Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg har bare en Vivi Nova, jeg hadde hatt to hvis jeg hadde vært mer oppegående og spart på alt som ikke var en sprukken tank da den første sprakk på dag 1. :p

 

Kanskje du skulle prøvd å skifte ut glasset med sånne her?

http://vapeescape.co.uk/vivi-nova-metal-tubes~395

http://vapeescape.co.uk/vision-vivi-nova-stv-spare-tubes~465

 

De selger også vivi nova kit med sånt glass med ''kikkehull''. Jeg er veldig fornøyd med alt jeg har bestilt fra vapeescape.co.uk. De er mine ''dealers'' for cartomizers og vivi nova heads :p Er ikke så fryktelig glad i ejuicene de tilbyr da, men jeg skulle kanskje prøvd noe fra dem igjen nå snart.. begynner å bli en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har skiftet det ut for lenge siden med førstnevnte, men er ikke så glad i metalltubene for å være ærlig, liker bedre de fargede plasttankene. Har vurdert nummer to da, men venter og ser hvordan de nye Kanger-tankene blir før jeg kjøper noe mer. Da vil jeg forhåpentligvis også ha penger til overs. Har handla fra VapeEscape før, og de er greie nok de. Eneste stedet hvor sakene mine ikke blir stoppet i tollen om ikke annet. :p

Lenke til kommentar

Okei, spørsmål til dere som setter cartomizers i tuber! (I know I know.. jeg spør sinnsykt mye!)

 

Er det problemer med lekking fra tuppen?? Burde den kun ''stå'' ordentlig eller det ingen problemer med å la den ligge på siden??

 

For som jeg har skjønt det så skal man lage hull på cartomizeren som skal være i bunnen av tuben for å suge til seg masse juice, og man skal ikke slå hull på ''røret'' inni cartomizeren. Det lekker ikke da?? Kan foret bli overfylt?? Burde jeg punche to hull istedet for ett hvis jeg bruker tykkere juicer, som Vermillion River sine ofte er??

Lenke til kommentar

Okei, spørsmål til dere som setter cartomizers i tuber! (I know I know.. jeg spør sinnsykt mye!)

 

Er det problemer med lekking fra tuppen?? Burde den kun ''stå'' ordentlig eller det ingen problemer med å la den ligge på siden??

 

For som jeg har skjønt det så skal man lage hull på cartomizeren som skal være i bunnen av tuben for å suge til seg masse juice, og man skal ikke slå hull på ''røret'' inni cartomizeren. Det lekker ikke da?? Kan foret bli overfylt?? Burde jeg punche to hull istedet for ett hvis jeg bruker tykkere juicer, som Vermillion River sine ofte er??

 

 

Har hatt null problemer med lekking, har hatt den liggende på bordet i timevis. Fyllet i cartoen suger kun opp det den "trenger" og blir ikke overfylt, men kan bli litt "gurglete" om man trekker inn for fort og hardt.

To hull er nok lurt med tykk juice. :)

Lenke til kommentar

Har hatt null problemer med lekking, har hatt den liggende på bordet i timevis. Fyllet i cartoen suger kun opp det den "trenger" og blir ikke overfylt, men kan bli litt "gurglete" om man trekker inn for fort og hardt.

To hull er nok lurt med tykk juice. :)

 

Takk for svar!! Men hvorfor tar den bare til seg juicen den trenger?? Er det på grunn av trykket i tuben som skapes når man putter cartomizeren inni? Jeg burde fylle på cartomizeren ordentlig før jeg setter den i tuben, ikke sant??

 

Jeg gleder meg til jeg får pakke i posten!!

Lenke til kommentar

Takk for svar!! Men hvorfor tar den bare til seg juicen den trenger?? Er det på grunn av trykket i tuben som skapes når man putter cartomizeren inni? Jeg burde fylle på cartomizeren ordentlig før jeg setter den i tuben, ikke sant??

 

Jeg gleder meg til jeg får pakke i posten!!

 

Ja det er trykket som gjør det, den siste cartoen jeg brukte i tanken min var en av de rare uten fyll i det hele tatt, og den sugde heller ikke til seg mer enn den trengte for å holde coilen våt.

I vanlig carto har jeg fylt godt opp, ca 30 dråper eller noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Buffy.

Det jeg pleier å gjøre er å måle og merke ut hvor jeg skal ha hull først, så tar jeg dremmelen min og lager så store hull jeg vil ha.

Så metter jeg foret inni cartoen så mye jeg kan uten og floode den.

Deretter smører jeg litt juice på utsiden, sånn at den skal gli lettere inn mellom o-ringene.

Jeg dytter den alltid mellom bunnen og toppen før jeg fyller på noe, så slipper jeg å trykke så mye når tanken er full.

Så trekker jeg cartoen tilbake, sånn at den akkurat ligger under topplokket og tar av dette før jeg fyller helt opp til kanten på cartoen.

Herfra er det jo bare å hive på toppen og dytte mellom cartoen igjen.

 

Sett den oppned eller legg den på siden..

Den skal ikke lekke så lenge det ikke er over- eller under- trykk i tanken.

Enjoy! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God kveld!

 

Brukte e-sigg en periode for noen måneder tilbake, men bruken ble etterhvert trappet ned ettersom de små batteriene jeg hadde kjøpt ble dårligere og dårligere, cartomizerne ble oppbrukt og det ble mye søl med væsken til atomizerne. Hadde noen små "VaporKing" batterier fra Vapor4Life, og væske og cartomizers fra diverse ymse steder.

 

Uansett bruker jeg dette for det meste hjemme, og kunne derfor heller tenke meg noe litt mer ordentlig utstyr, med lengre holdbarhet og mindre søl. Da gjør det jo ikke noe at sjølve utstyret er litt større.

 

Har tittet litt på Lavatube (versjon 2, youtube-video her) og synes denne ser veldig grei ut, men kan ikke se så mange anbefalinger av denne i threaden her. Jeg ønsker meg noe med holdbarhet og gjerne med slike justeringsmuligheter på spenningen som det er på Lavatuben. Også viktig at det er enkelt og greit å sette opp, lade etc.

 

Regner med at det er en grunn til at jeg ikke finner så mye om Lavatuben her - så hva anbefaler dere?

 

(Regner med at det finnes anbefalinger tidligere i threaden her - har lest gjennom mye av de eldste innleggene, men har ikke giddet å lese over alt det nye. Så hvis det finnes et innlegg som allerede svarer på det jeg lurer på her, så link meg gjerne det :) )

Lenke til kommentar

Aldri tatt for min del, uansett hvilken lader jeg bruker. Bare det å lade opp 18350-batteriene mine tar 8-9 timer.

Det eneste som lader seg opp relativt kjapt er eGo VV PT-et mitt, som går fra "0 til 100" på et par timer.

 

Høres ut som det er på tide å handle en bedre lader.

Jeg har denne: http://www.ecigwizard.com/accessories/batteries-chargers/chargers/nitecore-intellicharge-i4-charger.html

 

Og er veldig fornøyd med den. Batterinerder ser ut til å gi den tommelen opp også.

Lenke til kommentar

Takker for anbefaling. Har bestilt meg en slik en nå. Noen prisgunstige butikker som selger væske? Synes juicycigs.co.uk er meget bra, men synes prisene er litt stive. Noen alternativer?

 

juicycigs.co.uk er siden jeg bruker for juice å de leverer veldig raskt + de har bra kundeservice. Hvis du bestiller 3x 30ml så får du 10% rabatt. Jo mer juice du kjøper, jo mer rabatt.

 

juicycigs.co.uk gir også deg 2% av kjøps prisen i loyalty points.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...