Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flooder det når du har igjen mellom 1/2 og 1/4 av juicen?

Isåfall regner jeg med at du har 2 eller 3 hull..

Jeg har lagt merke til at de flooder når de får tilgang på luft i et av hullene.

Fyll på mere juice, eller damp i en annen vinkel enn rett fram som en sigg.

 

Ellers har jeg lånt bort et trekk her og der for at folk skal få smake..

Da slår det aldri feil at de klarer å floode, fordi de trekker som om det skulle vært en vanlig sigg. :p

Isåfall flooder det uansett om tanken er full eller ikke.

 

Poenget er at du ikke skal ha over eller undertrykk i tanken.

Da får du et problem med en gang.

Prøver du å blåse imellom uten å ta av "topplokket" gjør du det bare værre.

 

Noe som iriterer meg, er de nye CE4'ne mine.

De flooder fra første trekk nå.

Jeg som var så fornøyd med dem før. :hm:

Må ha fått fra en dårlig batch eller noe.

Lenke til kommentar

Den videoen her traff meg veldig bra iallefall, så tenkte kanskje at noen andre her også ville like den..

Har fått endel spørsmål om jeg ikke snart skal slutte med denna dampinga. :confused:

Blir like dumt som å spørre noen som har slutta å røyke til fordel for snus, om ikke dem skal slutte å putte den stygge tingen opp i leppa snart..

DET ser jo ut som om noen ikke rakk å komme seg på toalettet etter at den er spytta ut i søpla igjen.. :sick:

La meg få dampe og kose meg med noe jeg er personerlig overbevist om at er MYE mindre helseskadelig for meg enn de vanlige analoge siggene uten å stille sånne dumme spørsmål.

Jeg tar gjerne imot andre spørsmål om e-siggs, så ikke missforstå meg.. :p

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd at folk har spurt meg om sånt jeg.. Tror jeg bare hadde sett dumt på dem. Det er jo en hobby. Hvis jeg begynner å prate om esigaretter til en person som ikke har noen peiling på det så kan jeg lett prate i 10 min om forskjellige måter å få vapet juicen på, forskjellige cartomizere, atomizere, juicer.. Det er jo en interesse!

 

Det jeg derimot slet litt med var når lillesøstra mi på 8 så eciggen min. ''Hva er deeeeeeet??? Åååå det lukter så godt, kan jeg få prøve????''

Lenke til kommentar

hehe. Jeg får også mye spørsmål, og som jeg sier; ikke missforstå meg..

Jeg elsker å prate om alt fra forskjellige juicer, atty's, batterier og alle de nye menneskene jeg har kommet i snakk med ute på byen osv. :)

Det er både en hobby og en icebreaker, i tilegg til at det har vert uinteresant å røyke etter at jeg fikk mitt første batteri og juice. :)

Lenke til kommentar

Omtrent alle nettbutikker har ett lite starter-kit, så du kan få prøve før du bruker flere hundrelapper på det.

 

Sånn som denne her:

http://www.ecigwizar...tarter-kit.html

 

Ecigwizard har også veeeeldig billig shipping (mener det er 0,99 £ eller noe sånt) så du får alt for 100 kr inkludert frakt (+/- noen kroner, kanskje, spørs på hvor punden ligger)

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Et kort spørsmål til dere "proffe"

Hvor billig kan jeg få et sett med en e-sigarret og en god juice, bare sånn for å prøve?

Vil prøve å kjølpe noe billig for å prøve det, før jeg spytter inn en del penger. :p

Får komme med et råd for testkjøp jeg også da..

Skal du først teste e-sigg, så føler jeg kanskje du like gjerne kan kjøpe et skikkelig batteri med variabel voltsetting med en gang, så får du en ekte følelse av hva du kan vente deg hvis du velger å begynne.

 

Jeg kom over en spansk nettbutikk her i helga der prisene var de beste jeg har sett hittil..

http://www.spaincigar.es

Gikk inn der å bestillte meg Halo juice, som blei sendt i går. :)

 

Det jeg vil foreslå å bestille derifra er et lite eGo-C Twist batteri og en lader.

Batteri: https://www.e-shopon...TTERY-650-BLACK

Lader: https://www.e-shopon...C-ACC-USBLINE-1

 

Batteriet koster 19.01 €

Lader koster 2.48 €

 

Disse prisene vises med 19% tax/moms før du logger inn og sier du bor i norge, så derfor jeg tar dem med her.

Frakt til Norge er 10 €.

 

Her kommer du til ca 160 kr for varene og 74,- for frakt.

Det er BILLIG for et sånt kvalitetsbatteri, som du sikkert kan selge igjen hvis du ikke har lyst til å dampe alikevel, ellers er det et utmerket reserve batteri.

 

Anbefaler at du kjøper juice og atty et annet sted, så du ikke kommer over 200,- grensa. :)

 

Vi her på sida kan sikkert anbefale noe, hvis du sier hva du kunne tenke deg..

 

Edit: Har ikke lyst til å skremme deg med et alt for langt batteri, derfor skreiv jeg opp et 650 batteri.

Har du lyst på større så får du 900 og 1000mAh batterier til hhv 20.66 € og 21.49 €.

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Et kort spørsmål til dere "proffe"

Hvor billig kan jeg få et sett med en e-sigarret og en god juice, bare sånn for å prøve?

Vil prøve å kjølpe noe billig for å prøve det, før jeg spytter inn en del penger. :p

 

Jeg er ny, men jeg kjøpte mine ting for litt over 300 kr

 

510T starter sett fra Ecigwizard - 170kr

RY4 14mg 30ml fra Liberty Flights - tilsvarende 500 sigg for 140 kr - her kan du jo velge 5ml og komme unna med 30kr elns.

 

Kjøpte de hver for seg fordi det blir 2 pakker under 200kr (toll), men jeg kommer til å holde meg til Ecigwizard en stund tror jeg. Får veldig fin service og det er nesten alltid noen online på chat for å svare på noob spørsmål om jeg står fast da jeg skal bestille. Så nå har jeg bestilt en imist atty og Boge LR cartomizer + litt forskjellig vermillion river juice derifra :)

 

Hvor lenge kan man regne med at en atty og utstyr holder forresten? Sånn for å være på sikre siden.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

En atomizer? Det spørs om du ønsker å ''gjenbruke'' den. Har skrevet masse i denne tråden om hvordan jeg ''brakte liv'' tilbake til atomizere som smakte brent med litt vodka og ''dry-burn'' metoden. Da kan du få flere 'ganger' ut av den. Men.. det er veldig stress. Nå koser jeg meg med cartomizers igjen (blir sikkert lei snart igjen, blir som regel det hvis jeg holder på med samme opplegg hele tiden) og bruker dem i ca 4 dager før jeg kaster dem.

 

Edit: Det du faktisk spurte om; en atomizer 'varte' i ca en uke for meg, spørs hvor mye man vaper :)

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

En uke.... hm.. ok. Da burde jeg legge inn en bestilling til tror jeg - Flere 510 standards om ikke den imist greia er makeløst fantastisk. Men Cartomizers kan man bare bruke til 1 smak, slik det ser ut på videoen så fyller man en slags svamp - regner med at smaken sitter godt igjen etter et par runder?

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Blir gøy å prøve dem :) Men faaak.. jeg har nok glemt å kjøpe munnstykke til dem. Boge LR kommer med noe som heter soft tip, når jeg ser på videoer så kan det se ut som de har munnstykke som ligner mer på den jeg har på 510T settet. Dog det står

 

Simply pop the cap off the cartomiser and fill with your favourite e-liquid. You can then remove the cap from the battery end connector and hook up the cartomiser to your favourite battery - You're now ready to go, simple!

 

510-ego-standard-cartomiser-with-soft-cap.jpg

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Den hvite greia skal du fjerne ja.

 

Jeg bruker rett og slett en drip-tip til mine cartomizers. Enkelt, greit, billig, holdbar, ser bra ut og du slipper å sutte på selve cartomizeren. Dog så kan du klippe ett lite ''hull'' på en av de der gjennomsiktige ''kondomene'' som kommer med cartomizeren, og tre den over så du slipper å sutte på ''metallet'', som kan bli varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...