Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Oioi, riller for ekstra nytelse?

Denne konspettegningen var første gang jeg "så" en K200. De rillene var det første jeg la merke til ;)

 

Kamry-K200.jpg

 

 

Kom tilbake fra hyttetur og hjem til en postkasse stappet med vapemail i dag. Kamry KTSen er sweet, 100ml diverise Vermillion River juices og litt mer silikonveke. Venter "bare" på DRA-XL, ny batterilader, juice fra Juizy Vapor og 75 meter 30/28-Kanthal nå så er jeg all-set for en lang stund fremover. Innså at det har begynt å bli en liten samling så jeg tok bilder for the shits. Litt synd at jeg ikke finner igjen de gamle, skinnende 808-batteriene mine. Ble litt nostalgisk av bildet litt oppover i tråden.

 

IMG_3303.jpg

 

 

Da jeg startet å dampe skjønte jeg ikke hvordan folk husket navnet på alt. Har innsett at med en gang man har brukt penger på noe så husker man det ^^,.

 

1. 650Mah Twist med Kanger T3. Den typiske jeg tar med på jobb og ut hos venner.

2. Tårnet av en VAMO med en Smoktech-tank rundt en vanlig størrelse LR Boge(m/18650-batteri).

3. Zmax V1 med en i06 DCA. Basically et awesome drip-shield som sørger for ingen lekkasjer overhodet når man dripper med en i06 atomizer. Ser nå at driptipen henger på halv tolv (m/18650-batteri).

4. Enda en 650Mah Twist, denne med en A7 RBA, eller en klone av en A7. Denne pleier egentlig også å sitte med en Kanger på seg.

5. Atmoximani 69 med en AGA-T2. Den første mekaniske modden min. Ønsker meg en litt stivere fjær til knappen, om noen føler seg snille (m/18350-batteri).

6. Kamry KTS med IGO-L. Denne koster bare 300 kroner og til den prisen er den bare fantastisk. Knappen er også stiv og fin ;) (m/18650-batteri)

 

De for det meste pensjonerte 1000Mah Twistene ligger i forgunnen. Tar de kun med meg om jeg er usikker på hvor lenge jeg blir ute.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne konspettegningen var første gang jeg "så" en K200. De rillene var det første jeg la merke til ;)

 

Kamry-K200.jpg

 

 

Kom tilbake fra hyttetur og hjem til en postkasse stappet med vapemail i dag. Kamry KTSen er sweet, 100ml diverise Vermillion River juices og litt mer silikonveke. Venter "bare" på DRA-XL, ny batterilader, juice fra Juizy Vapor og 75 meter 30/28-Kanthal nå så er jeg all-set for en lang stund fremover. Innså at det har begynt å bli en liten samling så jeg tok bilder for the shits. Litt synd at jeg ikke finner igjen de gamle, skinnende 808-batteriene mine. Ble litt nostalgisk av bildet litt oppover i tråden.

 

IMG_3303.jpg

 

 

Da jeg startet å dampe skjønte jeg ikke hvordan folk husket navnet på alt. Har innsett at med en gang man har brukt penger på noe så husker man det ^^,.

 

1. 650Mah Twist med Kanger T3. Den typiske jeg tar med på jobb og ut hos venner.

2. Tårnet av en VAMO med en Smoktech-tank rundt en vanlig størrelse LR Boge(m/18650-batteri).

3. Zmax V1 med en i06 DCA. Basically et awesome drip-shield som sørger for ingen lekkasjer overhodet når man dripper med en i06 atomizer. Ser nå at driptipen henger på halv tolv (m/18650-batteri).

4. Enda en 650Mah Twist, denne med en A7 RBA, eller en klone av en A7. Denne pleier egentlig også å sitte med en Kanger på seg.

5. Atmoximani 69 med en AGA-T2. Den første mekaniske modden min. Ønsker meg en litt stivere fjær til knappen, om noen føler seg snille (m/18350-batteri).

6. Kamry KTS med IGO-L. Denne koster bare 300 kroner og til den prisen er den bare fantastisk. Knappen er også stiv og fin ;) (m/18650-batteri)

 

De for det meste pensjonerte 1000Mah Twistene ligger i forgunnen. Tar de kun med meg om jeg er usikker på hvor lenge jeg blir ute.

 

 

Hvor kjøpte du Kamry KTS til 300 kroner? :dribble:
Lenke til kommentar

http://www.hoosierva...-Mods_c_35.html

 

Da man la de i handlekurven halverte prisen seg. En eller annen promo-greie tipper jeg; leste ikke forbi det punktet hvor det sto "halv pris". Løp til den virtuelle kassa. De er dessverre tomme på lager nå da.

Typisk at det var utsolgt da. Hvordan er den å dampe på?Har googla den og funnet noen amerikanske sjapper som har den, men den koster jo over tollgrensa da. Ta sjansen eller ikke hmm. :hmm:
Lenke til kommentar

Laderen min har gått rett vest så jeg må vente til jeg får nyoppladede batterier, men med den ène 18350-en jeg hadde som var fulladet virket den helt kurant. Jeg har jo ikke noe måleinstrument å gå etter eller noe sånt, men med riktige coils på RBAen er prisen for denne lett verdt det i mine øyne. Gjengene er helt sinsykt "myke" forresten. Lager ikke en lyd når jeg skrur den sammen/opp. 100% smooth :blink:

 

GotVapes har den til $42.

 

EDIT: Om noen lurer på hvor smal den er på toppen siden den er vinklet innover så går en Vivi Nova perfekt i ett med den.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Laderen min har gått rett vest så jeg må vente til jeg får nyoppladede batterier, men med den ène 18350-en jeg hadde som var fulladet virket den helt kurant. Jeg har jo ikke noe måleinstrument å gå etter eller noe sånt, men med riktige coils på RBAen er prisen for denne lett verdt det i mine øyne. Gjengene er helt sinsykt "myke" forresten. Lager ikke en lyd når jeg skrur den sammen/opp. 100% smooth :blink:

 

GotVapes har den til $42.

 

EDIT: Om noen lurer på hvor smal den er på toppen siden den er vinklet innover så går en Vivi Nova perfekt i ett med den.

Ja, jeg så det. Fristende. Det blir da 246 kr. Om den blir stoppa i tollen, hvor mye mer må jeg da betale i toll?
Lenke til kommentar

25% + 100kr i forenklet tullball. 150kr ekstra da. Min gikk igjennom fra Hoosier uten problemer da de skrev $20 som verdi på pakken.

 

Legg igjen en kommentar under bestillingen om tollgrensa. De fleste er hjelpelige på sånt.

Ja. Det er ikke allverden det. :) Kan legge igjen kommentar ja. Må vurdere det litt. Sikler litt på Vamo'en også, men siden jeg alt har VV i iTaste MVP så har jeg lyst på en slik telescop dings. De er jo rålekre da. Hvordan damper den i forhold til f.eks Vamo...Zmax ..iTaste og andre moder? :hmm:
Lenke til kommentar

Ja, dersom man ønsker å ha nikotin i dampen må dette alltid kjøpes separat - uansett like greit, da det er billigere å fylle selv enn å lete rundt etter ferdigfylte fordampere(som nesten ikke fins lenger). Bruk litt tid med prøving og feiling på hvilke type smaker du liker, så har du etterhvert en spennende verden foran deg :)

Takk så langt :D

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om dette hentet fra Wikipedia? Kan jeg risikere at sendingen ikke kommer frem?

 

"Det norske forbudet mot import av væske til elektroniske sigaretter er omstridt og kan være i strid med EØS-avtalens bestemmelser. Cassis de Dijon-dommen fra 1979 slår fast at en vare som er lovlig produsert og omsatt i ett EU-land er lovlig omsatt i samtlige land i unionen. I Storbritannia er e-sigaretter og nikotin-væske uten regulering og fritt omsettelig. Fram til 2012 har imidlertid ingen sak blitt ført for domstolene eller ESA om slik import. Det vil også være mulig å hevde at e-sigaretten benyttes som legemiddel for røykeavvenning. I så fall vil det være lovlig å importere produktet ved hjelp av legeerklæring og resept.

 

Tollvesenet instruerte 3. juni 2011 tollerne til å beslaglegge nikotinholdig væske og anmelde forsøk på import til politiet, uavhengig av opprinnelsesland.[4] Siden er senere endret, uten at det fremgår endringsdato, der import fra EØS-land til medisinsk bruk unntas. Referansen til politianmeldelse er også fjernet."

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Elektronisk_sigarett

Lenke til kommentar

Det der er jalla av verste sort, og kommer med et svindyrt abonnement på kjøpet. Bare å få avbestilt abonnementet så fort som mulig, og kjøpe deg noe som er mer brukbart.

Støtte den. Mutter'n hadde Dansmoke. De kommer med bare 1 batteri som ikke varer lengre enn en 20 minutters tid. Kan ikke ta det med seg ut f.eks, og man må abbonnere på ferdig fyllte patroner ( cartridges ). Flere av sendingene ble stoppet i tollen og sendt tilbake, så mutter'n hadde ikke noe å dampepå og måtte kjøpe tobakk. Densmoke krever at du sitter ved PC'en og damper og må lade batteriet hvert 20 minutt. Det er helt ræva. Nå har mutter'n gått over til ekte e-sigger med tanker som kan fylles selv og hun har slutta med tobakk. Styr unna Dansmoke. :)
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om dette hentet fra Wikipedia? Kan jeg risikere at sendingen ikke kommer frem?

Med tanke på at alle vi har importert nå iu over ett år, og enda fler har importert lengre enn det så går det nok helt fint. Bestill fra EØS-land for å være helt trygg, andre land for litt spenning.

 

 

http://011nor.dansmo...ce=129&sub_id1=

 

Lurer på disse her, noe å bestille?

De virker helt sikkert, men jeg tror ikke de vil virke tilfredstillende i forhold til "de skikkelige". Jeg tipper nemlig det er en kinakopi av 510-batterier, og at de er laget av plastikk. Jeg har ikke akkurat den modellen der, men jeg har en annen av disse superbillige batteriene og jeg tør nesten ikke putte den i laderen. Sikkert ubegrunnet, men jeg er redd for hva plastikkentåler. Avslutningsvis kan jeg vel nevne at det batteriet også /sannsynligvis) har en ganske mye dårligere kapasitet enn andre i samme kategori. Kort sagt så sier alle mine bjeller og alarmer meg at dette er en side som vil tjene penger på røykere. Abonnementløsningen der gjør meg veldig sikkert.

 

DanSmoke sitt startersett koster 600 kroner:

http://www.dansmoke....startpakke.html

 

Ecigwizard sitt startersett koster 90 kroner:

http://www.ecigwizar...tarted-kit.html

 

Med Ecigwizard sitt startersett og en smak herfra (f.eks) er du i mål for under 150 kroner, med kvalitetsprodukter:

http://www.ecigwizar...rmillion-river/

 

 

... *snip* ... Nå har mutter'n gått over til ekte e-sigger med tanker som kan fylles selv og hun har slutta med tobakk. Styr unna Dansmoke.

Jeg ga moren til en kompis en enkel Ego og en Kanger T3, samt litt juice jeg ikke trengte. Kort sagt så tømte jeg restlageret mitt :p

 

Nå, 3 mnd senere er hun nikotinfri uten problemer :D

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om dette hentet fra Wikipedia? Kan jeg risikere at sendingen ikke kommer frem?

 

"Det norske forbudet mot import av væske til elektroniske sigaretter er omstridt og kan være i strid med EØS-avtalens bestemmelser. Cassis de Dijon-dommen fra 1979 slår fast at en vare som er lovlig produsert og omsatt i ett EU-land er lovlig omsatt i samtlige land i unionen. I Storbritannia er e-sigaretter og nikotin-væske uten regulering og fritt omsettelig. Fram til 2012 har imidlertid ingen sak blitt ført for domstolene eller ESA om slik import. Det vil også være mulig å hevde at e-sigaretten benyttes som legemiddel for røykeavvenning. I så fall vil det være lovlig å importere produktet ved hjelp av legeerklæring og resept.

 

Tollvesenet instruerte 3. juni 2011 tollerne til å beslaglegge nikotinholdig væske og anmelde forsøk på import til politiet, uavhengig av opprinnelsesland.[4] Siden er senere endret, uten at det fremgår endringsdato, der import fra EØS-land til medisinsk bruk unntas. Referansen til politianmeldelse er også fjernet."

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Elektronisk_sigarett

pr dagens lov kan du importere inntil 3mnds forbruk fra eøs-land. Selv om det blir stoppet i tollen får du varene dine etter å ha betalt evt moms - ingenting å være redd for så lenge du holder deg i EØS. Blir noe utenfra EØS stoppet, blir det normalt bare sendt i retur. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...