Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Da har du vært uheldig. Jeg kjører mine på rundt 4 og får fantastisk fin vape av de, noen ganger har jeg brukt de på opp til 4.8 - da blir trekket kortere og ligner mer på en vanlig sigg "sug". Boge LR 2.0 er skikkelig fine må jeg si. Det beste jeg har prøvd, men da er det begrenset såklart. Jeg har å sammenligne CE5 1.8, Standard 510 atomizers med driptip (som jeg bruker til å teste ut juicer med - altså flere etterhverandre), 510 tank og Smoketech DC. På variabel volt så er BogeLR helt sykt bra synes jeg. Mangler riktignok litt på smaken ift en CE5, men i produskjon av røyk så er dem de beste foreløpig.

 

EDIT: Vel og merke så bruker jeg for det meste VR juice og litt Halo

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydeligvis. Har vært sånn på alle 10 jeg har gått gjennom nå.

 

Smaker de brent med en gang? Fyller du på godt nok? Jeg har begynt med å helle juice i en av ''kondomene'' som følger med, og så dytter jeg cartoen nedi så cartoen blir ''helt full'', og så dytter man litt og litt ned og gir stoffet tid til å 'suge' til seg all juice. Beste metoden hittil, som jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Fylte BogeLR 2.0 her nå mens jeg satt å leste, og skrudde av CE5. Bogen var igang (glemte å si - 2 timers fylling er bare første gangen). Nå kjørte jeg den på 4,7volt med VR KY4 juice - fantastisk trekk og masse røyk, mangler litt på smaken, men det føles ut som man får ett trekk - bedre enn med CE5. Det er ett eller annet altså som gjør at CE5 funker noen ganger, men ikke alltid. Tror jeg skal teste den Kanger tingen, om ikke det funker så blir det som Buffy... en tank med en Boge LR i midten :)

Lenke til kommentar

Smaker de brent med en gang? Fyller du på godt nok? Jeg har begynt med å helle juice i en av ''kondomene'' som følger med, og så dytter jeg cartoen nedi så cartoen blir ''helt full'', og så dytter man litt og litt ned og gir stoffet tid til å 'suge' til seg all juice. Beste metoden hittil, som jeg har prøvd.

Neida, bare når jeg kjører de opp på over 3.7. Bruker alltid kondom-metoden første gang, og lar de stå til jeg husker på dem. Vanligvis en halvtime. Så fyller jeg på de etter hvert, og lar de stå til all væske har rent inn. For sikkerhets skyld rister jeg dem godt innpakket i toalettpapir for å se om det skulle være noe overflødig væske.

 

Du lar dem trekke en stund før du kjører på de håper jeg. Jeg lar gjerne mine stå i 2-3 timer før jeg bruker dem og lar dem suge til seg så mye som mulig. Starter de alltid på 3.7v ish. Får jeg ikke noe snappelcrack lyd så setter jeg dem tilbake for å suge opp mer.

2-3 timer er for lenge å vente for meg. Når jeg fyrer opp en LR, er det vanligvis fordi tankene / clearoene står og tørker etter å ha blitt rengjort. Jeg lar derimot de stå over natten for å være på den sikre siden, før jeg så tar føneren på dem og avslutter med 3-4 dry burn på 7-8 sek per burn. :p Har til gode å oppleve noe faenskap med dem.

 

Kommer en ny Kanger i april, og jeg gleder meg.

Er de jeg bruker mest i disse dager. Vivi Novaen er pensjonert inn til videre, ditto CE5-en. Og cartoene er kun i bruk når jeg tester ny juice eller skal på fylla og ikke gidder å risikere tapet av en tank / clearo. :p

Lenke til kommentar

*snip*

 

Hvorfor har du pensjonert vivi nova'en?

 

Okei..

 

Jeg TROR jeg har funnet alt jeg trenger på vapeescape.co.uk.

Denne:

http://vapeescape.co.uk/3.5ml-%26-6ml-clear-tanks-%28tube-%26-caps%29~322

+ denne:

http://vapeescape.co.uk/cartomiser-hole-punch~457

+ denne:

http://vapeescape.co.uk/boge-xl-cartomisers-%2850mm%29-5-pack~323

..må da = suksess???

Lenke til kommentar

Hvorfor har du pensjonert vivi nova'en?

 

Okei..

 

Jeg TROR jeg har funnet alt jeg trenger på vapeescape.co.uk.

Denne:

http://vapeescape.co...%26-caps%29~322

+ denne:

http://vapeescape.co...-hole-punch~457

+ denne:

http://vapeescape.co...m%29-5-pack~323

..må da = suksess???

 

De skal vel passe sammen og funke.

Ville nå heller ha kjøpt IBtanked jeg da, med stålcaps og tank i skikkelig glass. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor har du pensjonert vivi nova'en?

Fordi jeg er mer fornøyd med Kanger T3-ene enn noe annet. Samt at den lekker forferdelig uansett hvor tykk eller tynn væske jeg har i den. Ikke for det, den har veldig god smak og er også den som tar mest (unntatt XL cartoene mine) væske, men det er så mye enklere med T3-ene. Både for rensing, fylling og oppbevaring.

Lenke til kommentar

De skal vel passe sammen og funke.

Ville nå heller ha kjøpt IBtanked jeg da, med stålcaps og tank i skikkelig glass. :)

 

Kanskje jeg titter på det senere.. jeg tror det blir enklere å finne ut av hvis man bare først kommer i gang! Takk for tips og sånt! :)

 

Fordi jeg er mer fornøyd med Kanger T3-ene enn noe annet. Samt at den lekker forferdelig uansett hvor tykk eller tynn væske jeg har i den. Ikke for det, den har veldig god smak og er også den som tar mest (unntatt XL cartoene mine) væske, men det er så mye enklere med T3-ene. Både for rensing, fylling og oppbevaring.

 

Så sært. Vivi Nova'en er det eneste utstyret som ikke lekker noe særlig hos meg, så lenge jeg ikke ligger mens jeg vaper, da kan jeg få juice i kjeften, men ellers ingen lekking whatsoever.

Lenke til kommentar

Min lekker forferdelig i bunn, så hver gang jeg bruker den, må jeg sitte med q-tips, tannpirker og toalettpapir i noen minutter før jeg får et rent trekk. Dette skjer uavhengig av hvor mye jeg strammer (eller ikke strammer, da jeg antar man ikke skal stramme dem).

 

Har du prøvd flere vivi novaer?

 

Det høres så rart ut at du hadde så store problemer!

 

Ingen lekkasjer fra mine tre Vivier heller, men de bruker mye juice og demper smaken i juicene i forhold til T3. T3 lekker til tider og er noe herk de også, men smaken er i allefall brukbar.

Etter at jeg fikk Reoen er omtrent alt annet noe herk egentlig. :)

 

Jeg syns de er er drøye med juice og gir sterk smak.. jeg tør ikke ha VR juicer i den :p Det eneste minuset er at den smaker brent så fort jeg går over 3,4 volt med den. Kan hende den pensjoneres litt når jeg får tubes og sånt i hus for cartomizerne.

Lenke til kommentar

Har du prøvd flere vivi novaer?

 

Det høres så rart ut at du hadde så store problemer!

 

 

 

Jeg syns de er er drøye med juice og gir sterk smak.. jeg tør ikke ha VR juicer i den :p Det eneste minuset er at den smaker brent så fort jeg går over 3,4 volt med den. Kan hende den pensjoneres litt når jeg får tubes og sånt i hus for cartomizerne.

 

 

Må nok være stor variasjon i produksjonen med disse, er mange som er happy og mange som klager. Jeg har både original og kopier og alle tre oppfører seg omtrent likt.

Men jeg har plenty kanthal tråd og silica veke, så jeg skal mekke coil selv, får se om det hjelper. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...