Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Har fått vamoen i dag. Så nå skal jeg sette meg ned å lage ny veke til octopus. Er en del ved den vamoen jeg ikke skjønner men... Variabel watt... Trenger kanskje ikke å bry meg om det. Jeg bruker den nå. Den funker, men fy så tung den er.. Må passe på å bruke den likt med begge hender så jeg får trent begge armer likt.. Da må jeg bare finne en video på hvordan lage veke.. Så dumt at bildene er borte fra den linken Blix la ut. Det er vel ikke noe som kan gå veldig galt..? Ikke noe "smell"..? Håper det verste som kan skje er at den ikke damper.. Ja Vamoen er et slagvåpen, spesielt med 18650 batterier, da blir den stor. Skal seg om jeg kan ta noen bilder som kan hjelpe. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Takk. Jeg har satt i den et 18350 batteri. Fikk heldigvis kortet den ned med noen cm.. Jeg som syntes at 1300 spinneren var litt lubben... I forhold til joytech twistene, som er slanke og lekre.. Vel, spinneren er plutselig blitt veldig slank.. Ved siden av denne "kladden" her. Men det er vel en vanesak. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ok. Først må du ha veke og kanthal: Det du må gjøre med ståltråden er å ta en ligther og varme den opp så det gløder, gjør det på hele tråden, det fjerner spennet i den og gjør den lettere å vikle. Så vikler du coil rundt noe passende, jeg bruker en skrutrekker på litt over 3mm: Monter coilen i blekkspruten og klipp av overflødig tråd. Etter at du har gjort dette setter du den på Vamoen og holder høyre knapp inne til du ser hva slags motstand du har, du bør gå for noe rundt 2 ohm, men alt fra 1.5 til 2.5 går fint Om motstanden er godtkjent kan du "pulse" noen ganger så coilene gløder, det vil herde stålet litt. Så tar du en 4-5 cm tråd for å lage en "nål": Så er det bare å tre igjennom: Siden din dripper er en god del større bør du nok bruke en del mer veke enn jeg bruker her på bildene. Drypp ivei til veken er våt, sett Vamoen på 10-12 watt (i RMS modus) og damp ivei! Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Å ja.. "Nål og tråd" bruker du. Jeg så på en octopus-video nå. Og fulgte den så godt jeg kunne. Hun brente ikke tråden først, og bare tvinnet ivei rundt silcatrådene.. Det gjorde jeg også. Ble ikke så stramt og fint som på bildet ditt. Skal jeg tørre å måle den? Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Å ja.. "Nål og tråd" bruker du. Jeg så på en octopus-video nå. Og fulgte den så godt jeg kunne. Hun brente ikke tråden først, og bare tvinnet ivei rundt silcatrådene.. Det gjorde jeg også. Ble ikke så stramt og fint som på bildet ditt. Skal jeg tørre å måle den? Ja jøss, bare å måle ivei. Det må ikke se så fint ut, men nogenlunde jevn avstand mellom coilene er fint. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg målte, den var 2,1 ohm. Målte igjen, og den var 2,0 ohm. Så bra. Men vet jo ikke helt om den virker enda.. Den blir ikke rødglødende når jeg fyrer, men det lukter litt svidd.. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg målte, den var 2,1 ohm. Målte igjen, og den var 2,0 ohm. Så bra. Men vet jo ikke helt om den virker enda.. Den blir ikke rødglødende når jeg fyrer, men det lukter litt svidd.. Om du er usikker er det bare å røske av og gjøre det igjen. Jeg lagde sikkert 10 coiler de første dagene bare for å få feelen. Silica tåler å tørrbrenne så det er ikke så farlig. Er bare å holde inn til det gløder, tar fort et sekund eller tre.. Kommer jo også an på hvordan Vamoen er stilt inn. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Om du er usikker er det bare å røske av og gjøre det igjen. Jeg lagde sikkert 10 coiler de første dagene bare for å få feelen. Silica tåler å tørrbrenne så det er ikke så farlig. Er bare å holde inn til det gløder, tar fort et sekund eller tre.. Kommer jo også an på hvordan Vamoen er stilt inn. Skal prøve den med grants, men er litt usikker. Den gløder ikke. Nå har jeg funnet wattinst. Skal den være så høy som 10-12? Den var på 3 så det ut som. Skal jeg også stille på volten? Endret 18. april 2013 av Amaline Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Skal prøve den med grants, men er litt usikker. Den gløder ikke. Nå har jeg funnet wattinst. Skal den være så høy som 10-12? Den var på 3 så det ut som. Skal jeg også stille på volten? Ah på 3 ja, da blir det ikke mye futt Start på 8 da. Men er ikke noe problem å guffe på. Du velger enten watt eller volt, du kan ikke justere begge samtidig. Det som er greia med watt er at om du foretrekker dampen på si 8 watt, så får du 8watt uansett motstand i attyen, da justerer vamoen automagisk volten så du får 8 watt output uansett hva slags atty du setter på, ganske så kjekt. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ah, det skjønte jeg faktisk. Satte den på 11 watt. Den virker, men ikke optimalt. Det kommer litt damp, men ikke på langt nær nok. Men jeg har laget min første veke!!! Du hadde rett Blix. Det er faktisk ganske enkelt. Men her må det øves. Og få strammere løkker rundt silicaen. Slik som på bildet ditt. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ah, det skjønte jeg faktisk. Satte den på 11 watt. Den virker, men ikke optimalt. Det kommer litt damp, men ikke på langt nær nok. Men jeg har laget min første veke!!! Du hadde rett Blix. Det er faktisk ganske enkelt. Men her må det øves. Og få strammere løkker rundt silicaen. Slik som på bildet ditt. Ja det er viktig å få rett forhold mellom veke og coil, coilen skal sitte fint rundt veken, men ikke kvele den. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ah, det skjønte jeg faktisk. Satte den på 11 watt. Den virker, men ikke optimalt. Det kommer litt damp, men ikke på langt nær nok. Men jeg har laget min første veke!!! Gratulerer Du har nå tatt steget fra amatørdamper til proff . Må jo være herlig å dampe på noe du har laga sjøl? Må si jeg begynner å bli nysgjerrig på dette greiene her ja. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ja det er viktig å få rett forhold mellom veke og coil, coilen skal sitte fint rundt veken, men ikke kvele den. Skjønner. Tror aldri grants har dampet så dårlig, og alikevel er jeg sååå stolt. Nå har den gått ned til 1,8 ohm. Så den endrer seg tydeligvis underveis. Er vel fordi den er så "slomsete" tvinnet. Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Gratulerer Du har nå tatt steget fra amatørdamper til proff . Må jo være herlig å dampe på noe du har laga sjøl? Må si jeg begynner å bli nysgjerrig på dette greiene her ja. Takk. Ja, det er herlig. Har ikke hjerte til å ta den opp igjen, selv om den damper for dårlig.. Men jeg må jo det for å få øvet meg. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Takk. Ja, det er herlig. Har ikke hjerte til å ta den opp igjen, selv om den damper for dårlig.. Men jeg må jo det for å få øvet meg. Ja. Øvelse gjør mester. Lykke til Lenke til kommentar
Amaline Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ja. Øvelse gjør mester. Lykke til Takk. 2. forsøk, litt bedre, men ikke helt i mål enda. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ser ut til at de tar en annen rute enn den du postet Amund. Tror dette går veien- Thursday, April 18, 2013 Location Time 5 Processed at EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 21:54 4 Arrived at Sort Facility EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 21:09 3 Departed Facility in BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 19:43 2 Processed at BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 18:27 1 Shipment information received BIRMINGHAM - UK 16:53 Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Er nok forskjellige faste ruter ja, og sikkert avhengig av tidspunkt. Min pakke har forlatt Spania, venter spent på neste oppdatering. Endret 18. april 2013 av Amund_Blix Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Er nok forskjellige faste ruter ja, og sikkert avhengig av tidspunkt. Min pakke har forlatt Spania, venter spent på neste oppdatering. Ok. Har du bestilt fra spaincigar eller en annen sjappe i Spania? Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 18. april 2013 Rapporter Del Skrevet 18. april 2013 Ok. Har du bestilt fra spaincigar eller en annen sjappe i Spania? http://en.finnvape.com Tydeligvis en sjappe drevet av en Finne, men er i Spania. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå