Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Leser på den ene anmeldelsen av tanken at den ikke gir noe særlig mye damp, og at dampen er lik det vivi novaen produserer. Hva syns du? Har du prøvd vivi nova?

 

Kan ikke si jeg reagere negativt på mengden damp, omtrent det samme.

 

Om jeg har prøvd Vivi Nova???? Les nå posten du svarte på om igjen, kvinne! ........ :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloys. Kan noen vennligst sette opp en liste med varer som jeg skal bestille til min far? Han røyker bare rullings(Rødmix), men vil prøve disse e-sigarettene, ettersom han sliter en del med bronkitt(uaktuelt å slutte å røyke, jeez). Han vil at det skal smake tobakk, ikke noe annet. Helst så lik RødMix som mulig.

 

Jeg har sett litt rundt og lest div. men det er så mange meninger at jeg heller gir dette ansvaret til dere besserwissere i denne tråden.

 

Han vil ha en e-sigarett som ikke trenger så mye knot for å få til å fungere, og som er så lik en vanlig sigarett som mulig(kan være anned farge, men helst ikke annen form). USB-lader hadde vært greit, men ikke et must.

 

Tar noen denne utfordringen?

Lenke til kommentar

Halloys. Kan noen vennligst sette opp en liste med varer som jeg skal bestille til min far? Han røyker bare rullings(Rødmix), men vil prøve disse e-sigarettene, ettersom han sliter en del med bronkitt(uaktuelt å slutte å røyke, jeez). Han vil at det skal smake tobakk, ikke noe annet. Helst så lik RødMix som mulig.

 

Jeg har sett litt rundt og lest div. men det er så mange meninger at jeg heller gir dette ansvaret til dere besserwissere i denne tråden.

 

Han vil ha en e-sigarett som ikke trenger så mye knot for å få til å fungere, og som er så lik en vanlig sigarett som mulig(kan være anned farge, men helst ikke annen form). USB-lader hadde vært greit, men ikke et must.

 

Tar noen denne utfordringen?

 

Det kan være veldig vanskelig å prøve å få en eldre person over på ecigaretter. Greia er at det dessverre ikke er som en sigarett, og ikke smaker det som en heller. For å kunne gå over på ecigaretter så må man være klar over at det ikke vil føles 100% som en sigarett, rett og slett fordi det ikke er noe forbrenning som i en analog sigarett. Ecigaretter må eventuelt lades, fylles, m.m. Det vil koste litt tid og knoting, men man merker fort til de helsemessige og økonomiske fordelene ved å gå over fra røyk til ecig.

 

Prøv å få faren din til å gå med på ett større batteri enn de som ligner en sigarett rett og slett fordi de større batteriene, spesielt de med vv (variabel volt) kan gi skikkelig trøkk så det føles godt bak i halsen som med vanlig sigarettrøyk.

 

Når det er sagt så elsker jeg Vermillion River sin KY4 på en Boge LR Cartomizer, på mitt Ego Passthrough batteri. Det er det oppsettet jeg alltid går til når jeg er skikkelig røyksugen.

Lenke til kommentar

Leser på Wikipedia at kinesisk New Year holiydays er fra 10.-12. februar, evt. 11.-13. februar i Hong Kong. Gått åtte dager og tre henvendelser siden ordren ble lagt nå, og fortsatt ikke hørt noe fra VaporBreak. Da er det vel på tide å teste ut PayPals refund-funksjon :)

 

Og du har sjekket statusen på ordren din på hjemmesiden, hva er den?Selve helligdagene er de datoene, men det er tradisjon for Kinesere å ha ferie rundt disse dagene.

Men om man føler at det er nyttesløst er det bare å klinke til med Paypal Claim. :)

Lenke til kommentar
Og du har sjekket statusen på ordren din på hjemmesiden, hva er den?Selve helligdagene er de datoene, men det er tradisjon for Kinesere å ha ferie rundt disse dagene.

Men om man føler at det er nyttesløst er det bare å klinke til med Paypal Claim. :)

 

Det har jeg, og under statusfeltet står det bokstavelig talt ingenting. Full forståelse for andre nyttårsfeiringer/helligdager o.l., men å stenge ned hele butikken i over en uke virker useriøst. Særlig når det eneste som står på nettsidene er i Facebook-boksen:

Min will take a well deserved holiday. From the 7th to the 13th of Feb.

 

Skal dog nevnes at PayPal claims ser ut til å ta litt tid det også. Fikk en dato på 13. mars eller noe slikt, dersom selger ikke svarte før den tid.

 

(edit: la til quote)

Endret av mpitof
Lenke til kommentar

Det har jeg, og under statusfeltet står det bokstavelig talt ingenting. Full forståelse for andre nyttårsfeiringer/helligdager o.l., men å stenge ned hele butikken i over en uke virker useriøst. Særlig når det eneste som står på nettsidene er i Facebook-boksen:

 

 

Skal dog nevnes at PayPal claims ser ut til å ta litt tid det også. Fikk en dato på 13. mars eller noe slikt, dersom selger ikke svarte før den tid.

 

(edit: la til quote)

 

Har nok ikke noe med seriøsitet å gjøre, rett og slett hele Kina stenger for å feire nyttåret sitt, er en kulturell greie vi må leve med. :)

 

Ser på ECF at folk har fått shipping info fra de i kveld, så er vel mulig du hører noe snart.

Lenke til kommentar

En liten OBS om kanger T3, og muligens andre clearos på fly - trykkforskjellen under letting gjør noe som får dem til å lekke, presser liquid ut av lufthullene. Skjedd meg 4-5 ganger nå. Ser ut til å bedre seg om de oppbevares oppned under stigningen, men ellers tror jeg jeg vil anbefale å oppbevare T3en separat i en pose, og heller sette den på batteriet først når man er oppe i cruising-høyde.

Våte lommer og wasted juice = :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leser på Wikipedia at kinesisk New Year holiydays er fra 10.-12. februar, evt. 11.-13. februar i Hong Kong. Gått åtte dager og tre henvendelser siden ordren ble lagt nå, og fortsatt ikke hørt noe fra VaporBreak. Da er det vel på tide å teste ut PayPals refund-funksjon :)

Jeg jobber med import fra østen, ta det fra meg - CNY-ferien varer MINST 8-10 dager, og ofte opp i 14-15. I disse dagene er alt av produksjon og distribusjon fullstendig dødt, uansett seriøsitet. Det kan også gå tregt i ukene etter, da kinesiske arbeidere har en tendens til å ikke komme tilbake når de skal, eller i det hele tatt(de får jobb av naboen eller fetteren en annen sted mens de er hjemme på ferie, og oppsigelser og å si fra bryr de seg ikke med).

Man kan kalle det hva man vil, men i år får du ingenting ut av en kinesisk bedrift før aller tidligst 21 februar - selv beregner vi 25-26.

Lenke til kommentar

Jeg jobber med import fra østen, ta det fra meg - CNY-ferien varer MINST 8-10 dager, og ofte opp i 14-15. I disse dagene er alt av produksjon og distribusjon fullstendig dødt, uansett seriøsitet. Det kan også gå tregt i ukene etter, da kinesiske arbeidere har en tendens til å ikke komme tilbake når de skal, eller i det hele tatt(de får jobb av naboen eller fetteren en annen sted mens de er hjemme på ferie, og oppsigelser og å si fra bryr de seg ikke med).

Man kan kalle det hva man vil, men i år får du ingenting ut av en kinesisk bedrift før aller tidligst 21 februar - selv beregner vi 25-26.

Riktig. Dog rart at det ble spesifikt opplyst om at ferien varte til 13. februar på Facebooksidene til VaporBreak?

Så vidt jeg kan se varer selve nyttårsfeiringen i 15 dager, dvs. frem til rundt 25. februar. Med litt tidsforskjeller og slikt blir vel det brått 26. februar. Så får jeg se om jeg får noen svar i løpet av neste uke, da...

 

edit: Ser forøvrig at mange som har lagt inn ordre i januar fortsatt ikke har hørt noe som helst. Kilde: Facebook-siden til VaporBreak.

Endret av mpitof
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som skjer med ecigwizard.co.uk ?

Hadde tenkt å kjøpe noe der men kommer meg ikke inn, men går det an å kjøpe fra .com siden uten og bli tatt i tollen ?

Det ser ut som at den siden holder til i uk som den andre siden eller tar jeg feil?

 

Edit: Eller så kan jeg bruke uk-eliquid.co.uk som er samme siden som jeg kan se.

Endret av paraxsystemz
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som skjer med ecigwizard.co.uk ?

Hadde tenkt å kjøpe noe der men kommer meg ikke inn, men går det an å kjøpe fra .com siden uten og bli tatt i tollen ?

Det ser ut som at den siden holder til i uk som den andre siden eller tar jeg feil?

 

Edit: Eller så kan jeg bruke uk-eliquid.co.uk som er samme siden som jeg kan se.

 

De byttet fra co.uk til com for en stund siden. Det funker bra å bestille fra com, er mange britiske nettbutikker som opererer med com som feks ejuiceuk.com uten problemer.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jepp, men de ser likevel ut til å stoppe pakkene mine derfra i tollen. Spesielt utstyr, men titt og ofte også når det kommer til juice, så til tross for at jeg har handlet en del fra ECigWizard og har nok av wiz points (eller hva de kalles), så kommer jeg til å lete etter andre steder for juice og gear. Har til gode å oppleve at juice og utstyr blir stoppet i tollen av andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...