Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Fikk 69en i dag sammen med en AGA-T2, A7 og to batterier jeg ikke visste jeg hadde bestilt.

 

Fikk rett og slett sjokk over hvor liten 69en er. Den så mye større ut på YouTube. Dette er jo i 18350-"mode", men den er faen så liten uansett. Med et 18650 batteri er den fremdeles en del kortere enn f.eks Zmax. Min første reaksjon var "faen jeg glemte tydeligvis å kjøpe extension-tubes". Den var så liten og nett at jeg glemte rett ut at det var en teleskopmod og kom ikke på det før jeg skrudde hele saken opp i biter for å leke meg. Har ikke laget noen ny coil enda så jeg bruker bare den som var ferdigmontert på A7en foreløpig. Eneste minuset jeg har er at et 18350 batteri faktisk ikke passer i den. Batteriet er akkurat for lite og det er litt plass til overs der inne. Heldigvis kjøpte jeg batterispacere nylig i tilfelle nettopp slike situasjoner :)

 

 

 

Glem batterispaceren, det ødlegger ytelsen. Det er bare å skru ut positiv pin til den passer, det er omvendte gjenger. :) Ja den er liten og søt, men faktisk langt i fra den minste av modder. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har fått med meg at det er flere der ute som er enda mindre, men tror jeg skal stoppe innkjøpet for denne mnd nå :p

 

Det jeg ikke kan fatte er hvorfor det ikke er noen flere produsenter som kjører "less is more" på 18650-modder med VV/VW. Mer eller minde samtlige mods der ute har et stående kretskort inne i tuben. Få nå for guds skyld en annen design på det kretskortet. To sirkulære kort som kan ligge oppå hverandre med knapp og skjerm på hver sin side - eller optimalt sett ètt sirkulært kretskort - ville gjort flere modder veldig mye lavere og mye mer attraktive. VAMOen f.eks er jo dobbelt så høy som et 18650-batteri. Det er jo en del som liker å stacke batterier og derfor trenger høyden, men tilby extensiontubes så er saken biff. Eller igjen, gjør som VAMOen. Den kommer som èn tube, men du kan skru av delene du ikke trenger. Fremdeles for lang, men iallefall mulig å gjøre den kortere.

Lenke til kommentar

Da ringte DHL og var på vei for å levere. Jeg glemte selvfølgelig å åpne vinduet før jeg dro på jobb.

DHL leverte på jobben i dag :) . Har testa atomizerne nå. Den ene virker ikke. Smaker bare brent. Vet ikke om den kan brennes ren og forsøkes. Sikkert ødelagt for den andre virker glimrende. Har dryppet og testet en del smaker nå. Smaker himmelsk. :green: Eneste er at det var Hot Cinnamon jeg drypte først. Synes smaken henger litt igjen. Damper til jeg får litt brentsmak så drypper jeg igjen. Skal den tørrbrennes før evt ny smak prøves? ER helt ny på dette, redd for å ødelegge den. Hvis jeg tørrbrenner, hvor mye skal jeg gjøre det da?

 

Håper på pakker med masse cartomizers og iclear30 heads.. Er på siste cartomizeren nå! Småkrise føler jeg.. :p

 

Skal fra nå av ha for mye. Alltid bedre med for mye. Har for mye juice så why not cartomizers og sånt også?

Helt enig, har masse cartomizer's liggende, og jeg bestiller alltid flere lenge før jeg er tom. :)
Lenke til kommentar

"Vanlig" 510-atomizer du har kjøpt?

 

Alle mine atomizere har jeg som regel holdt under springen på fullt kjør og full varme i 10 sekunder og så dryburning til det gløder. Det skal dog sies at over de siste månedene har jeg blitt mindre og mindre nøye på å skylle dem og bare brenner dem. Da er du dog ikke helt sikker på å få bort alt.

Lenke til kommentar

"Vanlig" 510-atomizer du har kjøpt?

 

Alle mine atomizere har jeg som regel holdt under springen på fullt kjør og full varme i 10 sekunder og så dryburning til det gløder. Det skal dog sies at over de siste månedene har jeg blitt mindre og mindre nøye på å skylle dem og bare brenner dem. Da er du dog ikke helt sikker på å få bort alt.

Ja, vanlig 510 - Olympian 306 LR atomizers. Gidder ikke å holde under springen bare for å skifte smak nå. Tenkte jeg skulle prøve å dryppe en hel del i kveld :dribble: og siden bare en av dem virker så.... Hvor lenge brenner du dem da? Kan jeg ødelegge dem ved å brenne for lenge og for mye?
Lenke til kommentar

Fant du ut av batterijusteringa? Jeg må justere en del frem og tilbake for AW IMR 18350.

Jeg har ikke gjort noe med det enda, da jeg sannsynligvis kommer til å bruke 18650 98% av tiden uansett. Får skru litt når den tid kommer.

 

Hvor lenge brenner du dem da? Kan jeg ødelegge dem ved å brenne for lenge og for mye?

Jeg brenner som regel i 5-6/7 sekunder av og på til de begynner å gløde. Da tar jeg en siste gang og så holder det som regel.

 

Jeg har dog aldri startet en smakskveld med cinnamon :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noe med det enda, da jeg sannsynligvis kommer til å bruke 18650 98% av tiden uansett. Får skru litt når den tid kommer.

 

 

Jeg brenner som regel i 5-6/7 sekunder av og på til de begynner å gløde. Da tar jeg en siste gang og så holder det som regel.

 

Jeg har dog aldri startet en smakskveld med cinnamon :p

Så lenge? Hmm, har bare gjort det et par sekunder enda. Redd for å ødelegge dem. Skal se gjennom drip tip'en om de gløder. Klarte ikke å dy meg med Cinnamon he-he :) . Elsker den :dribble: . Nå har jeg testa Virginia Prime og Guevara. Smaker helt utsøkt :green: . Synes 5-6 dråper blir fort tomt. Kan jeg dryppe mer enn det?
Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noe med det enda, da jeg sannsynligvis kommer til å bruke 18650 98% av tiden uansett. Får skru litt når den tid kommer.

 

 

Jeg brenner som regel i 5-6/7 sekunder av og på til de begynner å gløde. Da tar jeg en siste gang og så holder det som regel.

 

Jeg har dog aldri startet en smakskveld med cinnamon :p

 

Veldig fin med 18490 også, fin mellomting med 1100mah.

Lenke til kommentar

Hm, hva er egentlig forskjellen mellom 18490 og 18500 batterier? De er veldig like i nummerering iallefall :p

 

Funfact: Familien min eier en leilighet i den samme spanske byen som en.finnvape.com sender ifra (Fuengirola)

 

Synes 5-6 dråper blir fort tomt. Kan jeg dryppe mer enn det?

Når man begynner med en ny smak på ny atomizer tar det gjerne noen ekstra trekk/dråper før smaken setter seg skikkelig. Iallefall etter min mening. Bare prøv deg frem. Det verste som skjer er at det renner ut litt.

Lenke til kommentar

Hm, hva er egentlig forskjellen mellom 18490 og 18500 batterier? De er veldig like i nummerering iallefall :p

 

Funfact: Familien min eier en leilighet i den samme spanske byen som en.finnvape.com sender ifra (Fuengirola)

 

 

Når man begynner med en ny smak på ny atomizer tar det gjerne noen ekstra trekk/dråper før smaken setter seg skikkelig. Iallefall etter min mening. Bare prøv deg frem. Det verste som skjer er at det renner ut litt.

Oki :) Bruke kvelden til testing, feiling og damping. Henta frem 5 juicer fra steepeskapet som skal få lov å være inne i varmen ( stua ) i kveld :green:
Lenke til kommentar

Fy faen. Ene AGAen satt seg fast i 69en (jeg skrudde den for hardt fast) og jeg brukte tenna for å få bedre grep da jeg skulle skru - som jeg gjør med alt annet her i livet som sitter fast og må skrus opp.

 

Tanna sprakk :confused:

 

Heldigvis bare en bitteliten bit da. Knapt synlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

TANNA di sprakk?! Stakkars deg! :( Ikke bruk tennene/hender og sånt på sånne monstre i desperasjon, jeg klarte å kutte meg på end-tuben for zmaxen når jeg prøvde å få den av ett for tykt batteri jeg hadde smelt i den i sinne. No fun times was had.

 

In other, lighter news; jeg fikk 15 cartomizers og 9 iclear30 atomizer heads i posten i dag! O glede, og jul og alt det der :D :D :D

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det er alltid betryggende å få en re-up med cartomizers, og jeg tipper det nesten var en religiøs opplevelse for deg som var nede på din siste :p

 

Første coil på den nye AGAen ble på 1,1 ohm :w00t: Ikke heeeelt der på smaken enda, men veken er fremdeles ny så vi får vente og se.

Lenke til kommentar

Litt oppgitt ! Pakken er fortsatt i tollen og har ikke hørt noe enda, kanskje di sender brev ?!!pluss att det som kommer fra finnvape er frem deles i Oslo ( hos dhl), akkurat som at di rett å slett ikke gadd å kjøre den ut i dag ... :(

Endret av sunda
Lenke til kommentar

Litt oppgitt ! Pakken er fortsatt i tollen og har ikke hørt noe enda, kanskje di sender brev ?!!pluss att det som kommer fra finnvape er frem deles i Oslo ( hos dhl), akkurat som at di rett å slett ikke gadd å kjøre den ut i dag ... :(

Hvor bor du hen da? Dette irriterer meg også. DHL i Europa står på som bare det for å få pakken frem, så kommer den til Oslo og det norske DHL, så stopper alt opp. Ville ringt DHL og spurt om jeg var deg. Det hjalp ikke meg, men skal aldri mer bestille next day delivery. Det gjelder tydeligvis bare de som bor i Oslo og omegn, eller andre større byer hvor DHL har fasiliteter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...