Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en varig løsning, helt klart, men siden jeg så sjelden trenger å bruke telefonen til annet enn å sjekke tiden og været, så har det gått så greit så greit. Har til og med klart å overbevise sjefen om å ikke gi meg en firmatelefon. :p

Godt at mail, sms og chatting har overtatt mye av telefonen sin rolle. Så slipper du å tilbringe formiddagen på jobben...full... :)

Lenke til kommentar

Har et snev av telefonangst selv, men det kommer jo veldig ann på hvem det er jeg skal ringe da.

Men anyway, hva er den minste (men >0mg) nikotin mengen man kan få i liquids? Og hvor?

Har ganske lav nikotintoleranse og ser ingen grunn til å jobbe med å endre på det. Selv med en juice på kun 6 mg merker jeg at det blir litt ubehagelig mye nikotin i systemet om jeg sitter å patter en stund. Jeg bruker å blande meg ned til en ca 2 mg.

Lenke til kommentar

Har aldri sett under 6mg som blir 0,6%. Mellom 6 og 0 finnes det lite tror jeg. Nikotin, for meg, blir ubehagelig når jeg begynner å svette i panna og blir svimmel, vondt i hodet og til slutt kvalm. Med det sagt så er jeg på nedtrapping snarere enn opptrapping. Begynte(fra sigg) på 18mg og er på 10mg nå, ser for meg at 6 ikke hadde vært noe problem heller egentlig.

Lenke til kommentar

Man får kjøpt ren juice uten smak med mye nikotin for nettopp det formålet. Gjerne ren VG eller PG, men man får også PG/VG-blandinger. Jeg kjøpte nettopp 50ml med 72mg VG så jeg kan bestille 0ml juice fra statene og bare tilsette nikotinen selv. Det er nemlig lov å importere 0mg juice fra USA.

Kjøpte også fem sprøyter med store bålet for måling og fylling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blander du ml og mg her ? Du mener 50ml VG med 72mg styrke og en juice med 0mg styrke i tillegg, som du blander i.

Ville kanskje lært meg dose - mengde - styrke forholdet før jeg satt igang ja :)

Fortynning spesielt. Det vil jo være enklere i hodet å tenke 100ml med 1ml konsentrat, som i teorien skal gi 1/100 dels styrke(Hvis 1ml = 100% virkestoff, som det sjelden er) - istede for å tenke dråper oppi 10ml som burde gi sånn ca 1% = 10mg styrke. Men å regne i små mengder er ikke vanskeligere enn store mengder, så lenge man kan regne. Jeg tipper noen har laget tabeller på slikt så man ikke skal gjøre feil.

Nikotin kan være farlig i store mengder og for mennesker som ikke er vandt til det, men i et trekk tror jeg ikke det kan være værre enn at du blir skikkelig dårlig om det skulle være for mye. Derimot så kan det trekke gjennom huden ved søling, og når man arbeider med et konsentrat så burde man uansett være forsiktig og ta noen forholdsregler - feks gummihansker og pippett, eller sprøyte. Fordelen med en pipett er at den gir dråper og en generell regel er at 20 dråper = 1ml.

Endret av Green_Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

He he. Ser at det er matte på høyt nivå her i kveld. For en herlig dag. Først var jeg å svømte og tok badstu, så etter jeg kom hjem har jeg fått Halo Tiki Juice og Tvisted Java fra mi Amigo Mario i Spania - Hola Caramba :) denne gangen sendte han med Deakang Papaya 18 mg nikotin 10 ml som smaksprøve. Det kommer seg, fra 0 mg nikotin sakte opp til 18 mg :) Har sittet ute og badet i solen og tatt utepils fra kl 1700 til 2000 :) For en herlig dag, skål alle sammen :)

Lenke til kommentar

Blander du ml og mg her ? Du mener 50ml VG med 72mg styrke og en juice med 0mg styrke i tillegg, som du blander i.

Det var jo det jeg skrev, bare i en annen rekkefølge :p

"Jeg kjøpte nettopp 50ml med 72mg VG så jeg kan bestille 0ml juice fra statene og bare tilsette nikotinen selv"

Lenke til kommentar

Ble mer futt nå ja etter å ha lada til 3.6 volt :) Jeg tror alt er plug and play jeg lol, men nå skal jeg sjekke bedre når jeg får nye dingser. :) Trodde det ikke ville ta lang tid å lade fra 3 til 3.6 volt, men det tok like lang tid som å lade fra bunnen. Mange timer. Forresten Halo Tvisted Java lukter sinnsykt godt. Gleder meg til å smake på den i morra :)

Lenke til kommentar

Ble mer futt nå ja etter å ha lada til 3.6 volt :) Jeg tror alt er plug and play jeg lol, men nå skal jeg sjekke bedre når jeg får nye dingser. :) Trodde det ikke ville ta lang tid å lade fra 3 til 3.6 volt, men det tok like lang tid som å lade fra bunnen. Mange timer. Forresten Halo Tvisted Java lukter sinnsykt godt. Gleder meg til å smake på den i morra :)

Godt å høre. Vurder en Intellicharge i4 etterhvert, mye kjappere og bedre lader. :)

Lenke til kommentar

Godt å høre. Vurder en Intellicharge i4 etterhvert, mye kjappere og bedre lader. :)

Har tenkt litt på den selv, men tenker jeg venter til jeg har flere batterier. :) Har sittet ute å nytt sola i dag. Tropisk smak - Tiki Juice fra Halo er kjempegod. Kan ikke helt sette fingeren på hva den smaker annet enn tropisk. Synes jeg aner litt mango, aprikos og kokosnøtt, men er ikke sikker. Frisk og nydelig i hvert fall. Tvisted Java liker jeg også meget godt. Utrolig frisk, som å dampe Opera Mints :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...