Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Da har jeg nytt sommerens hittil varmeste dag. 24 grader og skiftende mellom overskyet, sol og noen korte regnbyger. DT'n var selvsagt med ut i sola. Fikk de nye batteriene i dag fra damping som jeg bestilte i går. Får ikke testa dem enda siden jeg har masse power igjen i de batteriene jeg har fra før. :) Tips, ikke damp Hot Cinnamon ute, det tiltrekker veps :( Jeg bytta til RY4 og det gikk bra :)

post-71803-0-71245700-1370027147_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ting jeg bekymrer meg MYE for. MYGG. Vil eciggen tiltrekke seg mygg??? Jeg HATER mygg, reagerer noe sinnsykt på dem.. :(

Vet ikke helt om mygg blir tiltrukket av søte lukter slik som vepsen blir, men for å være sikker, ta med noe som lukter bittert isteden. :) Personlig så liker jeg veps mye dårligere enn mygg som er lett å slå ihjel, dessuten dukker ikke myggen opp før sola nesten forsvinner på kvelden :)
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om mygg blir tiltrukket av søte lukter slik som vepsen blir, men for å være sikker, ta med noe som lukter bittert isteden. :) Personlig så liker jeg veps mye dårligere enn mygg som er lett å slå ihjel, dessuten dukker ikke myggen opp før sola nesten forsvinner på kvelden :)

De finner meg alltid uansett.. Vi har ett hat elsk forhold hvor jeg ønsker dem død og de elsker meg over alt :p

Lenke til kommentar

For å få maks utbytte av en cartomizer vil jeg anbefale deg å kjøpe en kraftigere modd. Jeg var forelsket i Egobatterier selv (hadde en vanlig, lite ett og ett ego passthrough) og elsket også cartomizere på dem, så de funker fint, MEN, og dette kan være bare i hodet mitt, det føles som om modds som f.eks zmax'en er mye ''kraftigere'' når det gjelder damp og TH. Har jeg zmax'en min på 3,0 volt så føles det mye høyere enn ett standard egobatteri som jeg mener skal være på 3,7 volt. Problemet med modds er at de er ganske dyre.. kun zmaxen kostet tusenlappen. Jeg har veeeeeldig lyst på en Provari, kun hørt bra ting om den! Tenker å kanskje gi den til meg selv i bursdagsgave.. :p

Jeg kjører cartomizer på en Tesla mod i sort, eller gunmetal tror jeg det heter.

Jeg liker den veldig godt og fargen kler Boge tanken kjempegodt :-) Jeg har en hel haug med 18650 batterier til lommelyktene mine, så jeg ville ha en mod som kunne bruke de.

Kragecartoen jeg slipte opp hullene på har utviklet seg veldig godt siden i går og på 9 watt gir den kjempebra smak, god throathit og skyer av røyk hele tiden, så dette er helt klart noe som jeg vil fortsette med :-)

Egobatteriet bruker jeg på jobb og ute å farter med Protanken. Den slenger rundt i bukselomma mi hele dagen. Sånn kan jeg jo ikke bruke en cartotank, tanken hadde sklidd av cartoen første gangen jeg dro den opp av lomma ;-) Til slik bruk er Protanken helt genial og den passer kjempegodt på Egobatteriet, da det følger med en krage som gjør overgangen mellom batteri og tank helt strøken. Nå har jeg i hvert fall veldig godt fungerende løsningen både hjemme og når jeg er på farta :-)

Egobatteriet mitt er et Ego C Twist med regulert og variabel spenning. Jeg vil nok kunne kjøre cartotanken på samme effekt med Ego batteriet som med Teslaen. På et Egobatteri uten variabel spenning, hadde det nok blitt veldig tamt med cartotanken.

Provari ser veldig fin ut og jeg vurderte også den lenge, men falt til slutt for Teslaen i stedet. Jeg likte designet, den gjør samme nytten og er mye billigere.

Lenke til kommentar

Nice, bra med godt oppsett :) Har Zmax selv som også er en (litt) billigere variant av Provari, men har såååå lyst på Provari siden alle gir den så gode reviews.. Så kan man ha zmax'en og en eventuelt Bolt i backup!

Han her har skylden for zmaxkjøpet og ønsket om å få en provari:

http://www.youtube.com/user/pbusardo?feature=watch

.. han gir sinnsykt mye skryt til Provari'en, det er derfor det klør i lommeboka etter å skaffe en selv :p

Lenke til kommentar

De finner meg alltid uansett.. Vi har ett hat elsk forhold hvor jeg ønsker dem død og de elsker meg over alt :p

Støtter deg i den ja Buffy. Jeg hater mygg, veps og fluer. Når jeg satt ute i dag måtte jeg tenke: hva skjer i den bittelille hjernen din? Du setter deg på noen som er mange hundre ganger større enn deg selv og angriper? Du biter. Et større ønske om selvmord har jeg aldri bivånet. Ønske oppfylt!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg var innom her.

Tror vi diskuterte ProVari sist, Buffy. :)

Nå har jeg sitti å skumlest maaange sider mens jeg koser meg med Halo Twisted Java på ProVari'n min.

Kan virkelig anbefales!

Men når det er sagt, så finnes det jo et hav av gode modder der ute til en rimeligere penge.

Fordelen med ProVari er vel mest at det virker som den aldri skal slutte å virke. :) Min har fått vanvittig mye juling, spesielt etter noen veldig fuktige by-turer. ;)

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg var innom her.

Tror vi diskuterte ProVari sist, Buffy. :)

Nå har jeg sitti å skumlest maaange sider mens jeg koser meg med Halo Twisted Java på ProVari'n min.

Kan virkelig anbefales!

Men når det er sagt, så finnes det jo et hav av gode modder der ute til en rimeligere penge.

Fordelen med ProVari er vel mest at det virker som den aldri skal slutte å virke. :) Min har fått vanvittig mye juling, spesielt etter noen veldig fuktige by-turer. ;)

Støtter deg i den ja. Halo Tvisted Java er bare meganydelig. :) Som å dampe Opera Mints :)
Lenke til kommentar

Jeg hadde så mye juice og ting liggende at jeg bestemte meg for å ikke bestille mer før jeg begynte å gå tom.

Jeg har hatt en bestilling på 30ml pluid i hele år, og det ser nesten ikke ut til å minke på juice samlinga mi.

Men nå er det på tide å bestille litt mer godsaker kjenner jeg. ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde så mye juice og ting liggende at jeg bestemte meg for å ikke bestille mer før jeg begynte å gå tom.

Jeg har hatt en bestilling på 30ml pluid i hele år, og det ser nesten ikke ut til å minke på juice samlinga mi.

Men nå er det på tide å bestille litt mer godsaker kjenner jeg. ;)

Jepp, har tenkt tanken selv. Har så mange hundre ml nå om ikke litervis med juice i skapet lol :) Tror jeg skulle klart meg et år minst, men likevel bestiller jeg mer. Burde jo ikke det da strengt talt, men .....alltid noe nytt man har lyst til å smake :)
Lenke til kommentar

Kjøpte en Vamo V2 for en tid tilbake og plukket med meg noen slike atomizers: http://www.vaporbrea...o-atomizer.html

Synes dog de lekker en del, må rengjøres ofte etc... Finnes det noen bedre alternativer? (Gjerne fra et annet sted enn VaporBreak, da leveringstiden deres er meget uforutsigbar)

iClear30, Vivi Nova, Protank, for å nevne noen :)

Edit: Min personlige favoritt er cartomizer i tank, med en sterk god smak. Milde smaker funker også fint, men er noe ekstra godt med f.eks Hawaiian Pineapple på en selvpuncha Boge XL LR cartomizer.. :)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en Vamo V2 for en tid tilbake og plukket med meg noen slike atomizers: http://www.vaporbrea...o-atomizer.html

Synes dog de lekker en del, må rengjøres ofte etc... Finnes det noen bedre alternativer? (Gjerne fra et annet sted enn VaporBreak, da leveringstiden deres er meget uforutsigbar)

Jeg handler det meste av utstyr fra damping.no. Han leverer veldig raskt og det er ingen 200 kr. grense å holde seg under. Tar man frakt med i regnestykket, er det lite å spare på å handle fra utlandet.

http://www.damping.no/collections/fordampere

Har du Vamoen din med deg rundt omkring, er Protanken helt overlegen alt annet jeg har prøvd. Jeg har den i lomma hele dagen på et Ego Twist batteri og den lekker ikke i det hele tatt, den er veldig lett å rengjøre da det er Pyrexglass og rustfritt stål. Smak og damp er også veldig bra.

Lenke til kommentar

En liten oppfølging når det gjelder kragecartomizere. De som damping.no selger har to små hull på ca 1 mm.

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/boge-f16-fordamper-cartomizer

De som vapeescape selger har to hull på 2,3 mm.

http://www.vapeescape.co.uk/boge-pre-punched-cartomisers-%285%29~486

Det ser ut til at Boge er klar over problemet og har fikset det. Da er det altså bare å borre eller slipe opp hullene på kragecartoene man har liggende, så er de nok fullt brukbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...