Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Da har jeg prata med tollen.

Jeg fikk prate med en hyggelig kar som skulle sjekke pakka igjen.

Han sa at de stort sett bare sendte tilbake pakker som inneholdt nikotin eller hvis dem tok tester og fant nikotin i dårlig merkede pakker.

Han skulle gå over pakka mi igjen på mandag, så da får jeg greie på hva som skjer da.

Jeg fortalte hva som skulle ligge i pakka og at flaskene fra VaporGod er godt merka.

Så har jeg sendt mail til VaporGod og spurt om de kan bekrefte at de ikke har sendt meg noe nikotinholdig væske.

Litt kjipt om pakka blir returnert fordi at de har lagt ved en prøve på e-juice som inneholder nikotin, iallefall når jeg pressiserer i ordre kommentaren at jeg ikke skal ha nikotin pga toll problemer..

Skal gi tilbakemelding på mandag om åssen det gikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skadene er minimale. Enkelte hevder de ikke er stort mer skadelige enn nikotintyggis. Selv vet jeg ikke helt om de er milde, men det er ingen tvil om at de er langt bedre for deg enn både røyk og snus. Avhengigheten kan du i større grad regulere selv også. Jeg har iallefall gjort det. Først kjøpt jeg e-juice med høyt nikotininnhold for å avvenne vanlig sigg, og etterhvert nå har jeg gått gradvis nedover. Startet på 24mg styrke og er nå på rundt 11mg. Målet er så lavt som mulig og kanskje en dag 0mg nikotin og bare dampe litt for smaken sin skyld. Bare ikke tro at du kan gå fra røyk til sterk e-juice og så til ingenting. Da faller du fort tilbake på sigg igjen.

 

EDIT: Kan nevne at jeg ikke har tatt meg en vanlig sigg nå på flere måneder. Anser meg selv som eks-røyker.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Skadene er minimale. Enkelte hevder de ikke er stort mer skadelige enn nikotintyggis. Selv vet jeg ikke helt om de er milde, men det er ingen tvil om at de er langt bedre for deg enn både røyk og snus. Avhengigheten kan du i større grad regulere selv også. Jeg har iallefall gjort det. Først kjøpt jeg e-juice med høyt nikotininnhold for å avvenne vanlig sigg, og etterhvert nå har jeg gått gradvis nedover. Startet på 24mg styrke og er nå på rundt 11mg. Målet er så lavt som mulig og kanskje en dag 0mg nikotin og bare dampe litt for smaken sin skyld. Bare ikke tro at du kan gå fra røyk til sterk e-juice og så til ingenting. Da faller du fort tilbake på sigg igjen.

 

EDIT: Kan nevne at jeg ikke har tatt meg en vanlig sigg nå på flere måneder. Anser meg selv som eks-røyker.

Jeg er en eks røyker, jeg ble bare veldig nysgjerrig på e- røyk. For jeg har aldri hørt om e-røyk før jeg sluttet med røyk og etter på da jeg kastet resten tobakken i søppla. Jeg brukte noen tabbleter og et Teknisk Legosett til ca 1200.kr, etter da null røyk på meg nå
Lenke til kommentar

Skadene er minimale. Enkelte hevder de ikke er stort mer skadelige enn nikotintyggis. Selv vet jeg ikke helt om de er milde, men det er ingen tvil om at de er langt bedre for deg enn både røyk og snus. Avhengigheten kan du i større grad regulere selv også. Jeg har iallefall gjort det. Først kjøpt jeg e-juice med høyt nikotininnhold for å avvenne vanlig sigg, og etterhvert nå har jeg gått gradvis nedover. Startet på 24mg styrke og er nå på rundt 11mg. Målet er så lavt som mulig og kanskje en dag 0mg nikotin og bare dampe litt for smaken sin skyld. Bare ikke tro at du kan gå fra røyk til sterk e-juice og så til ingenting. Da faller du fort tilbake på sigg igjen.

 

EDIT: Kan nevne at jeg ikke har tatt meg en vanlig sigg nå på flere måneder. Anser meg selv som eks-røyker.

Jeg er en eks røyker, jeg ble bare veldig nysgjerrig på e- røyk. For jeg har aldri hørt om e-røyk før jeg sluttet med røyk og etter på da jeg kastet resten tobakken i søppla. Jeg brukte noen tabbleter og et Teknisk Legosett til ca 1200.kr, etter da null røyk på meg nå

 

Hva hadde det tekniske legosettet å gjøre med røykeslutten?

 

Jeg selv hadde ikke klart det for å få tankene på noe annet, i det at jeg blir så utrolig utålmodig.

Lenke til kommentar

Skadene er minimale. Enkelte hevder de ikke er stort mer skadelige enn nikotintyggis. Selv vet jeg ikke helt om de er milde, men det er ingen tvil om at de er langt bedre for deg enn både røyk og snus. Avhengigheten kan du i større grad regulere selv også. Jeg har iallefall gjort det. Først kjøpt jeg e-juice med høyt nikotininnhold for å avvenne vanlig sigg, og etterhvert nå har jeg gått gradvis nedover. Startet på 24mg styrke og er nå på rundt 11mg. Målet er så lavt som mulig og kanskje en dag 0mg nikotin og bare dampe litt for smaken sin skyld. Bare ikke tro at du kan gå fra røyk til sterk e-juice og så til ingenting. Da faller du fort tilbake på sigg igjen.

 

EDIT: Kan nevne at jeg ikke har tatt meg en vanlig sigg nå på flere måneder. Anser meg selv som eks-røyker.

Jeg er en eks røyker, jeg ble bare veldig nysgjerrig på e- røyk. For jeg har aldri hørt om e-røyk før jeg sluttet med røyk og etter på da jeg kastet resten tobakken i søppla. Jeg brukte noen tabbleter og et Teknisk Legosett til ca 1200.kr, etter da null røyk på meg nå

 

Hva hadde det tekniske legosettet å gjøre med røykeslutten?

 

Jeg selv hadde ikke klart det for å få tankene på noe annet, i det at jeg blir så utrolig utålmodig.

Da jeg røyka da,så hadde jeg røyken i handa neste 24 timmer i døgnet. For røyken var borti fingrene minne da jeg røyka, og delene i Teknisk Lego måtte jeg sette sammen med Fingrene mine. Og det er ca 1080 deler, og det er mange deler og nesten 80% til 90% er små deler å veldig vansklig sette sammen da første gangen. :green: men veldig gøy

http://www.amazon.com/gp/customer-media/product-gallery/B00160B3KE/ref=cm_ciu_pdp_images_all

Endret av jokingnutria
Lenke til kommentar

Skadene er minimale. Enkelte hevder de ikke er stort mer skadelige enn nikotintyggis. Selv vet jeg ikke helt om de er milde, men det er ingen tvil om at de er langt bedre for deg enn både røyk og snus. Avhengigheten kan du i større grad regulere selv også. Jeg har iallefall gjort det. Først kjøpt jeg e-juice med høyt nikotininnhold for å avvenne vanlig sigg, og etterhvert nå har jeg gått gradvis nedover. Startet på 24mg styrke og er nå på rundt 11mg. Målet er så lavt som mulig og kanskje en dag 0mg nikotin og bare dampe litt for smaken sin skyld. Bare ikke tro at du kan gå fra røyk til sterk e-juice og så til ingenting. Da faller du fort tilbake på sigg igjen.

 

EDIT: Kan nevne at jeg ikke har tatt meg en vanlig sigg nå på flere måneder. Anser meg selv som eks-røyker.

Jeg er en eks røyker, jeg ble bare veldig nysgjerrig på e- røyk. For jeg har aldri hørt om e-røyk før jeg sluttet med røyk og etter på da jeg kastet resten tobakken i søppla. Jeg brukte noen tabbleter og et Teknisk Legosett til ca 1200.kr, etter da null røyk på meg nå

 

Hva hadde det tekniske legosettet å gjøre med røykeslutten?

 

Jeg selv hadde ikke klart det for å få tankene på noe annet, i det at jeg blir så utrolig utålmodig.

Da jeg røyka da,så hadde jeg røyken i handa neste 24 timmer i døgnet. For røyken var borti fingrene minne da jeg røyka, og delene i Teknisk Lego måtte jeg sette sammen med Fingrene mine. Og det er ca 1080 deler, og det er mange deler og nesten 80% til 90% er små deler å veldig vansklig sette sammen da første gangen. :green: men veldig gøy

http://www.amazon.co..._pdp_images_all

 

Haha, jeg ser poenget. Ødelegger ikke kaldsvetta og den konstante nøden for morroa?

 

Eneste jeg har mentalt merket at har funket for å fjerne trangen, i alle fall for 2,5 minutt er sex :)

Lenke til kommentar

Så man slipper røyklukt og det fungerer nesten like godt som vanlig sigaretter ?

Har lest frem og tilbake i denne tråden, er det slik at KR808 anbefales ?

 

Jeg har lyst til å prøve og lurer litt på hvor jeg burde bestille og hva jeg burde kjøpe. Har prøvd å slutte flere ganger, men vipps så har jeg kjøpt meg en ti-pakning røyk igjen og er igang. Forsovidt så slutter jeg hver dag :p røyker aldri på jobb og sånt (8-10 timer uten) og jeg inbiller meg at jeg ikke er avhengig av selve nikotinen, men av å trekke ned røyken. Forsøkte å gå over til snus, men da ble det både snus og røyk.... snus kan jeg være foruten i lange tider og det er ikke noe jeg "hungrer" etter. Hender at jeg heller ikek røyker på 2-3 dager og ikek kjenner behov for det. Er det noe tobakks-smak som er god (som i vanlig røyk) eller det det noe man ikke bør henge seg opp i. Ser at flere her varierer med både red-bull, ostekake og døden fra organisk sjokolade - Som for en utenforstående røyker kan virke veldig rart.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Så man slipper røyklukt og det fungerer nesten like godt som vanlig sigaretter ?

Har lest frem og tilbake i denne tråden, er det slik at KR808 anbefales ?

Ser at flere her varierer med både red-bull, ostekake og døden fra organisk sjokolade - Som for en utenforstående røyker kan virke veldig rart.

Slipper all lukt.

808 er gode batterier, jeg startet selv med et 808-sett. Men personlig ville jeg likegjerne anbefalt deg å hoppe rett på et 510-T sett.

Jepp, du har helt rett - jeg skjønte ikke hva folka her babla om, jeg skulle selvsagt bare ha rene tobakksmaker, har trossalt røyket sigg i 16 år, skal ikke ha no søtt vannpipe-kliss.

..Men jeg måtte spise de orda gitt. Synsfeltet utvider seg kjapt når du har prøvd et par smaker, og du innser at det er lov å kose seg med tuttifrutti eller cola, og at det faktisk er snadder - det er ingenting feil med å få litt god smak på nikotinleveransen sin :) Hadde jeg vært deg, hadde jeg bestilt et par tobakksmaker, fordi du garantert er skeptisk til resten - men bestill også en smak, f.eks cola eller kaffe, og gi det et forsøk - vedder på du blir positivt overrasket :)

Nattesigg uten å måtte gå ut? JEG TAR FEM!

Det er deilig å kunne røyke på senga som i gamle dager igjen, ja ;)

 

Funker e-sigg bra a? Finnes den uten smak/lukt som gjør at det ikke lukter helvete på rommet, men kommer ikke det til å smake anus?

Det funker ypperlig. Du kan få uten smak, men det finnes ingen grunn til det - luktene setter seg overhodet ikke, det er ren vanndamp du puster ut - sammenlign det med når du koker noe, den dampen som kommer av gryta lukter jo noe, men det setter seg ikke.

Dama har verdens mest sensitive nese, og hater røyklukt. Hun kunne kjenne 2 uker etter om jeg hadde tatt én sigg i døråpninga.

Med e-sigg har hun ingen problemer, jeg damper i vei innendørs, på senga i stua og bilen, uten en eneste klage - noen av smakene liker hun sågar lukten av, og ber meg blåse hennes vei :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...