Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funka det bra? Eller burde jeg kjøpe en sånn.. AGA-ting?

 

Funker fint, bare søk på vivi nova på youtube sida til pbusardo, han har en hel video der han viser deg hvordan du mekker ei veke. Er super lett.

 

Jeg har selv ikke testa RBA, men er sikkert fin trening til når du shopper en. :)

Endret av mesteryoda
Lenke til kommentar

Men burde jeg shoppe en nå.. ? Og hvilken?

 

Sorry, jeg er litt sær, jeg vil gjerne ha alt med en gang når jeg først skal begynne på noe :p

 

Aldrig mekke mesh veke til de genesis tankene, så jeg er feil person å spørre. :)

Men til en vivi nova så er det lett å mekke.

 

Hvis du er super gira på en Aga, så kan du shoppe ferdig mekka mesh veker fra Ramzy på damping.no

Endret av mesteryoda
Lenke til kommentar

Ja, jeg så det. Fristende. Det blir da 246 kr. Om den blir stoppa i tollen, hvor mye mer må jeg da betale i toll?

Har sjekka Kamry KTS litt mer. Prisen på 246 kr eller 42 $ er bare for moden. Ingen startsett. Trenger jo batterier, lader i tillegg. Tanker har jeg nok av men... Ser ut til at den starter på 79 $ i startkit.
Lenke til kommentar

Den tar det ja, men etterhvert som batteriene går tom vil ytelsen på alt som er over 2ohm falle betraktelig. Jeg merker det selv med 1,6ohm coils og venter på ny Kanthal-tråd så jeg kan lage noen på rundt 1. Med en coil på rundt 1ohm vil du fåt nok watt uansett om batteriet er fulladet eller ikke.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Går fint å bruke alle Clearomizers og Cartomizers på den. Har sett videoer. Den tar tom 808 og 901 carto's. :)

 

 

Ja du kan putte hva som helst på den, er ikke det som er poenget. :) Men det er ikke optimalt siden en mekanisk mod er uregulert, du får bare størmmen fra batteriet direkte, uten elektronikk som f.eks regulerer til en jevn spenning som du er vant med. Så det blir f.eks ikke så mye futt i en iClear siden den er på 2.1 ohm.

Ikke noe særlig med noe over 1.5 ohm.

Så om du ikke har tenkt å starte med selvbygging, vil jeg ikke anbefale en mekanisk mod.

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar

Kort sagt, å kjøpe en mekanisk mod er på mange måter det samme som å gå tilbake til tiden før man fikk VV eller VW, men man lager coils som gjør opp for det.

 

EDIT: Om man derimot bare har lyst på en av estetiske årsaker kan man jo alltids kjøpe en Kick i tilleg og nyte VW på en mekanisk mod.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Kort sagt, å kjøpe en mekanisk mod er på mange måter det samme som å gå tilbake til tiden før man fikk VV eller VW, men man lager coils som gjør opp for det.

 

EDIT: Om man derimot bare har lyst på en av estetiske årsaker kan man jo alltids kjøpe en Kick i tilleg og nyte VW på en mekanisk mod.

Kick? Så jo på videoen at han putta på diverse cartoer og clearoer. Det var Kanger T3 og iClear's bl.a. og det kom masse damp. :) Boge LR cartoer funker sikkert fint da... Jeg bare synes denne er mye mer fristende enn en Vamo f.eks siden den er mye mindre og langt penere. Siden jeg alt har VV mod, så frister det med en Teleskop Mod. :green: Ecigreviews sa at man varierte volten med hva slags batteri man puttet inn. F.eks 2 18350 batterier ga 6 volt osv.... Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...