Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Min iTaste MVP kan ta Vivi Nova ser jeg. Kanskje jeg skal bestille meg det? Denne: http://amtorp.net/da/147-stv-nova-tank.html#/vivi_nova_aluminiums_tank_farve-sort eller denne : http://amtorp.net/da/65-vivi-nova.html ?

 

Tenkte å slutte med røyken å prøve ut dette. Kan det erstatte en vanlig røyk?

Absolutt. Røyka tobakk i 26 år og har aldri hatt lyst eller prøvd å slutte. Siden jeg fikk E-Sig har jeg ikke røyka en rullings overhodet. :dremel::w00t:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ER mye sunnere. Kun nikotin du får i deg og ingen av de andre hundrevis av giftstoffer som er i tobakk. ER haugevis av plasser å bestille fra. Der har andre mer erfaring enn meg foreløbig. Venter på 50 ml nå herfra:

http://amtorp.net/da/ er meget billig. Tror de mer erfarne damperne her inne har flere erfaringer i nettbutikker enn meg foreløbig. Lurer på det samme selv da jeg skal prøve å finne de nettstedene som leverer raskt. Har hørt noen anbefale denne http://www.liberty-flights.co.uk/ da men har ikke prøvd den selv enda. Muttern har en bestilling inne der. Har gått 4 dager nå. Får se når hun får juicen sin - :)

 

Av smaker er det jo individuelt. Har forelska meg i Whisky jeg. Det var den første jeg fikk og har bestilt en flaske til. Har også smakt Red Bull ( god men litt søt i lengden ), Camel ( synes jeg var smakløs og tørr ) og American Red Tobacco ( meget god med en enelse smak av karamell ved utpusting, ikke for søt men rund og god ). Blandet Whisky og American Red Tobacco i kveld til et glass rødvin og det smakte himmelsk :dribble::rofl::thumbup:

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Tenkte å slutte med røyken å prøve ut dette. Kan det erstatte en vanlig røyk?

 

Det kan det så absolutt! Har vært røykfri i 5 mnd her med hjelp av eciggen :) Er det lengste jeg har vært uten røyk siden jeg begynte å røyke for flere år siden.

Ok. Min iTaste MVP kan ta Vivi Nova ser jeg. Kanskje jeg skal bestille meg det? Denne: http://amtorp.net/da...tank_farve-sort eller denne : http://amtorp.net/da/65-vivi-nova.html ?

 

Jeg ville tatt den i den andre linken du har. Har hørt at de med ''kikkehull'' kan fort lekke derfra. Har aldri opplevd at min vivi nova har lekket (vanlig vivi nova, gjennomsiktig tube).

 

Edit: Etter at jeg gikk over på eciggen så har røykhosten forsvunnet og jeg føler meg mye ''friskere''. Det funker så absolutt! Og ER 100000 ganger bedre enn vanlig røyk.

Edit2: Jeg liker godt ecigwizard.com. En annen favoritt er vapeescape.co.uk. Begge har god kvalitet og kjapp levering. Liberty-flights.co.uk er også veldig greie å ha med å gjøre.

 

Jeg pleier generelt å styre unna sider som er litt vel billige.. Dette tror jeg er på grunn av at jeg tror at pris ofte har med kvalitet å gjøre, noe som ofte stemmer med ecig greier. Finn ihvertfall ikke på å bestille clearomizers og sånt ekstremt billig på DX.. har hørt skrekkhistorier om at man bare sitter å puffer i seg brent plast og sånt når man går for det aller billigste der.

Det er heller liten vits å prøve å få alt så billig som mulig, sammenlignet med røyking så vil lommeboken din bli mye mye lettere, hvis du ikke skal ha deg en ny mod hver uke.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det kan det så absolutt! Har vært røykfri i 5 mnd her med hjelp av eciggen :) Er det lengste jeg har vært uten røyk siden jeg begynte å røyke for flere år siden.

 

 

Jeg ville tatt den i den andre linken du har. Har hørt at de med ''kikkehull'' kan fort lekke derfra. Har aldri opplevd at min vivi nova har lekket (vanlig vivi nova, gjennomsiktig tube).

 

Etter at jeg gikk over på eciggen så har røykhosten forsvunnet og jeg føler meg mye ''friskere''. Det funker så absolutt! Og ER 100000 ganger bedre enn vanlig røyk.

Ok. Må ha Vivi Nova etterhvert. Tar 3.5 ml juice, mens min C4 tar 1.6 ml. For øvrig støtter jeg Buffy i alt hun sier. Smaker mye bedre. Jeg merker bedre pust bare etter 9 dager uten tobakk, og hver dag merker jeg at smak og luktesans blir litt bedre. :tease::w00t:
Lenke til kommentar

Ok. Må ha Vivi Nova etterhvert. Tar 3.5 ml juice, mens min C4 tar 1.6 ml. For øvrig støtter jeg Buffy i alt hun sier. Smaker mye bedre. Jeg merker bedre pust bare etter 9 dager uten tobakk, og hver dag merker jeg at smak og luktesans blir litt bedre. :tease::w00t:

 

Det finnes andre muligheter for å få mer plass til juice. Til cartomizers får du de som til og med rommer 6 ml juice.. Jeg skal ha meg det etterhvert, må bare finne ''the one'' blant alle tankene det å velge mellom :p

 

Edit: Når det er sagt så må vivi novaen være enkleste ecig greiene jeg vet om. Er bare å skru opp lokket, skru av atomizer hodet, skru på nytt, fylle rett fra flaske uten noe om og men og bare skru på igjen.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det finnes andre muligheter for å få mer plass til juice. Til cartomizers får du de som til og med rommer 6 ml juice.. Jeg skal ha meg det etterhvert, må bare finne ''the one'' blant alle tankene det å velge mellom :p

 

Edit: Når det er sagt så må vivi novaen være enkleste ecig greiene jeg vet om. Er bare å skru opp lokket, skru av atomizer hodet, skru på nytt, fylle rett fra flaske uten noe om og men og bare skru på igjen.

Ja he he. Har sett de med 6 ml kapasitet. Tror 3.5 holder lenge for meg i hvert fall en stund. :green:
Lenke til kommentar

Det trodde jeg også når det gjaldt meg, men det innkluderer tydeligvis cartomizeren man har oppi også, så da virker det som om jeg kun får i litt over 1 ml med juice i tanken. Derfor ser jeg etter en 6 ml tank.

Javel. Finnes Vivi Nova i 6 ml? Kan jeg skru en Boge Cartomizer på iTaste MVP? Et hav av dampmuligheter der ute :dremel::dribble:
Lenke til kommentar

Vivi novaen er større enn tankene til cartomizeren, så der får man I godt med juice. Om itaste kan ta cartomizere som Boge må du nesten se på itasten. Cartomizere bruker ofte 510 connection. Få se link til den itasten du har?

 

Du snakker om at du liker Boge LR, er det Boge f16 du snakker om?

Lenke til kommentar

Ja. Tror jeg har funnet det optimale dampeinstrumentet nå da som tar det meste å velge mellom.Selv om den ser ut som en liten radio eller walkie talkie så er den herlig å dampe på lol -:) Øitt stor og mistenkelig til å bruke offentlig,men da tar jeg bare med meg den vanlige som ser ut som en ferdigrøyk. :green:

Lenke til kommentar

Nudler er dyrt, jeg kjøper bønner. Det er én krone billigere, metter faktisk og holder deg gående i 12 timer med skolearbeid. :p

Samt krever ikke at du koker opp noe engang. Bare varme boksen på en måte, så kan du helle det i deg. Det blir nesten ikke enklere. :D

 

Forøvrig har jeg ikke turt å ta steget over til RBA og mekaniske mods enda. Så vidt jeg myser på cartotanks. Akkurat nå skal jeg være fornøyd med en mod som gir meg noen dager med batteritid, VV og VW, og en tank som holder 20 ml væske. Sånn i fall jeg blir sittende fast et sted. :p

Lenke til kommentar

Da må jeg teste det ut :) Regner med dette er litt sunnere enn tobakken man sutter på nå.

Noen smaker å anbefale? Helst ikke noe søtt. Finnes det en med skikkelig tobakk smak?

Hvor bestiller dere fra?

 

Ble mange spm gitt :p

Personlig er det nærmeste jeg kommer tobakksmak LIQUA's utvalg. Både Traditional Tobacco, Bright Tobacco og French Pipe Tobacco er slagere her i gården.

 

Dersom jeg vil ha litt andre smaker, blander jeg gjerne eple, karamell, vanilje, kaffe eller lignende 50/50 med en tobakksmak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...