Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Spørsmål om rengjøring av clearomizers. Her fra damping.no :

Rengjøring: Vask alle komponentene i varmt vann, den beste måten å rengjøre tanken på er å fylle enheten halvveis med varmt vann, legg toppen på rist kraftig, denne metoden kan gjentas 3-4 ganger, la tørke og gjenbruk.

 

Alle komponentene? Vekene også? Hvor ofte må de rengjøres? Vask i varmt vann, bruker man da såpe og? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å først skylle dem i skoldende varmt vann (holder de større komponentene med pølseklype, og de mindre i en sikt eller et dørslag), er de ekstra gjenstridige / skitne, lar jeg de ligge i like varmt vann i en beholder i en halvtime - time, før jeg så tørker av dem på utsiden, og lar dem stå på papir i løpet av natten. Pleier å holde.

Lenke til kommentar

Ok. Da har jeg snart 3 iClear tanker. Det greier seg en god stund. Får holde meg til juice som kan nytes på plast da og holde meg unna de som kan ta knekken på dem. :green:

Det kommer an på hva slags plast som er brukt. Husker selvfølgelig ikke hva den "gode" plasten heter, men det er noe som "Polypropyøeneblavlabla".

Lenke til kommentar

Jeg pleier å først skylle dem i skoldende varmt vann (holder de større komponentene med pølseklype, og de mindre i en sikt eller et dørslag), er de ekstra gjenstridige / skitne, lar jeg de ligge i like varmt vann i en beholder i en halvtime - time, før jeg så tørker av dem på utsiden, og lar dem stå på papir i løpet av natten. Pleier å holde.

Ok. Takk for opplysningen :green: Da er jeg klar når det skulle trenges med vask.
Lenke til kommentar

Hvis en eller annen her har tenkt og bruke champix her, så ikke bruke Champix så jeg på tv att de som brukte champix fikk nerve trøpel eller noe i den dur hvil bare advare hvis noen har tenk og slutte og røyke. Jeg brukte campix men sluttet langt før ca 50% og ga faen i tobakken da og hev den i søpla da :)

 

Her er det definitivt ingen som har tenkt å bruke Champix, vi har et mye bedre alternativ. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er sånn ca. gjennomsnittlig levetid for cartomizers? Har noen 510 fra Olympian som jeg fikk med i startkitet fra ecigwizard. Hva bør jeg bestille neste gang?

 

Det varierer veldig, jeg damper aldri på en og samme mod hver dag, så mine ser ut til å vare en god stund for meg. Noen får 4-5 dager ut av en, andre et par uker. Lønner seg å ha en stabel i backup. :)

Så langt har jeg vært veldig fornøyd med både Boge og Smok cartos.

Lenke til kommentar

Det varierer veldig, jeg damper aldri på en og samme mod hver dag, så mine ser ut til å vare en god stund for meg. Noen får 4-5 dager ut av en, andre et par uker. Lønner seg å ha en stabel i backup. :)

Så langt har jeg vært veldig fornøyd med både Boge og Smok cartos.

 

Tenkte å bestille en Boge f16 carto når jeg får penger. Vivi Novan var litt skuff for å si det mildt. Forhåpentligvis så er ikke smaken på Boge cartoen like dempa.

Lenke til kommentar

Hva er sånn ca. gjennomsnittlig levetid for cartomizers? Har noen 510 fra Olympian som jeg fikk med i startkitet fra ecigwizard. Hva bør jeg bestille neste gang?

Det varierer en del ja. De 5 første som fulgte med mitt startsett så fungerer 4 av dem enda, mens en er gåen. Dette er vel 16 dager siden. Har også kjøpt 5 til, så jeg bytter på å fylle dem opp Men hittil er det bare en som er gåen hos meg. :dribble:
Lenke til kommentar

Damper dere fordi det er gøy, eller fordi dere må? Begge deler? Spørsmålet er egentlig, hvis dere måtte slutte å dampe i morgen, hadde dere klart det? Not me :/

Gøy? Vel ja...det er vel kanskje litt gøy å dampe inne på f.eks jobb. Gøy men litt absurd, men først og fremst er det GODT!! :dribble: Tror ikke jeg har tenkt så mye på det som gøy før, men for meg var det redningen til å kaste tobakken. Synes det er mye bedre enn tobakk. Og jeg vil ikke slutte å dampe. Måtte jeg sluttet i morra så NEI!! Vil ikke!! Hadde ikke klart det. :green:
Lenke til kommentar

Damper dere fordi det er gøy, eller fordi dere må? Begge deler? Spørsmålet er egentlig, hvis dere måtte slutte å dampe i morgen, hadde dere klart det? Not me :/

Jeg tenkte på det samme for ei stund siden faktisk.

Jeg tok en dag uten å dampe og kjente ikke noe sug sånn som når jeg røyka, men tenkte jo noen ganger at det hadde vært godt med litt damp.

Var bare for eksprimentet sin skyld.

 

Konklusjonen er vel at jeg sikkert kunne slutte med det i morgen, men da er jo veien tilbake til siggen kort igjen, spesiellt på fest.

 

Det er jo en liten hobby med alt utstyret, juicene, prøve å mixe litt smaker selv og detta forum greiene som følger med.

Så er det jo selvfølgelig både godt, rimelig og et MYE mindre skadelig alternativ til tobakk. :)

Noen bruker dette kun for å slutte å røyke og trapper ned og slutter helt med damp også etter noen mnd.

Mens andre bruker dette som et alternativ til blåsyre pinnene og snus.

Sistnevnte ser jo passe ekkelt ut når det ligger i søppelbøtter ol og ser ut som om noen ikke rakk å komme seg til toalettet i tide.. :p

Folk som røyker lukter skikkelig sneip.. Jeg har jo gått rundt å lukta sånn selv før uten å tenke på det selv..

Lenke til kommentar

13 Clearance processing complete at OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 08:07

 

12 Processed for clearance at OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 08:06

 

11 Arrived at Sort Facility OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 08:03 +1 Pieces

 

10 Departed Facility in OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 07:36 +1 Pieces

 

9 Transferred through OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 07:35 +1 Pieces

 

8 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 05:45 +1 Pieces

 

7 Transferred through LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 05:41 +1 Pieces

 

Thursday, March 14, 2013 Location Time Pieces

6 Departed Facility in EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 23:54 +1 Pieces

 

5 Processed at EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 21:53 +1 Pieces

 

4 Arrived at Sort Facility EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 21:08 +1 Pieces

 

3 Departed Facility in BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 20:04 +1

 

2 Processed at BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 19:06

 

1 Shipment picked up BIRMINGHAM - UK 16:40

 

 

 

 

 

 

Next-day fra Ecigwizard går unna. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...