Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

You know.. live and learn :p Skjer aldri nå, men ble noen tilfeller hvor jeg måtte skynde meg til vasken med hendene plutselig fulle av juice :p

Så langt har jeg bare testa clearos, men tenkte jeg skulle være litt "eventyrlysten" å shoppe en dripper neste månede. Baby steps!

Kanskje jeg sjekker ut cartos om ett par år :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det ikke stemmer. Luftbobler kommer uansett hvilken cartomizer du bruker hvis du trekker inn uten å aktivisere selve eciggen, dette kommer av at foret ''tar til seg'' mer juice. I know fordi jeg puncher mine egne cartos og av og til til og med bruker 4 ganske store hull. Jeg liker rett og slett ikke pre punched carto's med krage fordi smaken blir ''off'' og rar, og kan ikke sammenlignes med egenpuncha uansett.

Trykket du prater om 'presses' ut uansett når du sklir inn cartoen på plass. This I know fordi jeg har fint klart å ''floode'' cartomizeren med juice så det tyter juice ut i fanget mitt flere ganger.. :p

Når du puncher selv, lager du vel mye større hull enn de som er i kragecartomizere? Da blir problemet mye mindre, det blir bedre mating og lettere å få luftet tanken. Det jeg så var at jeg dampet i vei i flere dager og brukte nesten ikke væske i det hele tatt, det kom heller ikke luftbobler i tanken. Når jeg begynte å suge hardt, sank nivået mye fortere og smaken tok seg opp.

Jeg får snart puncher og de cartomizerene du anbefalte, så jeg kommer til å punche kragecartomizere og "dine" og teste mot hverandre. Jeg liker kragen, så dette blir spennende :-)

Lenke til kommentar

Når du puncher selv, lager du vel mye større hull enn de som er i kragecartomizere? Da blir problemet mye mindre, det blir bedre mating og lettere å få luftet tanken. Det jeg så var at jeg dampet i vei i flere dager og brukte nesten ikke væske i det hele tatt, det kom heller ikke luftbobler i tanken. Når jeg begynte å suge hardt, sank nivået mye fortere og smaken tok seg opp.

Jeg får snart puncher og de cartomizerene du anbefalte, så jeg kommer til å punche kragecartomizere og "dine" og teste mot hverandre. Jeg liker kragen, så dette blir spennende :-)

Jepp, større og flere hull. Mer smak, mindre sannsynlighet for dry hits. Har faktisk sjeldent til aldri fått dry hits på en cartomizer i tank. Det er såååå fantastisk.

Si ifra når du får de jeg anbefalte, så skal jeg prøve å forklare hvor store hullene er (husk cartopuncher også, jeg bestilte min også fra vapeescape.co.uk).

Edit: Jeg misliker også kragen fordi den gir ingen rom til å justere tanken på cartoen i forhold til hullene, så hvis hullene sitter til lengre nede enn det jeg egentlig vil ha dem så bare sklir jeg tanken bittelitt nedover cartoen så er det perfekt. Har aldri opplevd at tanken har ''sklidd'' av uten krage heller, som jeg tror å mene at det er det den er der for?

Greia med de cartomizerne med krage fra damping.no er at jeg mistenker at de er SR (standard resistance) og de jeg anbefaler er Boge XL LR (low resistance). Husker jeg klarte å punche og fikse en carto som var SR en gang uten å legge merke til det, og jeg merket det med en gang og prøvde å forbedre det og sånt, trodde det var noe galt med utstyret, juicen, osv osv osv, til jeg målte ohm'en på cartoen.. :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg hater krager, siden man ikke får montert tanken sømløst med modden om ikke bunncapen i tanken er innsunket. Gode tanker har også o-ringer stramme nok til at tanken ikke glir av cartoen uten videre. Så vanlige cartoer ruler for meg. :) Foretrekker å punche selv også, da utvalget av pre-punchet er mye skralere.

Lenke til kommentar
Ja virker meget bra. Aner ikke hvilken type carto det er, men er Dual Coil på 1.5 ohm. :)

Er vel en Smok carto :)

Prøvde å dryburne en Kanger Evod. Ikke særlig god idé :p Resten av arbeidsdagen med en lett svidd smak.

Så du drar på jobb uten backup, det var urut! :)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt da? :p

Jeg tar bare med meg en 650Mah Twist og en clearomizer når jeg skal ut, jeg. Liten, lett og grei. De større sakene tar jeg kun ut av hjemmet om jeg vet jeg skal være borte mer enn to dager.

Lenke til kommentar

Hehe, det var to ytterkanter ja :D

Jeg har med meg et par modder på jobb a jeg liker å ha to smaker å variere med, pluss at da her jeg backup. Skal jeg ut og trenger noe portabelt tar jeg med Reo minien.

Twist og Passthrough er pensjonert, har ikke rørt de på et par måneder, men de kan være greie til festbruk, litt lettere å miste noe verdt et par hundrelapper enn en fet mechmod og atty til nærmere 3000,- :confused:

Lenke til kommentar

Jepp, større og flere hull. Mer smak, mindre sannsynlighet for dry hits. Har faktisk sjeldent til aldri fått dry hits på en cartomizer i tank. Det er såååå fantastisk.

Si ifra når du får de jeg anbefalte, så skal jeg prøve å forklare hvor store hullene er (husk cartopuncher også, jeg bestilte min også fra vapeescape.co.uk).

Edit: Jeg misliker også kragen fordi den gir ingen rom til å justere tanken på cartoen i forhold til hullene, så hvis hullene sitter til lengre nede enn det jeg egentlig vil ha dem så bare sklir jeg tanken bittelitt nedover cartoen så er det perfekt. Har aldri opplevd at tanken har ''sklidd'' av uten krage heller, som jeg tror å mene at det er det den er der for?

Greia med de cartomizerne med krage fra damping.no er at jeg mistenker at de er SR (standard resistance) og de jeg anbefaler er Boge XL LR (low resistance). Husker jeg klarte å punche og fikse en carto som var SR en gang uten å legge merke til det, og jeg merket det med en gang og prøvde å forbedre det og sånt, trodde det var noe galt med utstyret, juicen, osv osv osv, til jeg målte ohm'en på cartoen.. :p

Jeg bestilte Boge XL LR fra Vapeescape og tok med en cartopuncher. Jeg skal si ifra når varene kommer :-)

I mellomtiden har jeg lånt en Dremel og fått åpnet opp hullene på en kragecarto litt skikkelig. Den får stå å trekke juice en stund, så får jeg se om det hjalp.

De kragecartoene jeg fikk fra damping.no er low resistance, Teslaen min sier 1,7 ohm på begge jeg har prøvd, så det er det ingen tvil om. Jeg har variabel watt på Teslaen, så motstanden er ikke så viktig. Det eneste må være om cartoen er anderledes inni, noe jeg har litt vondt for å tro, men det gjenstår å finne ut av.

Jeg liker kragene, fordi da sitter tanken bom fast når jeg setter på driptipen, selv om jeg bytter til noe annet ;-)

Når jeg er ute og på jobb, har jeg med meg et Ego C Twist batteri på 1000 mah med en full Kanger Protank på. Dette ser bra ut og varer fint hele dagen for meg. Ikke noe problem med batterikapasiet, ingenting som kan lekke og mer enn nok juice :-)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Boge XL LR fra Vapeescape og tok med en cartopuncher. Jeg skal si ifra når varene kommer :-)

I mellomtiden har jeg lånt en Dremel og fått åpnet opp hullene på en kragecarto litt skikkelig. Den får stå å trekke juice en stund, så får jeg se om det hjalp.

De kragecartoene jeg fikk fra damping.no er low resistance, Teslaen min sier 1,7 ohm på begge jeg har prøvd, så det er det ingen tvil om. Jeg har variabel watt på Teslaen, så motstanden er ikke så viktig. Det eneste må være om cartoen er anderledes inni, noe jeg har litt vondt for å tro, men det gjenstår å finne ut av.

Jeg liker kragene, fordi da sitter tanken bom fast når jeg setter på driptipen, selv om jeg bytter til noe annet ;-)

Når jeg er ute og på jobb, har jeg med meg et Ego C Twist batteri på 1000 mah med en full Kanger Protank på. Dette ser bra ut og varer fint hele dagen for meg. Ikke noe problem med batterikapasiet, ingenting som kan lekke og mer enn nok juice :-)

Da vet jeg altså ikke, men jeg bare hopper over cartomizeren som kommer med cartotanken for å si det sånn :p Helt grell uansett. Men tanken er helt sinnsykt fin og kjekk å ha. Fyller opp og så har jeg juice for ihvertfall 1,5 dag - 2 dager.. :) Bruker den med zmax'en overalt, helt sinnsykt kjekt å bare ha småbatterier med meg som jeg kan poppe i hvis jeg går tom for batteri, og så plutselig er zmax'en i minimode :p Jeg har brukt Carto i tank en god stund nå, ikke opplevd at tanken har glidd av overhode, selv om jeg liker å skru tanken av og på (uvane fra da jeg dryppet i ting og måtte sjekke om det lakk hele tiden, også har jeg ''rastløse'' fingre :p ).

Det eneste jeg har opplevd som faktisk lekker hvis du lar den sitte i en rar stilling er vivi nova'en og iclear30'en.

Lenke til kommentar

Hehe, det var to ytterkanter ja :D

Jeg har med meg et par modder på jobb a jeg liker å ha to smaker å variere med, pluss at da her jeg backup. Skal jeg ut og trenger noe portabelt tar jeg med Reo minien.

Twist og Passthrough er pensjonert, har ikke rørt de på et par måneder, men de kan være greie til festbruk, litt lettere å miste noe verdt et par hundrelapper enn en fet mechmod og atty til nærmere 3000,- :confused:

Ja, må ha backup. Jeg er livredd for at et batteri skal gå tomt eller at en tank skal slutte å funke, så jeg har med ekstra batteri og ekstra tanker når jeg skal ut eller på jobb. Enten i lomma eller liggende i bilen :)
Lenke til kommentar

Da vet jeg altså ikke, men jeg bare hopper over cartomizeren som kommer med cartotanken for å si det sånn :p Helt grell uansett. Men tanken er helt sinnsykt fin og kjekk å ha. Fyller opp og så har jeg juice for ihvertfall 1,5 dag - 2 dager.. :) Bruker den med zmax'en overalt, helt sinnsykt kjekt å bare ha småbatterier med meg som jeg kan poppe i hvis jeg går tom for batteri, og så plutselig er zmax'en i minimode :p Jeg har brukt Carto i tank en god stund nå, ikke opplevd at tanken har glidd av overhode, selv om jeg liker å skru tanken av og på (uvane fra da jeg dryppet i ting og måtte sjekke om det lakk hele tiden, også har jeg ''rastløse'' fingre :p ).

Det eneste jeg har opplevd som faktisk lekker hvis du lar den sitte i en rar stilling er vivi nova'en og iclear30'en.

Bestilte 2 grønne og 2 røde batterier i dag fra damping.no de ble sendt dag så jeg har dem i morra :) Apropos lekking, aldri opplevd at iClear verken 16 eller 30 har lekket uansett behandling, ei heller Boge F16 :) ProTanken har heller ikke lekket foreløpig :)
Lenke til kommentar

Da har jeg smakt på den modifiserte kragecartomizeren. Jeg slipte opp hullene til 3-4 mm på hver side. Etter GOD priming og et par timer hviletid smakte det mye bedre, masse smak og mye mer damp. Det virker som om matingen fremdeles ikke er helt bra, for en gang i blant blir det dårligere igjen, da må jeg suge hardt, noe som flooder cartomizeren litt, etter det blir det bra en god stund igjen.

De beste trekkene jeg fikk har nok tom overgått det Kanger Protank'en gir. Eneste aberet er at Protanken er dønn stabil hele tiden ;-)

Jeg lurer fremdeles på om det blir undertrykk i tanken og at det forstyrrer matingen. Skulle vært artig å fått montert en enveisventil i toppdekselet, som slipper luft inn og holder juicen inne ;-)

Jeg ser at det er potensiale for å få til noe bra her, så jeg kommer til å spørre deg om hvordan du puncher cartoene, når jeg får sakene :-)

Jeg har kikket litt på sånne 18350 mods, 1000 ah Ego batteriet med Protank er litt langt å ha i bukselomma. Jeg så at Vapeescape har veldig korte 400 ah Egobatterier og med Protanken får jeg jo en bukselommeløsning. Men en 18350 mod hadde holdt hele dagen, Ego saken må jeg ha med meg to av og jeg får ikke stabil justerbar volt... Noe å tenke på der ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har kikket litt på sånne 18350 mods, 1000 ah Ego batteriet med Protank er litt langt å ha i bukselomma. Jeg så at Vapeescape har veldig korte 400 ah Egobatterier og med Protanken får jeg jo en bukselommeløsning. Men en 18350 mod hadde holdt hele dagen, Ego saken må jeg ha med meg to av og jeg får ikke stabil justerbar volt... Noe å tenke på der ;-)

For å få maks utbytte av en cartomizer vil jeg anbefale deg å kjøpe en kraftigere modd. Jeg var forelsket i Egobatterier selv (hadde en vanlig, lite ett og ett ego passthrough) og elsket også cartomizere på dem, så de funker fint, MEN, og dette kan være bare i hodet mitt, det føles som om modds som f.eks zmax'en er mye ''kraftigere'' når det gjelder damp og TH. Har jeg zmax'en min på 3,0 volt så føles det mye høyere enn ett standard egobatteri som jeg mener skal være på 3,7 volt. Problemet med modds er at de er ganske dyre.. kun zmaxen kostet tusenlappen. Jeg har veeeeeldig lyst på en Provari, kun hørt bra ting om den! Tenker å kanskje gi den til meg selv i bursdagsgave.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...