Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fint at du overser at jeg skrev at man kan få tak i nikotinFRI juice hvis det er ønskelig.

 

Juice er saft presset av sitrusfrukt, eller er det noe annet i denne sammenhengen?

 

Å dampe er uansett veldig mye bedre enn røyking, man får ikke i seg bokstavelig talt tusenvis av kjemikalier og puster ikke inn brent tobakk.

 

Riktig det, men man opprettholder avhengigheten åkke som.

Lenke til kommentar

Full røykestopp er lite sannsynelig å en litt naive tenkemåte, fordi når man kombinerer fysisk avhengihet (nikotin) med vane/tidsfordriv/sosialt ect så har men en veldig potent kombinasjon!

 

Å tro at flesteparten av røykere/dampere kan slutte 100% er naivt, fordi veldig lite er sterkere enn en persons egen glede/nytelse. Mennskelig natur slår det meste :)

Lenke til kommentar

Mange som begynner igjen, hvis de ikke forandrer sin livsttil fra å sitte i sofaen, til å tilbringe sin fritid ute.

 

Hvor aktiv man er har som regel lite med om man røyker eller ei.

 

Røyksuget ''forsvinner'' ikke og blir borte resten av ditt liv, det sitter der i bakhodet ditt og vil gi seg til kjenne når du er i situasjoner hvor du ville tatt deg en blås. Da er det 1000000 ganger bedre å dra frem e-cigaretten din istedet for å returnere til kreftpinnen.

Lenke til kommentar

Mange som begynner igjen, hvis de ikke forandrer sin livsttil fra å sitte i sofaen, til å tilbringe sin fritid ute.

 

Gratulerer hvis du har greid å slutte helt med røyking, å det mener jeg!

Men du er medlem av en nesten ekslusiv klubb av folk som har klart å slutte 100%. De fleste klarer det ikke eller feiler å starter å røyke igjen.

Endret av mesteryoda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det. :)

 

Er viktig å bytte ut røyken med noe annet avhengighetsskapende, f.eks. trening.

 

La oss si at en person trener 2 timer per dag, hva skal distrahere denne personen fra å røyke de neste 12+ timene av dagen?

 

Det jeg prøver å komme fram til er at for de "fleste" så er en E-cig den beste sjangsen de har for å kraftig redusere helse risikoen.

Tanken om å slutte 100% med Røyk/nikotin er god, men hva hjelper det hvis bare 5-10% klarer å gjennomføre det?

Lenke til kommentar

Apropos esigg og helse: er det flere som har opplevd å få vondt i halsen som følge av esigg? Kan vel ikke påvise at det er en direkte sammenheng, men dagen etter at jeg hadde vapet en del (første gang på en stund) hadde jeg brått vondt i halsen.

 

Har også hatt vondt i halsen tidligere, og da oppleves esigg helt jævlig. Til sammenligning har ikke vanlig sigg denne effekten på meg.

Lenke til kommentar

Apropos esigg og helse: er det flere som har opplevd å få vondt i halsen som følge av esigg? Kan vel ikke påvise at det er en direkte sammenheng, men dagen etter at jeg hadde vapet en del (første gang på en stund) hadde jeg brått vondt i halsen.

Har også hatt vondt i halsen tidligere, og da oppleves esigg helt jævlig. Til sammenligning har ikke vanlig sigg denne effekten på meg.

 

Jeg drev å røyket samtidig som jeg ''utforsket'' eciggreiene i noen måneder, og det er alltid slik (ihvertfall med meg) at når jeg sluttet å røyke og gikk over på eciggen så hadde jeg en uke med sår hals og en del hosting. Dette går over etter ca en uke og kommer mest sannsynlig av at kroppen med en gang prøver å ''hoste opp'' restene av røyken. Dette skjedde hver gang jeg sluttet å røyke, om det så var da jeg sluttet å røyke for en stund uten noen hjelpemidler overhode.

 

Når det er sagt så er det noen som kan reagere på VG som kan finnes i ejuicer. Da kan løsningen være å gå over til ren PG ejuicer.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Apropos esigg og helse: er det flere som har opplevd å få vondt i halsen som følge av esigg? Kan vel ikke påvise at det er en direkte sammenheng, men dagen etter at jeg hadde vapet en del (første gang på en stund) hadde jeg brått vondt i halsen.

 

Har også hatt vondt i halsen tidligere, og da oppleves esigg helt jævlig. Til sammenligning har ikke vanlig sigg denne effekten på meg.

Mulig du er alergisk mot PG juice.. (Tror det er mer vanlig enn allergi mot VG)

Prøv evt 100% VG juice og se om du får samme bivirkningen.

Kan anbefale Virgin line fra ukecigstore.com

Lenke til kommentar

Kjenner ærlig talt ikke til forskjellen mellom VG og PG? Har brukt diverse ejuicer fra alt fra juicycigs.co.uk til Vapor4Life og andre. Har også prøvd diverse cartomizers med menthol og diverse.

 

Uten at jeg kan huske det særlig godt, tror jeg vel at det er dripping + atomizers som har vært verst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...