Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon

Lakus

Anbefalte innlegg

Jepp, det er det jeg frykter, så jeg tror jeg holder meg til å bestille juice fra England og heller satse på at flere norske sjapper alà Damping.no tar inn stæsj jeg liker og trenger. Evt. at pappaen til fyren som driver Eliqcig snart blir frisk slik at han kan komme tilbake og drive sjappa si.

Men da blir det kun nikotinfri juice da...

Er jo ikke noe problem å bestille selv om ting blir stoppet i tollen, du må bare ikke vente til det haster fælt. Eller du kan bruke next-day fra wizard, da slipper du unna postens tollere. ;)

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne hatt 100 ml med Halo Tribeca og Longhorn mmm :dribble: men nå må jeg prøve andre Halo juicer også først. Kanskje noen er enda bedre? :green: Synd Turkish Tobacco og Cafe Mocha er utsolgt hos Mario på Spaincigar, lurer på å gå for Belgian Cocoa og en annen neste gang. :)

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Jeg vet. Det er det som irriterer meg.

Hvor mye kan jeg ta med i kofferten, om i det hele tatt?

Jeg tror ikke du har lov til å ta med deg fra USA heller :( Det kan gå hvis du bestiller nikotinfritt.. og adder din egen. Da kan du be VR om de kan fikse ''double'' eller ''tripple'' flavour for deg så ikke smaken forringes. Undrer faktisk på om jeg skal gjøre det selv.. Hawaiian Pineapple er jo sååååååå godt!

Lenke til kommentar

Enig med deg der ja. Blir nok flere flasker av den her i gården. Elsker Texas Watermelon også, synes nesten den er enda bedre. Nå er jeg spent på Kentucky Vanilla Blend og Hot Cinnamon som er på veg fra VR. :)

Hva bruker du Texas Watermelon på? Hadde litt i en carto, men det smakte lite, rart og brente cartomizeren fort.. vurderer å prøve den i iclearen istedet. Den er jo relativt tynn og i forhold til de andre VR juicene som HP.

Lenke til kommentar

Hva bruker du Texas Watermelon på? Hadde litt i en carto, men det smakte lite, rart og brente cartomizeren fort.. vurderer å prøve den i iclearen istedet. Den er jo relativt tynn og i forhold til de andre VR juicene som HP.

Jeg bruker den i Carto jeg. En av de små cartoene på den lille e-siggen min. Er på andre fyllingen nå, cartoen var ny og har bare vært Texas Watermelon på den. Smaker meget godt og hittil intet problem. :)
Lenke til kommentar

Er det mange som har brent seg på å bestille juice/utstyr utenfor EU? Har bestilt både juice og utstyr flere ganger utenfor EU (USA/Kina) uten problemer med tollen...

Foreløpig ikke brent meg på hverken USA eller Kina. Som nevnt er utstyr fullt lovlig, det er juice som eventuelt er problemet.

Nå har dog de aller aller fleste leverandørene for vane å merke pakkene med "Aroma", "food flavoring" eller "TOY/GIFT" når de sender til europa, så det er kun hvis pakken rammes av stikkprøve at det blir et problem.

Man skal selvsagt forholde seg til loven så langt man kan, men om man først har en pakke på vei fra utenfor EØS, virker det som postens toll-stikkprøver er ekstremt sjeldne og lite "farlige". Resultatet er vel heller ikke verre enn at det blir sendt i retur, hvorpå man ofte får igjen pengene.

Lenke til kommentar

Foreløpig ikke brent meg på hverken USA eller Kina. Som nevnt er utstyr fullt lovlig, det er juice som eventuelt er problemet.

Nå har dog de aller aller fleste leverandørene for vane å merke pakkene med "Aroma", "food flavoring" eller "TOY/GIFT" når de sender til europa, så det er kun hvis pakken rammes av stikkprøve at det blir et problem.

Man skal selvsagt forholde seg til loven så langt man kan, men om man først har en pakke på vei fra utenfor EØS, virker det som postens toll-stikkprøver er ekstremt sjeldne og lite "farlige". Resultatet er vel heller ikke verre enn at det blir sendt i retur, hvorpå man ofte får igjen pengene.

Min erfaring med pakker innenfor EU er at over halparten av mine pakker har blitt tatt i stikkprøver. 3 av mine 4 pakker med verdi under 200kr har blitt forsinka pågrunn av stikkprøver siden slutten av desember.

Må nevnes alle pakkene har vært rekommanderte, sendt fra England.

Lenke til kommentar

Min erfaring med pakker innenfor EU er at over halparten av mine pakker har blitt tatt i stikkprøver. 3 av mine 4 pakker med verdi under 200kr har blitt forsinka pågrunn av stikkprøver siden slutten av desember.

Må nevnes alle pakkene har vært rekommanderte, sendt fra England.

Hvilken beskrivelse står på disse pakkene? Om de sjekker dem fordi beskrivelsen tilsier at den bør sjekkes angående innhold eller verdi, er du ikke utsatt for stikkprøve - alle pakkelapper leses. Så en stikkprøve er det som skjer når lappen IKKE tilsier at dette er noe som bør sjekkes - f.eks hvis den er merket med "batteries", og verdi $5.00. Når de da tar den tilside for videre inspeksjon etter å ha lest lappen, og de åpner og sjekker, DA er du utsatt for stikkprøve.

Jeg har vel fått 20-30 pakker rekommandert fra Kina, som er anonymt merket, uten at noen av dem har blitt kontrollert.

Lenke til kommentar

Så kids, Karl Erik Lund fra SIRUS har sagt seg villig til å svare på noen spørsmål til meg ang. e-sigaretter og forskning. Trenger tips til flere ting jeg kan spørre ham om annet enn hvordan ståa er ang. e-sigg i disse dager kontra da han gjennomførte forskningsrapportene sine.

Jeg vil gjerne at du stiller ham et konkret spørsmål klinkende klart:

-Så lenge tobakk/snus/nicorette er lovlig i dette landet - synes DU ut fra din samlede kunnskap at elektriske sigaretter med nikotin burde være lovlig å kjøpe og selge i norge? Da selvsagt med aldersgrense, og beregnet for røykeavvenning.

-Hvorfor/hvorfor ikke?

Tilleggsspørsmål:

-Selv om vi ikke vet alt om e-sigaretter ennå, er du overbevist om at det er et mindre skadelig alternativ for nikotinleveranse enn røyking?

-Det beste er selvsagt alltid å slutte - men dersom en person ikke får til å kaste nikotinavhengigheten, hvilket eller hvilke midler ville du anbefalt høyest? Tobakk, snus, plaster, tyggis eller e-sigarett?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...