Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg hvorfor folk sier at protanken har "luftig" trekk, men søren som denna gruser vivi novan på smak! Fylte den opp med VR Summer breeze, å det smaker himmelsk!

Jeg er helt newbee, men jeg har lest mye og handlet inn og testet litt forskjellige saker i det siste, Kanger Protank, Boge f16 og cartomizer med krage, C4, Vivi Nova og IGO-L RDA.

Kanger Protanken er uten tvil den beste, best på smak, best på damp, enkel og grei i bruk, lett å gjøre ren og virker veldig sikker mot lekkasje. Min har vært med rundt på tur en del nå og den har ikke lekket en dråpe, samme hvordan den har blitt håndtert og oppbevart.

Boge F16 kommer på annenplass, den er fullt brukbar, men sammenlignet med Protanken, er den ikke akkurat imponerende på hverken smak eller damp med kragecartomizer. Jeg fant forresten på en (muligens) ny måte å prime cartomizer på. Jeg tok av hele det øverste dekselet på tanken, med cartomizeren i, fylte på juice og satte så på toppdekselet igjen. Dette skaper trykk i tanken og presser en god del juice inn i cartomizeren igjennom hullene på siden, dette kan være nok til å prime den, i hvert fall om man gjør det flere ganger, dette må testes mer :-)

Jeg floodet min cartomizer seriøst og det hjalp ikke stort på smaken, så jeg må nok handle inn de cartomizerene som Buffy anbefaler og prøve de.

C4, grei på smak og damp, men de jeg fikk var no dårlige greier. På den første datt o-ringen som tetter mot munnstykket av og falt ned i tanken når jeg åpnet den. Nummer to holdt en stund, men lakk etter en stund som en sil ned på batteriet, mistet lysten til å prøve fler, har resten liggende som nødløsning. En C4 av litt kvalitet kan nok fungere bra.

Vivi Nova, fæl smak av veken til å begynne med, etter hvert ble det ok med damp, men veldig lite smak. jeg ohmet de tre hodene som fulgte med, en var det ikke liv i, brudd på coilen, den som var oppgitt til 1,8 ohm, målte 3,8 og den siste lå på 9 ohm. Dårlige greier det her, jeg kommer neppe til å bruke dette som noe annet enn en nødløsning.

IGO-L RDA, fikk lagd meg en veke og coil som målte rett i underkant av 2 ohm og røykla hele stua på 12 watt, morsomt dette. Veldig ren smak, men jeg synes faktisk det smaker mer med samme juice i Protanken. Med den rette juicen og litt trening, kan nok dette bli bra, men det er litt plunder.

Neste gang jeg bestiller fra damping.no, blir det en Protank til, så jeg har en til Teslaen og en til Ego batteriet mitt.

Jeg har ikke hverken hatt lyst på eller røyket en eneste sigarett siden jeg fikk damputstyret mitt i hus forrige uke, jeg var tom. på fest i helgen og selv det gikk helt fint med bare damping. Klarer jeg det, burde de fleste klare å bli røykfrie på denne måten.

Lenke til kommentar

Så nettopp en unggutt med skikkelig ecig-gear i dag på 3-bussen ved Lura i Stavanger. Første gang jeg har sett en "in the wild" som jeg har lagt merke til.

Snodig.

In other news tror jeg jeg er allergisk mot damping. Får skikkelig hoste av det, sånn kikhoste-aktig hosting.

Er det vanlig?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Så nettopp en unggutt med skikkelig ecig-gear i dag på 3-bussen ved Lura i Stavanger. Første gang jeg har sett en "in the wild" som jeg har lagt merke til.

Snodig.

In other news tror jeg jeg er allergisk mot damping. Får skikkelig hoste av det, sånn kikhoste-aktig hosting.

Er det vanlig?

Det spørs. Bruker du eciggen for å slutte med røyken?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Buffy: nja men merker det selv om det bare er en dag jeg prøver ecigen igjen, selv om jeg røyker normalt den dagen utenom.

Lakus: legen mente det var allergi mot kattene, men det er det ikke, da symptomene gikk bort når jeg kuttet ut ecigen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Buffy: nja men merker det selv om det bare er en dag jeg prøver ecigen igjen, selv om jeg røyker normalt den dagen utenom.

Lakus: legen mente det var allergi mot kattene, men det er det ikke, da symptomene gikk bort når jeg kuttet ut ecigen.

Hvor lenge har du dampet? Og hva slags juice/utstyr bruker du?

Endret av Amund_Blix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt on/off i et halvt års tid kanskje. Bruker ky4 fra vermillion river med 808batterier og LR cartos.

Har du prøvd å dampe i lengre perioder? Og om KY4 fra VR er den enste juicen du har brukt, ville jeg definitivt prøvd noe annet... :)

Og da var jeg tom for forbuden frukt. Den var god, og jeg kommer til å kjøpe den igjen, men nå er det på tide og prøve ut resten av den samplepacken jeg bestilte fra England.

Jepp, har en god del mer av den på vei... :) Og en par-tre andre favoritter fra de. Kjør gjerne en liten T-juice review når du er ferdig med de.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Amund: ja, iallefall tre-fire uker i strekk. Det var da det ble verst. Da gikk det litt i ky4 først og så cinnamon rolls. Samme effekt fra ry4, ky4, rolls, hawaiian pineapple og et par til. Men mest ky4 og cinnamon rolls.

Lenke til kommentar

Amund: ja, iallefall tre-fire uker i strekk. Det var da det ble verst. Da gikk det litt i ky4 først og så cinnamon rolls. Samme effekt fra ry4, ky4, rolls, hawaiian pineapple og et par til. Men mest ky4 og cinnamon rolls.

Ok , det er mystisk: Men hovedsaklig juicer fra Vermillion River skjønner jeg. Men det kan jo være at du er følsom for enten PG eller VG, og å prøve juicer med hovedsaklig en eller den andre kunne vært en ide da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...