Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Siden jeg er hjemme igjen kan jeg da fortelle litt om opplevelsen med cartotanken som selges på damping.no:

 

Den er fin å se på, lekker ikke, sklir ikke lett av (skjedde ikke selv om jeg var å fartet rundt med den overalt) og holder maaasse juice. Fylte på nå (var ikke helt tom enda, men dumpa i siste rest med kentucky banana), sist jeg fylte på var tidlig i går, så den holder bra med juice.

 

Problemet jeg har med denne tanken er når jeg skal fylle på. Første gang jeg prøvde å fylle så prøvde jeg gamle metoden jeg brukte før, og da tar jeg å setter i cartoen over halvveis inn, ''dytter'' cartoen ut av ''veien'' så jeg får helt i juice og fyller på. Da begynte det å lekke veldig ved hullene jeg hadde puncha i cartoen. Dette KAN skyldes kun meg, da jeg puncha den cartoen til min gamle tank og ikke til denne tanken sine ''mål'' (puncher så hullene er helt nederst som regel, hullene her ble litt høyere enn ønsket siden dette var den nye tanken). Siden tokklokket til tanken er lett å få av og på så tok jeg den bare av nå, fylte på enkelt, og så skulle jeg dytte på plass lokket..... da hadde jeg glemt alt som heter trykk i tanks og at den faktisk kan lekke litt juice hvis man gjør det uten å snu den på hodet før man dytter i cartoen eller setter på lokket først (så luften har ett sted å forsvinne; hullene som er i cartoen, selv da kan den lekke bittelitt) og endte opp med juice overalt på hendene mine og fanget mitt :p Kompliserte saker.

 

Tanken virker også litt vel stor, men jeg tror at den faktisk rommer 4 ml, i motsetning til den andre jeg hadde som det sto skulle romme 3 ml, men som jeg mistenker at de inkluderte massen til cartomizeren i tanken i tillegg. Så bra med plass!! At den virker litt vel stor har også ''gått til seg'', blitt mer vandt til størrelsen.

 

 

Alt i alt; veeeeldig fornøyd! Kommer til å investere i en dyrere tank som skal holde leeeenge etterhvert!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å bestille juice nå for tiden? Føler folk på fb poster så mye om at alt blir stoppet. Skal bestille for neste mnd når lønninga kommer inn.. kjenner jeg gruer meg litt..

 

@buffy: Er det boge f16 tanken du snakker om? Hvilken carto tar den? normale eller XL? Skal bestille en sånn tenkte jeg. :)

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Den fra Zivipf er bra, beste "vanlige" silicaen jeg har brukt. Ekowoolen er ikke stivere før man har svidd den (noe jeg alltid gjør før bruk), men det er ikke så mye at det utgjør noen praktisk forskjell.

 

Cloud9 har Ekowool, men de åpner ikke igjen før Lørdag: http://www.cloud9vaping.co.uk

 

Takk for tips. :) Har fortsatt en del meter igjen av den tyske. Syns den funker bra, men kan jo prøve ekowool når jeg trenger påfyll.

 

BuffyA, så fint at du er fornøyd med tanken din. :)

Jeg har blitt ganske så fan av Boge LR cartos i det siste. Uten tank. Har blitt vant til at de "hveser" også..

Kjøpte en eske med Kanger cartoer. De er like bra som Boge synes jeg, og "hveser" mye mindre. Men vet ikke om de finnes i XL. Så det blir nok mest Boge XL fremover.

Bruker Smok dct-tanken innimellom, med tilhørende hullede cartoer. Men fortsatt ikke helt fortrolig med konseptet "karto-i-tank". :) Men det kan jo endre seg.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å bestille juice nå for tiden? Føler folk på fb poster så mye om at alt blir stoppet. Skal bestille for neste mnd når lønninga kommer inn.. kjenner jeg gruer meg litt..

 

@buffy: Er det boge f16 tanken du snakker om? Hvilken carto tar den? normale eller XL? Skal bestille en sånn tenkte jeg. :)

 

Neida. Alt blir ikke stoppet. :) . Jeg har bare fått en pakke stoppet en gang. Og har kjøpt veldig mange ganger. Blir jo sånn med 200 kroners regelen. Et stooort antall pakker. Så det går nok greit. Blir jo bare en liten forsinkelse uansett. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det å bestille juice nå for tiden? Føler folk på fb poster så mye om at alt blir stoppet. Skal bestille for neste mnd når lønninga kommer inn.. kjenner jeg gruer meg litt..

 

@buffy: Er det boge f16 tanken du snakker om? Hvilken carto tar den? normale eller XL? Skal bestille en sånn tenkte jeg. :)

 

De har nok bestilt ejuice med nikotin fra f.eks USA. Hvis du holder deg til innenfor EU/EØS skal det gå helt fint. Har fått akkurat to pakker stoppet og returnert tilbake, og det var pakker med nikotinholdig ejuice fra USA. Har bestilt sinnsykt mye fra england uten problemer! :)

 

Edit: JA! Sorry, glemte å svare på det siste der av en eller annen grunn :p Ja! Det er F16 greia de har på damping.no. Er en helt vanlig cartotank. De tar XL cartomizers. Jeg kan anbefale XL Boge LR varmt, får bestilt 15 stk av dem på www.vapeescape.co.uk for under 200 kronersgrensa :) Jeg er ganske fornøyd med tanken foreløpig!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

BuffyA, så fint at du er fornøyd med tanken din. :)

Jeg har blitt ganske så fan av Boge LR cartos i det siste. Uten tank. Har blitt vant til at de "hveser" også..

Kjøpte en eske med Kanger cartoer. De er like bra som Boge synes jeg, og "hveser" mye mindre. Men vet ikke om de finnes i XL. Så det blir nok mest Boge XL fremover.

Bruker Smok dct-tanken innimellom, med tilhørende hullede cartoer. Men fortsatt ikke helt fortrolig med konseptet "karto-i-tank". :) Men det kan jo endre seg.

 

Cartomizers i tank er noe man rett og slett bare må bli fortrolig med og vandt med før, var ihvertfall sånn for meg! Brukte cartomizers som de er i ett halvt år før jeg til slutt ble lei av å måtte ''toppe'' den hele tiden med juice for å sørge for at den ikke ble tørr og fikk dry hits, så er det fort slik at man fyller på for mye, så lekker det, og yada yada ya.. Det er lite stas å styre med det hvert 30-60 min :p Sånn sett er jeg kjempeglad for tanks!! Som sagt tenker jeg tanken jeg har nå holder juice nok så jeg slipper å tukle med noe som helst bortsett fra kanskje batteri på ett par dager, deilig :)

Lenke til kommentar

Cartomizers i tank er noe man rett og slett bare må bli fortrolig med og vandt med før, var ihvertfall sånn for meg! Brukte cartomizers som de er i ett halvt år før jeg til slutt ble lei av å måtte ''toppe'' den hele tiden med juice for å sørge for at den ikke ble tørr og fikk dry hits, så er det fort slik at man fyller på for mye, så lekker det, og yada yada ya.. Det er lite stas å styre med det hvert 30-60 min :p Sånn sett er jeg kjempeglad for tanks!! Som sagt tenker jeg tanken jeg har nå holder juice nok så jeg slipper å tukle med noe som helst bortsett fra kanskje batteri på ett par dager, deilig :)

 

Ja det blir utrolig mye "topping" i løpet av en dag. I tillegg til mye dripping på atomisere. :) Er tidkrevende denne dampingen.. :D

I motsetning til deg så skal jeg innom mange smaker i løpet av en dag. Helst 3-4+ smaker. Så det er mye "jobb" for nikotinen. Men det er godt å kunne fylle opp en vivi-nova innimellom. Jeg er fortsatt veldig begeistret for dem. (mini og svd).

Men når du er en "en smak av gangen" type person, så forstår jeg at det er godt å kunne fylle opp en stor tank. Kan jo hende jeg også blir lei all fyllingen etterhvert også. Har dampet bare ca 4 mnd. Enda er det moro, men kanskje om noen mnd så kjøper jeg den største tanken som finnes.. :)

Lenke til kommentar

Du vil nok finne smakene du syns er best etterhvert, og du kan jo alltids fylle opp flere tanker som er ''ready to go'' hvis man vil ha masse smaker, men det er noe som kommer etterpå; fortsett med smakingen! Har en vapekompis som går med 5-7 vivi novas fylt med masse forskjellig overalt.. :p Jeg tør ikke tenke på hvordan han har det hjemme! :p

Lenke til kommentar

Heh, bestilte meg en pineapple fra Alba-Vapours siden det ikke ser ut til at VRs HP kommer inn med det første. Skal bli interessant å prøve den. iClear30-en står på badet over natten etter rens, så dette kan bli interessant.

 

Hadde du vært i nærheten skulle jeg gledelig gitt deg resten av min. :p

Lenke til kommentar

Da er mega bestilling lagt inn på damping.no. Det blir Draw Tube og glasstank til iTast'n bl.a :dribble:

 

1x Vision nova STV - Sølv for kr 129,00 pr. stykk

1x Kanger Protank kit de luxe for kr 169,00 pr. stykk

2x Efest IMR 18650 2250mAh Li-Mn for kr 89,00 pr. stykk

2x Efest IMR 18350 800mah Li-Mn for kr 59,00 pr. stykk

1x Trustfire Tr-001 Lader for kr 99,00 pr. stykk

1x The Draw tube fra Beautiful for kr 469,00 pr. stykk

 

Gleder meg til å fylle opp en Boge f16 og Vivi Nova'n, og dampe i veg på Drawtuben :green:

Lenke til kommentar

Flotte greier. Kan lønne seg å finne noen 1.5ohm cartos for mest trøkk fra den, og det vil bli best med 1.8ohm-hodene til Vivi Nova.

Ja. Har flere Boge cartoer og f16 cartoer. Jeg ba i tillegg om å kun få 1.8 ohm hoder til Vivi Novaen, så håper han sender med kun de. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...