Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Ja dette er ganske typisk for juicer som er ekstrahert fra tobakk, de gunker opp coiler rimelig kjapt, og på cartos og clearos er det nok rimelig upraktisk i lengden. Fordelen med med en RBA er at når tanken er tom, kan jeg bare tørrbrenne veken til all dritt er borte og den er god som ny. På en RBA med silicaveke kan jeg kjapt skifte veken uten å bytte coil, det er gjort på få minutter.

 

Så jeg ville anbefalt deg å i det minste å investere en liten hundrelapp i en byggbar liten dripper. :)

Ja. Det begynner nå virkelig å synke inn her. Frister mer og mer dette med RBA, men nå er jo jeg en skikkelig sinke på slike ting da. Får se hvordan jeg klarer meg med de Olympian 306 LR atomizers jeg venter på. Om jeg ikke ødelegger dem og de gir mersmak må jeg kanskje begi meg over på å bygge litt...hmm :hmm:

Har du tank på RBA? Da frister det litt mer. Slipper å dryppe hele tiden da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja den i disse bildene er RBA (rebuildable atomizer) med tank, en byggbar dripper kalles ofte RDA (rebuildable dripper atomizer).

 

Jeg vil anbefale dripper først , det er mye vanskligere å sette opp en RBA med stålveke, de har en bratt læringskurve.

 

Den rette dripperen trenger man ikke å dryppe så ofte med, jeg har en på vei som holder ganske så mye juice før man må dryppe igjen, nok til at man glatt kan dampe en 5 minutters tid i slengen sier de. :)

Lenke til kommentar

Ja den i disse bildene er RBA (rebuildable atomizer) med tank, en byggbar dripper kalles ofte RDA (rebuildable dripper atomizer).

 

Jeg vil anbefale dripper først , det er mye vanskligere å sette opp en RBA med stålveke, de har en bratt læringskurve.

 

Den rette dripperen trenger man ikke å dryppe så ofte med, jeg har en på vei som holder ganske så mye juice før man må dryppe igjen, nok til at man glatt kan dampe en 5 minutters tid i slengen sier de. :)

Hmm. Mye å sette seg inni her ja. Er det så mye bedre enn carto's og clearos's smakmessig, dampmessig og throathitmessig at det er verd der ekstra bryet? Jeg begynner å bli fristet nå må jeg innrømme, men jeg er fornøyd hittil med iClear's og Boge :green:
Lenke til kommentar

Ja det er en ganske så merkbar forskjell, siden juicen ikke må slite seg gjennom masse veke eller fyllstoff, man får juicen fordampet omtrent direkte av coilen, i tillegg har jo disse fordamperene mye større kammer dampen får "utviklet" seg i før du suger den inn, det er også derfor man kan lage coiler med sykt lav ohm uten at dampen blir brennheit også, siden dampen rekker å kjøle seg ned før den treffer munnen. :)

 

Men jeg må si iClear er veldig bra, smaken er nesten på høyde, masse damp er det også, det den faller til kort på er trøkk og throathit. :) Hva slags modder har du igjen? Så kan jeg se om jeg kan finne en passende dripper. :)

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar

Ja det er en ganske så merkbar forskjell, siden juicen ikke må slite seg gjennom masse veke eller fyllstoff, man får juicen fordampet omtrent direkte av coilen, i tillegg har jo disse fordamperene mye større kammer dampen får "utviklet" seg i før du suger den inn, det er også derfor man kan lage coiler med sykt lav ohm uten at dampen blir brennheit også, siden dampen rekker å kjøle seg ned før den treffer munnen. :)

 

Men jeg må si iClear er veldig bra, smaken er nesten på høyde, masse damp er det også, det den faller til kort på er trøkk og throathit. :) Hva slags modder har du igjen? Så kan jeg se om jeg kan finne en passende dripper. :)

Eneste mod'en jeg har er iTaste MVP, i tillegg har jeg to Echo's med 808-d connection. En med 280 mAh batteri på størrelse med en ferdigrøyk, og en med 1300 mAh batteri på størrelse med en stor sigar. :)

Må si jeg liker iClear veldig godt, men Boge f16 gir langt større throat hit :green:

Lenke til kommentar

ITaste MVP er fin, men på grunn av den dumme eGo-connectoren vil det jo se teit ut med en 510-atty stikkende ut på toppen. :)

 

Jeg har jo en en telescope mekanisk mod liggende her som jeg glatt kan donere til en god sak, da kan du jo driste deg ut på heftig ohm også... ;)

 

En dripper som jeg bestilte er denne: http://www.ivapour-elixir.co.uk/parts/rebuildable-atomisers/igo-l-atomizer.html

 

Eventuelt lillebroren: http://pink-mule.com/mizersvaeske/rebuildable-atomizere/IGOS2-IGO-S2-DRIPPER-ATOMIZER-REBUILDABLE-AGA

 

 

:)

Lenke til kommentar

ITaste MVP er fin, men på grunn av den dumme eGo-connectoren vil det jo se teit ut med en 510-atty stikkende ut på toppen. :)

 

Jeg har jo en en telescope mekanisk mod liggende her som jeg glatt kan donere til en god sak, da kan du jo driste deg ut på heftig ohm også... ;)

 

En dripper som jeg bestilte er denne: http://www.ivapour-e...l-atomizer.html

 

Eventuelt lillebroren: http://pink-mule.com...REBUILDABLE-AGA

 

 

:)

He-he se dumt ut? Er ikke opptatt av hvordan det ser ut :) dessuten følger det med en slags beauty ring man kan skru på for at det ikke skal se så dumt ut, men den bruker jeg ikke he-he. :green: Må si jeg ikke skjønner så mye av de bildene du linket til, er RBA's ja, men da må jeg jo lage veker og coiler selv ikke sant? :) OM du har en ferdigbygget atomizer du vil selge så kan jeg jo kjøpe en av deg, men å bygge en selv er litt tidlig synes jeg. Jeg er ikke noe særlig teknsk anlagt :green:
Lenke til kommentar

Har sjekket litt der nå. Prisen der er for 7 ml, Noen av smakene er ikke i 30 ml slik som Turkish Tobacco, og noen smaker er ikke mer enn 12 mg nikotin. De som finnes i 30 ml flasker så er prisen 17.69 pund. Vel dyrt synes jeg. Kan være fin å bestille småprøver fra på 7 ml for å se hva man liker, men jeg venter jeg til Mario får inn mer. :green:

Lenke til kommentar

Har sjekket litt der nå. Prisen der er for 7 ml, Noen av smakene er ikke i 30 ml slik som Turkish Tobacco, og noen smaker er ikke mer enn 12 mg nikotin. De som finnes i 30 ml flasker så er prisen 17.69 pund. Vel dyrt synes jeg. Kan være fin å bestille småprøver fra på 7 ml for å se hva man liker, men jeg venter jeg til Mario får inn mer. :green:

litt stiv pris kanskje , men god variasjon på styrken på 30ml , og in stock er jo et pluss :) skal sies at jeg ikke har sjekket hver eneste en altså :)

Endret av sunda
Lenke til kommentar

Kom Virginia Prime i dag, + en pakke fra Danmark + en pakke fra damping.no. Juicen fra Danmark ble bestilt etter bestillingen min fra ecigwizard og med vanlig postgang kom den frem før next day delivery. VP er satt til lufting til i morra. Skal bli godt å smake på den. Kanskje jeg venter til jeg får atomizerne mine. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...