Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grattis :)

 

Hmm... mystisk den CE5 altså. Nå satt jeg på et nytt hode på den og fylte den helt opp. Synes ikke den produserer så mye røyk, den fylles riktignok - kanskje for mye?!? Så ser jeg på noe youtubes og der er det fantastisk mye røyk, men da er det usikkert hvilken volt og hvilken ohm og hvilken juice. Men jeg tester med ren PG og en vermillion etterpå med 20% VG. På en Boge LR 2.0 så kommer det mye røyk av begge, vermillion kanskje litt tykkere og fyldigere. CE5 med 1.8 ohms og den lager nesten ikke noe røyk -3.9v til 4.2. Kommer fortsatt vape og en del smak, men lite røyk altså :( Første intrykket derimot var veldig godt.. det var mer smak og forholdsvis god røykproduskjon. Nå er det liksom litt dryburn, noen ganger lite røyk og andre ganger kommer det varm juice. Kanskje jeg som gjør noe feil.. skrur den på for hardt eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Grattis :)

 

Hmm... mystisk den CE5 altså. Nå satt jeg på et nytt hode på den og fylte den helt opp. Synes ikke den produserer så mye røyk, den fylles riktignok - kanskje for mye?!? Så ser jeg på noe youtubes og der er det fantastisk mye røyk, men da er det usikkert hvilken volt og hvilken ohm og hvilken juice. Men jeg tester med ren PG og en vermillion etterpå med 20% VG. På en Boge LR 2.0 så kommer det mye røyk av begge, vermillion kanskje litt tykkere og fyldigere. CE5 med 1.8 ohms og den lager nesten ikke noe røyk -3.9v til 4.2. Kommer fortsatt vape og en del smak, men lite røyk altså :( Første intrykket derimot var veldig godt.. det var mer smak og forholdsvis god røykproduskjon. Nå er det liksom litt dryburn, noen ganger lite røyk og andre ganger kommer det varm juice. Kanskje jeg som gjør noe feil.. skrur den på for hardt eller noe sånt.

 

Ikke si sånn om CE5 a, akkurat shoppa 5 av dem til Vamoen jeg skal kjøpe neste månede. Sigh :p

Lenke til kommentar

Skrudde opp volten noen hakk og det så ut som det hjalp. Kikka innom en video med GrimGreen og han snakker om 4.5 til 5 volt på en BogeLR 2.0 - at det er der man burde ligge om man ikke har tenkt å bruke 10 sekunder på 1 trekk. Satte CE5 1.8 ohms på 4.5 og testet. Det blir bedre produskjon, men fortsatt litt svakt med røyk synes jeg. Vet ikke om jeg flooder den for mye. Attyen blir varm, men det oppleves som om det er svak produskjon av røyk - da sammenligner jeg med en BogeLR vel og merke. 1.8 ohms på mer enn 4.5volt virker litt rart, dessuten brenner den gjennom juice(den tar 1.6ml) veldig fort uten at det egentlig gir så mye tilbake synes jeg. Dog smaken i CE5 er sterkere og mer markant i CE5 1.8 enn BogeLR 2.0. Det kan jo være at Ohms burde være mer i en CE5 enn i en BogeLR? Mulig derfor en cartomizer i en clearomizer tank er bedre enn atty.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Ja BogeLR er fortsatt favoritten her, men jeg kunne godt tenke meg det samme trekket bare i en CE5 - det er mer smak, synd det er et dårligere trekk. Mulig det er noe med airflow der som er årsaken. Opplever at CE5 noen ganger har veldig god resultat, men om man tar feks 2-3 trekk så blir den fattig ift en BogeLR. Blir interessant å prøve Kanger T3 denne uka. Den har bunncoil. Dermed kjøligere vape, men kanskje bedre feed. Som sagt, skulle gjerne hatt en BogeLR i en tank system - dog, mister litt av smaken. CE5 opplever jeg som mer smak og det er noe jeg savner i BogeLR kontra CE5. Mulig en høyere Ohm hadde gjort seg i CE5 - 2.1 -2.5 ish.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Kanskje du kunne prøvd sterkere smaker? F.eks mixe selv? Jeg skal prøve på det etterhvert, tenker jeg, har hørt at man sparer masse på å mixe selv, og da kan man jo bestemme selv hvordan man vil ha juicen, noe som er awesome!

 

Til dere som setter cartomizerne deres i tubes:

Jeg bruker disse cartomizerne:

http://vapeescape.co.uk/boge-xl-cartomisers-%2850mm%29-5-pack~323

.. mest fordi jeg får flere dager ut av dem og trenger ikke fylle på like ofte. Får man tak i tubes til den størrelsen, eller burde jeg bare sløyfe den ideen og kjøpe tube til vanlig cartomizers siden jeg slipper problemet med å måtte fylle på hele tiden, og ifølge mange her så varer cartomizers mye lenger når man har dem i tubes.

 

Hjelp meg bittelitt, dere søte, snille små? Jeg vil helst bestille alt fra samme side, som f.eks siden jeg linker til over.

Lenke til kommentar
Kanskje du kunne prøvd sterkere smaker? F.eks mixe selv? Jeg skal prøve på det etterhvert, tenker jeg, har hørt at man sparer masse på å mixe selv, og da kan man jo bestemme selv hvordan man vil ha juicen, noe som er awesome! Til dere som setter cartomizerne deres i tubes: Jeg bruker disse cartomizerne: http://vapeescape.co.uk/boge-xl-cartomisers-%2850mm%29-5-pack~323 .. mest fordi jeg får flere dager ut av dem og trenger ikke fylle på like ofte. Får man tak i tubes til den størrelsen, eller burde jeg bare sløyfe den ideen og kjøpe tube til vanlig cartomizers siden jeg slipper problemet med å måtte fylle på hele tiden, og ifølge mange her så varer cartomizers mye lenger når man har dem i tubes. Hjelp meg bittelitt, dere søte, snille små? Jeg vil helst bestille alt fra samme side, som f.eks siden jeg linker til over.

 

XL cartos passer passer i IBTanken som jeg har, de er laget for XL :)

Lenke til kommentar

4.5 volt med en 1.8 clearo er nok ingen god idè, da er du oppe i 11.25 watt, og ser ut at de fleste clearoer bør holdes rundt 7-8 watt. Rene atomizere og cartos tåler som regel mer trøkk ja!

 

Men sitter med den i jeipen her nå, det fungerer faktisk. Da blir 1-2-3 trekket okey. 4 trekket er bare varm luft og jeg må vente 1-2 min før neste. Skrur jeg ned til rundt 4(som ville være en grei volt) så surkler det litt og det kommer bittesmå røykskyer eller varmluft.

 

EDIT: poenget for meg her er da å få røykproduksjon som tilsvarer, eller nærmer seg, BogeLR - som jeg er vandt til.

 

Det som jeg tror skjer er at atty får nok feed og juice, men den klarer ikke brenne nok. Dermed gir den meg en halvprodusert vape - tross alt er den bitteliten atty med liten kontaktflate for å brenne/varme juice til vape. På 4.7 som jeg er på nå, gir den grei produksjon av røyk - smaken er okey.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar
Link, pretty please? :D Jeg blir så veldig stresset når jeg skal kjøpe ny e-cigstuff fordi det er SÅ MYE forskjellig der ute, så ender det med at jeg ikke kjøper noe alikevel, selv om jeg har skikkelig lyst på det.. :p

 

Så det ble ikke noe bestilling her om dagen skjønner jeg, men nå ha de gjort det litt lettere, med en "complete tank" meny.

 

https://www.ibtanked.com/kits/complete-tanks/19mm-clear-tank-detail

 

Bare husk å velge XL i nedtrekksmenyen til høyre.

Lenke til kommentar

I så fall har jeg vært uheldig med mine. Jeg kan ikke dampe de på høyere enn 3.7 uten å få brent smak. :(

 

Jeg kjører på 3,8 for tiden (pleide å kjøre på med 4- 4,2, men så la jeg e-ciggen fra meg en uke) og så lenge den holdes fuktig (man ''smaker'' etterhvert at det begynner å bli litt tørt i toppen) så går det strålende for min del. Kanskje du også skulle prøve å sette dem i en tube, som jeg skal? Jeg vil bare slippe å måtte dryppe i noen få dråper hver halvtime for å sørge for at den ikke går tørr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...