Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skål (bokstavelig talt), balltuss. ;)

 

Forøvrig, fant endelig Protanks i Europa:

http://www.vapeescap...ger-protank~511

 

Veldig frista til å kjøpe noen, men tror jeg venter på neste lønning. Vil ikke bruke opp alle pengene mine så fort som de forrige månedene. Nå har sneen tina, så da går det en del på bensin, og med min flaks, konker scooteren min, så da blir det vel til at jeg enten må betale verkstedregninger, kjøpe ny eller bare gi opp og kjøre opp for bil i stedet. :p

 

e: leif

 

Husk å avgi rapport om den da! :)

Lenke til kommentar

Blix, Kortet ditt har fått kjørt seg. :) Disse er vel ikke billige.. Selv kjøpte jeg den lille fra pinkmule. Med driptipen på bildet. Syns den kledde den veldig godt. Slapp unna med en brøkdel av det du har brukt. Og enda så er det jeg som ender opp med den søteste atomiseren. :p

 

Jeg skjønner greia med at man vil ha de dyre. At de er kule, god kvalitet, og at det kanskje ikke blir laget så mange. Men er de sååå mye bedre enn andre ting da? Må da være en grense for hvor mye bedre smaken kan bli?

Men at man forelsker seg i en dings, og "bare MÅ ha den", jepp, den skjønner jeg. :D

Lenke til kommentar

Blix, Kortet ditt har fått kjørt seg. :) Disse er vel ikke billige.. Selv kjøpte jeg den lille fra pinkmule. Med driptipen på bildet. Syns den kledde den veldig godt. Slapp unna med en brøkdel av det du har brukt. Og enda så er det jeg som ender opp med den søteste atomiseren. :p

 

Jeg skjønner greia med at man vil ha de dyre. At de er kule, god kvalitet, og at det kanskje ikke blir laget så mange. Men er de sååå mye bedre enn andre ting da? Må da være en grense for hvor mye bedre smaken kan bli?

Men at man forelsker seg i en dings, og "bare MÅ ha den", jepp, den skjønner jeg. :D

 

Ja det blir litt galskap, uten tvil... :) Og ja, det er jo alltids en grense for hvor bra det kan bli, men halve moroa er jo å surre med å mekke coiler og veker for å lage den ultimate setupen. :)

Lenke til kommentar

Har nå sett en del videoer med diverse dampereviewer, og sett her inne at man bruker Atomizere og drypper ned i drip tip'en. En video jeg så skrøt fyren hemningsløst over at Atomizere knuste Cartomizere på smak. Ble nysgjerrig, og lurer på dere Atomizere her inne - dersom jeg skaffer meg en Atomizer, kan den fylles? Eller må jeg hele tiden ha juiceflaska tilgjengelig og dryppe noen dråper mellom dampinga? Håper dere kan svare på dette da jeg er nysgjerrig på å prøve det. Fordeler vs ulemper vs cartomizere - clearomizere etc... Ballen ruller kom med svar :green:

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Har nå sett en del videoer med diverse dampereviewer, og sett her inne at man bruker Atomizere og drypper ned i drip tip'en. En video jeg så skrøt fyren hemningsløst over at Atomizere knuste Cartomizere på smak. Ble nysgjerrig, og lurer på dere Atomizere her inne - dersom jeg skaffer meg en Atomizer, kan den fylles? Eller må jeg hele tiden ha juiceflaska tilgjengelig og dryppe noen dråper mellom dampinga? Håper dere kan svare på dette da jeg er nysgjerrig på å prøve det. Fordeler vs ulemper vs cartomizere - clearomizere etc... Ballen ruller kom med svar :green:

 

Jeg har noen "dripping-atomizere" fra e-cigwiz og LF. De koster vel rundt 40-50 kr og er ikke RBA. De er veldig små, og du må sette en driptip på de. Og dryppe hele tiden. Er greit å bruke om man ikke vil ha en hel tank av en smak. Men jeg har hatt ganske varierende hell med de.. De ombyggbare er nok mye bedre. Jeg har begynt å handle RBA nå. Gjenstår å se om jeg får det til, men er optimistisk. :)

Ellers kan sikkert de som er flinkere med utstyr veilede deg bedre enn meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg har noen "dripping-atomizere" fra e-cigwiz og LF. De koster vel rundt 40-50 kr og er ikke RBA. De er veldig små, og du må sette en driptip på de. Og dryppe hele tiden. Er greit å bruke om man ikke vil ha en hel tank av en smak. Men jeg har hatt ganske varierende hell med de.. De ombyggbare er nok mye bedre. Jeg har begynt å handle RBA nå. Gjenstår å se om jeg får det til, men er optimistisk. :)

Ellers kan sikkert de som er flinkere med utstyr veilede deg bedre enn meg. :)

Hmm ok.. Drip tips har jeg flere av, bruker dem på cartos. :) Noen begynner atomizere å anbefale? Prøve det litt før jeg begir meg ut på RBA :green: Når du drypper 3-4 dråper, hvor mange trekk kan du ta før du må dryppe igjen?
Lenke til kommentar

http://www.ecigwizard.com/accessories/atomisers/bridgeless-510-atomiser.html

 

Dette er eksempel på en dripping atomizer. Jeg har nok en slik pluss et par andre. De er helt like av utseende, så jeg vet ikke lengere hvem som er hvem av de. (håper det ble en lenke utav dette) :)

 

Når de funker som de skal - Jeg drypper først iallefall 5-6 dråper nedi. Venter litt. Ta et forsiktig trekk først, for er den ikke klar, smaker det ikke godt. Så damper man til man merker at det må fylles på. Fyll ca 3 dråper. Akkurat hvor mange trekk man får er sikkert varierende. Men overraskende mange på noen få dråper.

Når de ikke funker, så blir det bare en brent smak. Da fyller jeg på mer, Så blir det for mye, og den lekker...

Men har opplevd at når jeg da, i stedet for å hive den med en gang, så har jeg skylt den i varmt vann. Og tørket, så har den funket på runde 2. :)

Lenke til kommentar

http://www.ecigwizar...0-atomiser.html

 

Dette er eksempel på en dripping atomizer. Jeg har nok en slik pluss et par andre. De er helt like av utseende, så jeg vet ikke lengere hvem som er hvem av de. (håper det ble en lenke utav dette) :)

 

Når de funker som de skal - Jeg drypper først iallefall 5-6 dråper nedi. Venter litt. Ta et forsiktig trekk først, for er den ikke klar, smaker det ikke godt. Så damper man til man merker at det må fylles på. Fyll ca 3 dråper. Akkurat hvor mange trekk man får er sikkert varierende. Men overraskende mange på noen få dråper.

Når de ikke funker, så blir det bare en brent smak. Da fyller jeg på mer, Så blir det for mye, og den lekker...

Men har opplevd at når jeg da, i stedet for å hive den med en gang, så har jeg skylt den i varmt vann. Og tørket, så har den funket på runde 2. :)

Ok. Spennende. Skal bestille meg noen å prøve. Har du 2 eller 2.5 ohm? Etter du skyller dem, hvordan tørker du dem? Lar du dem stå over natta ( sånn som jeg gjør med clearomizerne mine ) ? :hmm: Er smaken bedre enn på carto's og clearo's? Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Ok. Spennende. Skal bestille meg noen å prøve. Har du 2 eller 2.5 ohm? Etter du skyller dem, hvordan tørker du dem? Lar du dem stå over natta ( sånn som jeg gjør med clearomizerne mine ) ? :hmm:

 

Hvis du er inne på e-cigwizard så gå til "accsessories" og deretter "atomizers". Der vil du se at de har mange forskjellige. Jeg vet jeg bestilte LR. Så lav ohm som mulig.

http://www.ecigwizard.com/accessories/atomisers/lr-510-ego-atomiser-low-resistance.html

Her er en LR.

 

http://www.ecigwizard.com/accessories/atomisers/ikenvape-510-xlr.html Denne har jeg iallefall. Ekstra LR

 

Dem er jo så like.... :confused:

 

Ja, vask i varmt vann. Blås ut vann og tørk. Jeg bruker de så sjelden, at de får lang tørketid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...