tynne ut en 24 mg juice som ble for sterk. Blandet nesten 50/50 for å teste om 12 mg var sterkt nok for meg og i tillegg få smakt på juice med høyere VG innhold. Juicen var 80/20 fra før, så dette ble en juice med ganske høyt VG innhold. Resultatet var at en juice som bortsett fra nikotinstyrken smakte fortreffelig, gav den ekle oljete bismaken og belegg i munnen som du snakker om.

 

Jeg reagerte litt på det jeg tror er PG i begynnelsen selv, men etter en tilvenningsfase gikk det bra. Ren VG er i hvert fall ikke noe alternativ for meg.

 

Jeg skal begynne å blande juice selv jeg også og jeg har bestillt 50/50 og 70/30 base. 70/30 vet jeg er fin og jeg håper jeg kan bruke 50/50. I tillegg kan jeg jo lage en miks av begge for å prøve 60/40 ;-)

 

Jeg har funnet ut at jeg ikke gidder å bruke masse penger på rådyr 10 ml "designerjuice" lenger. Jeg har røyket menthol i alle år, så jeg kommer til å lage min egen juice av base og essens av mentholkrystaller. Enkelt, billig og godt.

Lenke til kommentar

Mmmmm lukta cinnamon rolls når jeg åpna kassa idag. :)

 

Men det ser ut til at det mangler 1-2-3 ml på alle flaskene..

 

Edit: Sammenligna med en gammel VR flaske jeg hadde.. ser ut til at CR flaskene er pittelitt større enn før.. Men syns det ser lite ut :hmm:

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Vet godt hva du snakker om. Jeg kjøpte glyserol på apoteket for å tynne ut en 24 mg juice som ble for sterk. Blandet nesten 50/50 for å teste om 12 mg var sterkt nok for meg og i tillegg få smakt på juice med høyere VG innhold. Juicen var 80/20 fra før, så dette ble en juice med ganske høyt VG innhold. Resultatet var at en juice som bortsett fra nikotinstyrken smakte fortreffelig, gav den ekle oljete bismaken og belegg i munnen som du snakker om.

 

Jeg reagerte litt på det jeg tror er PG i begynnelsen selv, men etter en tilvenningsfase gikk det bra. Ren VG er i hvert fall ikke noe alternativ for meg.

 

Jeg skal begynne å blande juice selv jeg også og jeg har bestillt 50/50 og 70/30 base. 70/30 vet jeg er fin og jeg håper jeg kan bruke 50/50. I tillegg kan jeg jo lage en miks av begge for å prøve 60/40 ;-)

 

Jeg har funnet ut at jeg ikke gidder å bruke masse penger på rådyr 10 ml "designerjuice" lenger. Jeg har røyket menthol i alle år, så jeg kommer til å lage min egen juice av base og essens av mentholkrystaller. Enkelt, billig og godt.

Godt du skjønner kva eg meiner. VG er definitivt ikkje noko for meg heller. Blir spennande å prøve å mikse sjølv. Keep us posted! :)

Lenke til kommentar

Mmmmm lukta cinnamon rolls når jeg åpna kassa idag. :)

 

Men det ser ut til at det mangler 1-2-3 ml på alle flaskene..

 

Edit: Sammenligna med en gammel VR flaske jeg hadde.. ser ut til at CR flaskene er pittelitt større enn før.. Men syns det ser lite ut :hmm:

 

Ble vel klargjort at dette kommer av at de innimellom bruker 12ml flasker til 10ml juicene sine.

Lenke til kommentar

Ja har jeg testa min Vision eGo CE5 V3. Tok litt tid før jeg fant ut at jeg måtte holde inne knappen mens jeg trakk inn, men fant det ut til slutt :p

 

Det smakte litt "sterkere" enn vanlig røyk, men jeg tror denne kan hjelpe meg å trappe ned iallefall. Har bare testet Mintastic, men har også Cubana og en annen smak jeg skal prøve. Hvor lenge holder en flaske med juice i snitt? Må bestille flere snart siden det tar 1-2 uker før jeg får dem.

 

Vet noen hva som skjer når jeg trykker 5 ganger og det begynner å blinke i lyset?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...