Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh, fikk neste hjerteattack i stad. Forrige helg jublet jeg over at jeg ved slump kom over "in stock" hos GR-modders, Trap-Tanken deres er som regel vanskelig og få tak i og de selges ut kjempefort, så jeg bestilte rimelig kjapt. En av de lekreste cartotankene dette.

 

Fikk en mail om at jeg hadde fått refund på den orderen, og skrev en ikke spesielt happy mail tilbake, var ikke imponert over at de hadde brukt nesten en uke på å finne ut at de ikke hadde mange nok.

Jeg hadde bestilt en god stabel med cartos til den også. :(

 

Men fikk nettopp svar, en liten tabbe, han hadde trykket "refund" istedet for "shipped"....

Helga reddet.

Lenke til kommentar

Mitt første startkit ligner. Fikk med ladeetui og alt.. ladeetuiet gikk i stykker etterhvert. Batteriene funker enda, men jeg har ikke brukt dem på flere måneder. Det er forøvrig ett fantastisk førstegangskjøp da!

Takk. Ja, synes kjøpet er bra selv jeg. Lurer på om jeg kan bestille Bose Cartomizers til disse. Ut fra hva jeg kan se er det helt standard 510 kontakter eller hva det kalles på batteriene, men der jeg kjøpte det står det at selv om gjengene passer skal man ikke bruke andre batterier eller cartomizers ??? :hmm:

Lenke til kommentar

Takk. Ja, synes kjøpet er bra selv jeg. Lurer på om jeg kan bestille Bose Cartomizers til disse. Ut fra hva jeg kan se er det helt standard 510 kontakter eller hva det kalles på batteriene, men der jeg kjøpte det står det at selv om gjengene passer skal man ikke bruke andre batterier eller cartomizers ??? :hmm:

 

Det er for å få deg til å kun kjøpe deres produkt. Jeg har sånne veggladere fra Joyetech som jeg fikk med ett kit, på siden jeg kjøpte det fra sto det at jeg bare måtte bruke joyetech produkter med andre joyetechprodukter.. har brukt den veggladeren med mine egobatterier i flere måneder nå. Har også brukt joyetechbatterier med Boge LR cartomizers uten noen problemer.

Lenke til kommentar

Da kom IBTank nr 2 i hus. Fikk cartos og puncher også, og fikk prøvd meg på det. Og det virket utmerket. :)

 

8519179544_3f347f0926_b.jpg

 

Det følger med en veldig kjekk sak om man bestiller "complete tank" fra IBTanked. En tankfiller, også kalt "Slap Yo' Mama" tank tool. Ser ut som en stygg drip tip, men er istedet en genial sak.

Når cartoen er ferdig primet, setter man på denne før du sklir den inn i tanken, da beskytter den o-ringene også.

Ca halveis inn stopper man, og man har da nok klaring i toppen til å fylle tanken. Når man er ferdig sklir man bare tanken på plass og damper i vei. :)

 

8518069583_0e4931e67a_c.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er tollen sin skyld. Mine varer fra ecigwizard har aldri tatt lenger enn 1,5 uke (maks, det vanlige er ca en uke). Det er noen her inne som sliter litt unødvendig ekstra med tollen også når han bestiller ecigstuff.

Ja, men kun når jeg bestiller fra ECigWizard. :p

Andre aktører går helt greit.

Lenke til kommentar

Det kan vel kanskje diskuteres..

Jeg kjører IMR 18650 batteriene mine i kjeller'n hver gang og batteriene jeg kjøpte for 5 mnd siden fungerer like fint i dag.

Jeg har aldri hørt at IMR batteriene ikke skal tåle det iallefall.

Det skalder jo sikkert ikke å lade litt før de går tomme hvis man har muligheten til det, men tror ikke du skal være redd for å bruke dem til de er tomme heller. :)

Lenke til kommentar

Du må aldri lade ut batterierne vi bruker til div mods, da tar du knekken på de fort. Lad heller for ofte, det liker de bedre.

 

K, men siden Vmaxen min ikke viser batteri level i % eller i bars, hvordan vet jeg når de "snart" er tomme?

Etter jeg lada det første batteriet så forteller vmaxen min at max "batt charge" er 4.1 hvor langt nede burde jeg starte å lade dem?

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke kjører mekanisk mod, har moddene innebygget cutoff så man aldri risikerer å ødelegge batteriene, så det er ikke noe man vanligvis trenger å bekymre seg om. :) Så er ikke helt sikker på om du har vært helt nede i potetkjelleren enda Mitra :D

 

Grensen er rundt 2.5volt, og under det så vil batteriet som oftest være ødelagt og vil ikke kunne lades igjen.

Lenke til kommentar

K, men siden Vmaxen min ikke viser batteri level i % eller i bars, hvordan vet jeg når de "snart" er tomme?

Etter jeg lada det første batteriet så forteller vmaxen min at max "batt charge" er 4.1 hvor langt nede burde jeg starte å lade dem?

 

Du trenger ikke tenke på det det, Vmaxen vil slå seg av lenge før batteriet er utladet.

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar

Kjøpte eFest IMR 18500 1100mah Flat Top 3.7v Rechargeable LiMn Battery, og Sysmax NITECORE Intellicharger i2 - Charge 2 Batteries At Once.

 

I have no idea what I'm doing, kompisen min hjalp meg å navigere og sånt :p De hadde ikke bittesmå eller veldig store batterier inne akkurat nå, så sånne får jeg kjøpe senere eller ett annet sted. Noen sider man kan anbefale for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...