Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha. Hvordan er SVD i forhold til MVP, som jeg har hørt har ymse kvalitet?

Har ikke fått min SVD enda så det vet jeg ikke, men at MVP skal ha ymse kvalitet er nytt for meg. En solid metallboks, hva skulle kunne være dårlig kvalitet med den? Den ville overlevd en flystyrt. Men er spent på SVD'n :) Her er Pbusardo's test av den :)

http://m.youtube.com/#/watch?v=n7DnXw0MqTs&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dn7DnXw0MqTs

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestilt Reo mini 2.1 og Reomizer. Og div ekstra-utstyr. :) Det ble Black wrinkle. Tror den vil kle reomizeren veldig godt. Så kan jeg kle den opp med fargerike drip-tips etter humøret. Og jeg vet hvor jeg finner den i lilla... Hvis jeg ikke får fred... :)

Blix.... :nei: (Holde seg unna suspekte steder...) :D

Lenke til kommentar

Provari er VV, men det har jo lite å si sånn rent praktisk, bare man kan regne litt. men det er VW Provari på gang, så det er vel bare å vente litt... :)

Jo jo, men det er enklere med VW enn VV. ;)

Jeg anser VW som mye bedre enn VV. Som ett eksempel kan jeg nevne bananjuicen min, den smaker brent på 7,5 watt, men trenger 7 for å gi nok damp. Med VW FÅR jeg 7 watt, uansett hvilken atomizer jeg bruker og uansett om det er motstandsforskjeller fra hode til hode. Mye enklere å forholde seg til og mindre sjans for å "brenne" seg :-D

Jeg ser også at coilene kan forandre motstand litt etter hvert, VW veier hele tiden opp for slikt helt automatisk.

Endret av Vaperizer
Lenke til kommentar

Heisann,

Jeg har tenkt å kjøpe meg en elektronisk sigarett og prøve å kutte ut snusing. Har røyket en del år, før jeg gikk over til snus i fjor.

Har lyst å kjøpe en startpakke hvor jeg har alt jeg trenger, og så litt på denne: http://www.e-sigaretten.no/product_info.php?cPath=32&products_id=247

Leste litt rundt og fant fort ut at det ikke er lov å selge nikotin i Norge.

Lurer derfor på om det er noen starterpakker dere anbefaler en nybegynner og trenger da e-væske med nikotin selvfølgelig. Er det noen plasser dere anbefaler meg å kjøpe det fra for raskest mulig levering?

Lenke til kommentar

Skjønnner ikke det med "startpakke"

- akkurat som om en skulle - eller bli anbefalt å kjøpe noe annet enn det som anses som det "beste i bruk" for alle.. uansett om en har brukt i et år eller skal begynne å bruke i morgen..

Jeg har dampet i ca. ett år, men bruker forstatt "startpakka" fordi jeg begynte på den som ble ansett som den mest funksjonelle typen..

"Startpakke" høres ut som om at en må begynne på noe mindre funksjonelt, noe mindre eller dårligere først for deretter å gå over til noe som funker bedre etterhvert.. Det er jo ikke slik.. Så hva er greia med "startpakke"?

Lenke til kommentar

Veldig mange, men ikke jeg. Til tross for anbefalinger fra Lakus & co da jeg begynte for 7 måneder siden, brukte jeg likevel 1150,- på min første bestiling. Det innebar også juice vel og merke, men likevel. Null problemer med å svi over tusen spenn på noe jeg ikke visste om jeg kom til å like engang. To VV-er, en tank og tre clearos, noen cartos, driptips og diverse ting og tang. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært borti mange som ikke fikset e-sigg, fordi de ble prakket på noe dårlig og dømte e-sigg generelt ut i fra denne opplevelsen.. kan dette da kalles for startsett?

For å lage en analog til vin eller kaffe: Første gang du får smake vin/kaffe, fordi du skal lære å drikke det, så får du en start-vin eller en start-kaffe - altså noe dårlig og billig skvip..

Og hva er et startsett vs. et sett for virderekommede? En må jo ha alle delene (lader, batterier osv) uansett.. Lurest å begynne med det beste og mest funksjonelle med en gang ;) De fleste som begynner er jo i utgangspunktet analoge røykere og vil helst ha noe som river like godt og som smaker og fungerer godt med en gang..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ta min egen søster som bor et stykke unna Oslo (hvor jeg bor). Hun bestillte på nett og fikk en skikkelig tullete sak - faktisk en Ego, bare at munnstykket og cartoen var av en svært lite funksjonell type.. Hun kuttet det raskt ut - men ble overrasket da jeg senere traff henne og viste min type. Jeg ga henne et par nye cartoer og nå bruker hun den..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på startsett og dritt.

Et bra startsett som jeg pleier å anbefale er ett/to 650mah Ego Twist-batterier, et par Kanger EVOD clearomizere pluss hoder til dem og juice. Lader er selvfølgelig ;)

Dette er gode produkter alle sammen, men de koster ikke kjempemye og er i en "bedre" formfaktor enn modder med store uttagbare batterier. Jeg bruker de selv 8 timer om dagen på jobb og de er lette å ha med og gjøre. Med andre ord perfekt som et førstekjøp i mine øyne, med mindre personen selv sier at størrelse og pris ikke er et hinder.

Datasmurf er en av de som ville ha alt på en gang :p

Lenke til kommentar

Det er forskjell på startsett og dritt.

Et bra startsett som jeg pleier å anbefale er ett/to 650mah Ego Twist-batterier, et par Kanger EVOD clearomizere pluss hoder til dem og juice. Lader er selvfølgelig ;)

Dette er gode produkter alle sammen, men de koster ikke kjempemye og er i en "bedre" formfaktor enn modder med store uttagbare batterier. Jeg bruker de selv 8 timer om dagen på jobb og de er lette å ha med og gjøre. Med andre ord perfekt som et førstekjøp i mine øyne, med mindre personen selv sier at størrelse og pris ikke er et hinder.

Datasmurf er en av de som ville ha alt på en gang :p

Enig med deg om at ego twist er et bra sted å starte, du får noe som er relativt lite i formfaktor å VV, ikke koster det mye heller.

Lenke til kommentar

Da har jeg shoppet litt online her. Har dette settet fra før http://www.damping.n...omizerfordamper

Har gått til innkjøp av:

http://www.fasttech....product/1360009

http://www.fasttech....product/1356103

http://www.fasttech....product/1374101

Har også kjøpt en del 5ml væsker fra diverse steder for og prøve noen smaker, fikk forresten High Voltage igår og den var fantastisk i forhold til de 2 jeg hadde fått fra damping.no (Apple Cured Tobacco / REV Coffeine )

Noen tanker angående det jeg har bestilt? Tips mottas gjerne, er ganske ny i dette

Lenke til kommentar

Ja, og det fikk jeg da vitterlig også. :p

Jeg vurderte å kjøpe en ProVari fra starten av, faktisk, men kom etter hvert frem til at jeg heller skulle skaffe meg noen enkle eGo-batterier med VV. Så tok det ikke lang tid før jeg fant en VAMO, men før det prøvde jeg noen standard eGo-batterier uten VV og det var forferdelig. Hovedsakelig fordi jeg ikke kan bruke hodene jeg har med dem. :p

For øvrig driver jeg og verver mer og mer slekt på dette. Alltid positivt.

Lenke til kommentar

Fikk noen tips fra en venn av meg i storbritania som også damper.

Endte opp med at jeg kjøpte meg denne:

http://www.ukecigsto...-ecig-theonekit

Også kjøpte jeg denne:

http://www.misteliqu...enthol-e-liquid

Tenker jeg har nok væske til en stund fremover nå. Dessuten ble alt inkludert shipping under 500kr. Så jeg trenger ikke være redd for om jeg ikke liker væske smaken jeg kjøpte.

Endret av Qalelith
Lenke til kommentar

Da var mine to Vision Spinners i hus, hurra! Gledar meg til å starte på mitt dampeeventyr :D

Begge batteria står på lading via USB no, trur eg snart må teste den eine, har stått på i 1,5t.

Det einaste kjipe er at eg har kjøpt med to e-væsker uten nikotin siden eg kjøpte fra ein norsk forhandlar. Så no sitter eg her med alt ustyr utan e-væske med nikotin... BAH!

Jaja, blir spennande når eg mottar noko i posten fra danmark/england.

William

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...