Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ProVari'n min i dag. :)

Solid sak det her!

En ganske grundig review av den her:

Venter på nikotin fra England og CheeceCake fra statene. :)

 

Har ei pakke fra UK som har blitt stoppa i tollen..

Første mld jeg får av toll når jeg sporer pakka er:

"Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling."

Ingenting unormalt med det, men nå står det:

"Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret."

Hva menes med dette?

Noen flere som har opplevd noe lignende?

Tror jeg skal holde meg til Ekspress pakker heretter... :p

Det er 10 dager siden jeg bestillte denna pakka nå. :p

Ekspress, som koster ca £4 mer er framme på 3 dager.

Er noen stardust's og 50ml ejuice i pakka.

hvem gir ekspress for bare 4 pund?! I want.
Lenke til kommentar

Tror du leste litt feil der..

Koster ca £4 mer enn det jeg betalte for denna sendinga..

 

Pakka ligger fortsatt i tollen.. :p

Hadde jeg valgt ekspress, så hadde vel pakka vært framme for lenge siden.

De tar pakker med prioritet først, så jeg må vel bare fortsette å vente på ubestemt tid og lære av detta.

Heller betale det lille ekstra, enn å vente i flere dager på at tollerne skal få ut finger'n..:p

Lenke til kommentar

Hmm. noen her som har hatt noe problemer med at "stolpen" inni CE4 clearomizerne blir skeiv etter noen dager? Resultatet er at det renner juice inn i dem og tetter igjen virker det som. Mye bobling og tunge trekk med lite damp. Jeg synes dette skjer med alle mine etter et par dagers bruk.

Lenke til kommentar

Har bare hatt 2. (Resten ligger i tollen. :p )

Det du beskriver er vel "flooding"..

Blir det juice på batteriet også?

 

"Stolpen" eller atomizer'n (tror jeg kanskje det er..) har ikke blitt skeiv hos meg, men jeg får flooding problemer etter rengjøring.

Eneste muligheten for å bruke dem da er å aldri fylle mer enn MAX 1,2ml juice. Helst mindre..

Prøv å se om det hjelper..

Lenke til kommentar

De begge har sine fordeler. Jeg liker både atomizer + cartridges og cartomizers. Har noen cartomizers i posten nå.. :) Jeg liker 510T (tanksystem, funker som atomizer + cartridge) når jeg vil ha masse smak og lavere nikotininnhold på juicen, mens på en cartomizer er sterke smaker med høyere nikotininnhold helt fantastisk godt. F.eks vermillion rivers hawaiian pineapple på 12 mg styrke på en boge cartomizer... helt himmelsk!

 

Forskjell på størrelsen på batteriet har mye med batteritid å gjøre, rett og slett. Jeg har 510 batterier som en slanke og mer diskree, ser rett og slett ut som penner, men da går jeg gjerne gjennom flere batterier i løpet av en dag. Med mitt ego-batteri så kan jeg gå nesten hele dagen med kun det batteriet (selv om jeg vaper mye når jeg vaper). Ego passthrough batteriet er også genialt. Du kan sitte å puffe på den mens den lader, og så når du skal noe sted så er det bare å plugge den ut og ta den med deg ;)

 

Du kan forresten kjøpe både og etterhvert.. begge har 510 connection.

Lenke til kommentar

Jo større batteri, jo lenger batterilevetid basically. Og mer variasjon i voltstyrke. Men om dette er første møte med e-sigg så burde du ikke tenke på det akkurat nå, da blir det bare for mye tall på en gang :p

 

En liten video om forskjellen på 3-piece og 2-piece.

http://www.youtube.com/watch?v=GEUe_CtRL64

 

Her kan du se størrelsene på en del av de mest populære:

post-96473-0-14987500-1346182938_thumb.jpg

 

Litt gammelt bilde, men det gjør nytten. Jo høyre "mAh", jo lenger varer batteriet. Som du ser på de smaleste så varer de ganske mye kortere enn den minste av storebrødrene. 650mAh burde vel vare en arbeidsdag og litt til, avhengig av hvor mye man bruker den. Fordelen med de større er at de er tette og har ingen åpninger hvor nikotinvesken kan renne inn fra atomizeren/cartomizeren og ødelegge batteriet, slik som mange av de tynneste har. Selv om man forsåvidt begynner å få en del tynne som også er tette nå. En annen fordel er at bl.a den som har 650mAh på bildet der finnes i modeller som kan brukes samtidig som de lades (såkalt "passthrough").

 

Disse Egoene er 3.2v batterier og trenger derfor en lavere Ohm-verdi for å yte godt. Jo lavere volt på batteriet, jo lavere ohm og jo høyere volten er på batteriet, jo høyere ohm bruker man gjerne også.

 

Sånn helt i starten er det kanskje greit å bare teste det grunnleggende, som i og for seg er cartomizers og atomizers. Atomizers med cartridge skal jeg overlate ¨fortelle om til Buffy, da hun har mye mer peiling på det enn meg :p

 

Så om du ikke bryr deg om at den er litt annerledes enn en vanlig sigg anbefaler jeg å kjøpe en Ego. Kjøp gjerne en Ego 650mAh Passthrough, et par cartomizere med lav Ohm-verdi på rundt 2 (nettbutikkene lar deg velge) og en atomizer med lav Ohm-verdi på rundt 2 + valgri juice.

Lenke til kommentar

Er ganske dyrt på e-sigaretten.no, men de leverer veeeeldig fort!

 

Du får det selvsagt mye billigere hos f.eks madvapes.com, vaporgod.com, altsmoke.com, men det kjipe da er at du burde holde deg under 200 kr grensa, og da kan det fort koste like mye uansett som å bestille fra e-sigaretten.no (selv hvis man inkluderer deres porto).

 

Det jeg hadde anbefalt deg er å kjøpe ett starter-kit på e-sigaretten.no, for så å kjøpe andre deler du har lyst på/trenger fra andre land hvor du får det billigere. Da blir du kjent med produktet, og har alt med en gang uten noe mye om og men.

 

Atomizeren sin oppgave er å varme opp væsken (med hjelp av batteriet) som du har i cartridgen din. Det finnes forøvrig to, og flere selvsagt, typer cartridges. I hovedsak er det en med fyll og en uten, den uten er en såkalt 510T og trenger en 510T atomizer. Med en vanlig cartridge med fyll så bruker du en helt vanlig 510 atomizer. Husk at det ikke bare er 510 som er der ute.. er masse forskjellige typer, men utifra det jeg har sett så er 510 det som er mest brukt og kan som oftest kombineres med masse rart (man har også såkalt adaptere, så du kan bruke f.eks ett batteri som ikke har 510 connection med en 510 atomizer med denne adapteren!).

 

Forskjellen på 510 og 510T er at 510T så er cartridgen basicly en liten tank uten noe fyll. Du ''puncher'' hullet med en 510T atomizer, fyller på juice, og stikker den på 510T atomizeren igjen. Den vanlige 510 cartridgen har som regel pollyfyll i seg som suger til seg ejuicen som du heller i, og da setter du den på 510 atomizeren.

 

Dette er en vanlig 510 atomizer:

http://www.evcigaret..._steel_ring.jpg

Der ser du at den passer for å varme opp fyllet i en vanlig cartridge.

Her er en vanlig cartridge med fyll:

http://t1.gstatic.co...fjHkR5C0w0w&t=1

 

Dette er cartridges for en 510T atomizer:

http://t1.gstatic.co...4L9enjK5w4w&t=1

Fant ikke bilde av innsiden av en 510T atomizer dessverre, men det ser basicly ut som en større nålspiss som skal inn i selve tanken for å varme opp væsken så du får damp.

 

 

Linken du fant frem til er med tanks, og er dermed en Ego versjon av 510T (Den er større og rommer derfor mer juice og batteriet varer lenger). Jeg kjøpte ett 510T kit på e-sigaretten.no :)

Husk bare at all juice fra e-sigaretten.no er nikotinfrie, men du kan bestille juice med nikotin fra f.eks england. E-sigarettens eplejuice er faktisk ganske god og forfriskende :)

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale deg å starte med et eGo Twist batteri 650mAh. (Siden det virker som det er den størelsen du vil gå for.)

http://www.ukecigstore.com/joyetech-ego-twist-joyetechegotwist

 

Huk av for at du vil ha med USB-lader og en Vision CE4 Clearomisier.

Søk så etter CE4 i søkefeltet og bestill 3 ekstra Vision CE4 Clearomisier's for å spare litt penger. (De blir brukt opp etterhvert..)

Så kan du velge deg ut en e-juice i samme slengen..

Et tips der er å søke på "Death" i søkefeltet.

Da får du opp "Organic Death By Chocolate" som er den beste jeg har smakt hittil.

Koster litt mer enn de fleste, men kvalitet koster.. :)

 

Grunnen til at jeg anbefaler deg å gå for eGo-c Twist er at der har du gjenger for både 510 og standard e-Go, sånn at du kan bruke det meste som er på markedet uten å måtte stresse med overganger...

Twist er at du kan justere volten selv etter egen smak. Du mister passthrough muligheten, men du trenger ikke mange minuttene i lader'n før du kan dampe litt uansett.

 

Det jeg har satt opp over her kommer på 864,- NOK, hvis det blir stoppa i tollen. (inkl. ekspress shipping.)

Pakka mi derifra var framme på 4 dager og blei ikke stoppa i tollen. :)

 

Vil du ha et større batteri, så kan du gå for start kittet jeg bestillte med 1000mAh passthrough batteri, og jobbe deg derifra:

http://www.ukecigstore.com/e-cigarettes/starter-kits/joyetech-pass-through-ego-c-kit-joytech-one-kit

 

Det skal sies at jeg sjelden bruker detta batteriet etter at jeg kjøpte 1000mAh Twist batteriet..

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...