Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egoene er vel såvidt jeg vet tette (som alle manuelle batterier er) og det skal ikke skade dem uansett hvor mye du søler. De automatiske batteriene derimot er noe annet, iallefall de på størrelse med en sigg. De har et lite hull med en sesnor inni som merker når du tar et trekk, og om det kommer væske ned i det hullet... game over. Har skjedd med to av mine automatiske batterier og en av en kompis sine. Man får dog tak i tette automatiske batterier, men jeg vet ikke hvor mange som har dem. Vapor4Life vet jeg har noen, men utover det vet jeg ikke hvor utbredt det er.

 

Jeg har to av dem og de er tette som en stein.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Fuck yes!

 

Satt med en helt tett cartomizer.. søkte rundt på nettet og fant ut av at det kan hjelpe å stikke noe tynt inn via batterienden for å få rettet på ''røret'' inni. Stakk med en bunt nål.. og ødela hele tingen :p Men så fant jeg en binders (som er enda tynnere igjen), fant frem en ny cartomizer, sjekket om den gikk igjennom, og det gikk uten noe problem. Var garantert det som skjedde med den ''døde'' cartomizeren min.

 

Prøvde også en av kondommetodene for å fylle for første gang. Tar den ''største'' kondomen, fyller ca halvveis, presser ned cartomizeren sakte og lar fyllet suge til seg juicen før jeg presser den lenger ned, blåste ut det som var i røret.. og MMMMMMMMMMMMMM. Hawaiian pineapple! Suksess! :w00t:

Lenke til kommentar

Hehe. Likte ikke cartomizere før jeg fant ut av kondom metoden for et par dager siden.. :)

Men de må dryppes alt for ofte for min smak uansett, men kjekkt å ha som backup.

Digger smoktech 6ml tanken min. :)

Venter en drøss med CE4 og et par Kanger T2 i posten, som jeg kan ha når jeg skal ut og på jobb.

Skulle hatt vivi nova 2.5 også, men den er det ikke godt å si om har drukna i posten eller noe.. :p

Lenke til kommentar

Dette er en tank (med punched cartomizer inni, altså den har hull og blir konstant ''matet'' med væske).

http://www.vapor4lif...nother-tank.jpg

 

Man har også andre tanker, som f.eks vivi nova'en, hvor man kun trenger å bytte ut atomizer hodet (skrus av og på).

 

En cartomizer kommer slik:

http://electronic-as...es/808blank.jpg

 

Man tar da den største ''kondomen'' (er som regel slik at den ene er større enn den andre på Boge cartomizerne) og fyller ca litt over halvveis med juice. Så presser du cartomizeren nedi forsiktig (med batterienden ned) og sørger for at fyllet får ''sugd til seg'' juicen før du presser den enda mer ned. Mange andre bare smekker den på og rister og slenger den rundt og sånt, også, så finnes flere kondommetoder.

 

Edit: Husk å blåse ut væske som sitter igjen i ''røret'' i midten, forsiktig :)

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Altså, jeg bestilte en 510-T kit fra Innokin (via Ecigwizard). Da jeg bestilte nye atomizers som skal passe til 510 ser de helt annerledes ut "inni" enn det de jeg fikk med gjorde - de jeg fikk med i start-kitet har en "pinne" i atomizeren, mens de jeg har fått nå etter nybestilling har en sånn "stålull-dings". Det funker mildt sagt dårlig med cartridgene mine, og jeg skjønner ikke helt hva som er galt.

 

På batteriet mitt står det ES-504 T, produsent Red Kiwi. Betyr det at jeg bare kan bruke disse atomizerene? http://wwmarkt.de/Shop/cgi-bin/his-webshop.cgi?f=NR&c=ha680967&t2=e_cigarettes&t=index_htmladena Det blir jo i så fall innmari dyrt... :/

Lenke til kommentar

Hva slags kit var det du kjøpte? Gi helst link fra siden du bestilte fra.

 

Enten har du ikke kjøpt ett 510T kit, eller kjøpt vanlige atomizere.

 

Ser atomizerne du fikk først med kit'et ditt slik ut:

http://www.evcigarettes.com/product_images/uploaded_images/stainless_steel_ring.jpg

.. eller hadde den en liten ''sprøytespiss'' så å si inni seg?

Lenke til kommentar

Hva slags kit var det du kjøpte? Gi helst link fra siden du bestilte fra.

 

Enten har du ikke kjøpt ett 510T kit, eller kjøpt vanlige atomizere.

 

Ser atomizerne du fikk først med kit'et ditt slik ut:

http://www.evcigaret..._steel_ring.jpg

.. eller hadde den en liten ''sprøytespiss'' så å si inni seg?

 

En liten sprøytespiss, omtrent. De nye atomizerene ser ut som de du linket til.

 

Jeg kjøpte dette: http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/182-510-t-tank.html

Lenke til kommentar

Det er vel lov ja. Har sett et par nyhetsklipp hvor de intervjuer folk som sitter inne og snakker om hvordan dette ikke er en røyk og derfor ikke tas av røykeforbudet. Selvfølgelig mens de dampet inne.

 

Vet også at det er mange restauranter og steder rundt om kring som ikke har noe imot det, men det kan jo hende man må forklare seg litt.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg var ute i går og hadde en diskusjon med et par vakter om dette.

Spurte isteden for å bare begynne å dampe.

Dem ville helst se noe dokumentasjon på at jeg ikke blåser ut noen skadelige stoffer.

En nett side eller noe som er enkelt og greit å finne fram på telefona for å kjappt overbevise i slike situasjoner hadde vært fint..

Det er jo ikke noe stress å dampe utendørs nå, men til vinter'n hadde det vært greit å slippe det..

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg var ute i går og hadde en diskusjon med et par vakter om dette.

Spurte isteden for å bare begynne å dampe.

Dem ville helst se noe dokumentasjon på at jeg ikke blåser ut noen skadelige stoffer.

En nett side eller noe som er enkelt og greit å finne fram på telefona for å kjappt overbevise i slike situasjoner hadde vært fint..

Det er jo ikke noe stress å dampe utendørs nå, men til vinter'n hadde det vært greit å slippe det..

Jeg har ikke opplevd problemer til nå, bortsett fra én gang - da fikk jeg beskjed om at det kunne forveksles med vanlig sigg(hadde et hvitt batteri med rød led), og fikk derfor ikke lov - spurte da om det gikk greit dersom jeg byttet til sort batteri med blå led, og fikk bekreftet at det var helt i orden.

Utover den episoden har jeg aldri fått reaksjoner, og jeg har vel dampet innendørs en 20-30 forskjellige steder vil jeg tro.

 

Når det er sagt - det er ikke forbudt å være litt diskret - skjul LED-en delvis i hånden, hold dampen inne litt lenger så det kommer ut mindre, pust bort fra folk(nedover) osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...