Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Jævlig bra du tipset om Fuzion juice Lakus, begynner å bli veldig kompis med et par av de nå! :)

De er dødsdigge :)

Og jeg tror du skjønner hva jeg mener med at selv om man ikke liker smaken så godt så er det fremdeles god kvalitet på dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Buffy: nja men merker det selv om det bare er en dag jeg prøver ecigen igjen, selv om jeg røyker normalt den dagen utenom.

Lakus: legen mente det var allergi mot kattene, men det er det ikke, da symptomene gikk bort når jeg kuttet ut ecigen.

Du røyker mindre røyk når du damper ikke sant? Jeg brukte ett halvt år på å bytte helt, og drev med å vape i noen dager og så gikk jeg tilbake til røyken og opplevde masse hoste hver eneste gang jeg la fra meg røyken. Dette har altså ingenting med vapingen å gjøre, men røyken.

Når du slutter å røyke så er det veldig vanlig at lungene prøver å hoste opp resten av ''driten'' som ligger i lungene dine, og det kan derfor virke som om du reagerer på eciggen selv om du ikke gjør det. Gi det en uke eller to (kanskje lenger?) uten røyk og så vil det aller mest sannsynlig gå over.

Edit: Evnt. prøv juice fra noen andre.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden er det der??

Lol, jeg visste du ville si akkurat det.

Det er en Wire Welder. For å sveise sammen kanthal-tråd med tråd uten motstand, som jeg bruker i Ithaka atomizeren min. Mye enkelere enn å tvinne for hånd. :)

Og litt kul med den missil-knappen der. :D

Lenke til kommentar

Da har man lagt inn første bestilling på fasttech.com. 2 sånne her (totalt 4 batterier hvis jeg ikke tar feil) http://www.damping.no/collections/mod-batterier/products/panasonic-ncr18650pd-flat-topp-2900mah og 3 10 ml dripper bottles.

Slike batterier skal jeg bestille i morra, og 2 små AW IMR batterier :)

Lol, jeg visste du ville si akkurat det.

Det er en Wire Welder. For å sveise sammen kanthal-tråd med tråd uten motstand, som jeg bruker i Ithaka atomizeren min. Mye enkelere enn å tvinne for hånd. :)

Og litt kul med den missil-knappen der. :D

Skulle akkurat til å spørre om det samme som Buffy, men nå er det oppklart :)
Lenke til kommentar

Buffy: jo klart det. Men jeg gikk jo i over en måned og røykte litt vanlig og litt damping, ca 70/30. Og det ble bare verre og verre.

Tror jeg må prøve begge eliquids isolert. Men hvordan vil mine LR cartos og mine 808batterier takle disse to? Den ene er såvidt jeg vet veldig tykk og den andre ekstremt tynn.

Lenke til kommentar

Jeg har eksperimentert mer med Boge F16 og cartomizer med krage. Jeg tror grunnen til at de ikke funker så godt er et par ting. For det første er hullene for små. Når væsken skal trekke inn i cartomizeren, blir det undertrykk i tanken som gjør matingen enda dårligere. Undertrykket må jo utlignes ved at luft trekkes helt igjennom cartomizeren og ut i tanken igjennom de små hullene som jo er blokkert av væske. Tar jeg et par tre skikkelig harde trekk uten å trykke på knappen, kommer det luftbobler gjennom hullene og inn i tanken, etter det blir det betraktelig bedre smak og mye mer damp fra cartomizeren.

En løsning kan være å punche et luftehull over væskenivået i tanken, da vil det mest sannsynlig ikke bli undertrykk og matingen vil bli mye bedre. I tillegg trenger ikke luften dras igjennom hele cartomizeren, som vel skal være full av juice. Et potensiellt problem kan være at matingen blir for bra og flooder cartomizeren.

Jeg har ikke fått puncheren jeg har bestillt enda, men jeg skal teste dette asap.

Hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar

Jeg har eksperimentert mer med Boge F16 og cartomizer med krage. Jeg tror grunnen til at de ikke funker så godt er et par ting. For det første er hullene for små. Når væsken skal trekke inn i cartomizeren, blir det undertrykk i tanken som gjør matingen enda dårligere. Undertrykket må jo utlignes ved at luft trekkes helt igjennom cartomizeren og ut i tanken igjennom de små hullene som jo er blokkert av væske. Tar jeg et par tre skikkelig harde trekk uten å trykke på knappen, kommer det luftbobler gjennom hullene og inn i tanken, etter det blir det betraktelig bedre smak og mye mer damp fra cartomizeren.

En løsning kan være å punche et luftehull over væskenivået i tanken, da vil det mest sannsynlig ikke bli undertrykk og matingen vil bli mye bedre. I tillegg trenger ikke luften dras igjennom hele cartomizeren, som vel skal være full av juice. Et potensiellt problem kan være at matingen blir for bra og flooder cartomizeren.

Jeg har ikke fått puncheren jeg har bestillt enda, men jeg skal teste dette asap.

Hva mener dere om dette?

At det ikke stemmer. Luftbobler kommer uansett hvilken cartomizer du bruker hvis du trekker inn uten å aktivisere selve eciggen, dette kommer av at foret ''tar til seg'' mer juice. I know fordi jeg puncher mine egne cartos og av og til til og med bruker 4 ganske store hull. Jeg liker rett og slett ikke pre punched carto's med krage fordi smaken blir ''off'' og rar, og kan ikke sammenlignes med egenpuncha uansett.

Trykket du prater om 'presses' ut uansett når du sklir inn cartoen på plass. This I know fordi jeg har fint klart å ''floode'' cartomizeren med juice så det tyter juice ut i fanget mitt flere ganger.. :p

Lenke til kommentar

At det ikke stemmer. Luftbobler kommer uansett hvilken cartomizer du bruker hvis du trekker inn uten å aktivisere selve eciggen, dette kommer av at foret ''tar til seg'' mer juice. I know fordi jeg puncher mine egne cartos og av og til til og med bruker 4 ganske store hull. Jeg liker rett og slett ikke pre punched carto's med krage fordi smaken blir ''off'' og rar, og kan ikke sammenlignes med egenpuncha uansett.

Trykket du prater om 'presses' ut uansett når du sklir inn cartoen på plass. This I know fordi jeg har fint klart å ''floode'' cartomizeren med juice så det tyter juice ut i fanget mitt flere ganger.. :p

Når jeg hører ting some detta at jeg blir mer å mer skeptisk til cartos :p Enda ikke testa en cartomizer av noe slag, fordi jeg vil ikke ha et slikt øyeblikk hvor jeg ser ned på buksa å halve tanken ligger der nede hehe

Lenke til kommentar

Når jeg hører ting some detta at jeg blir mer å mer skeptisk til cartos :p Enda ikke testa en cartomizer av noe slag, fordi jeg vil ikke ha et slikt øyeblikk hvor jeg ser ned på buksa å halve tanken ligger der nede hehe

You know.. live and learn :p Skjer aldri nå, men ble noen tilfeller hvor jeg måtte skynde meg til vasken med hendene plutselig fulle av juice :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...