Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fælt så fancy tanker folk skulle ha da.

Jeg tenkte på å kjøpe tank da jeg kjøpte glass til AGA'en fra IBTanked for noen uker siden og var på vei til å gjøre det i går og, men så så jeg bildet av Phiniac tanken som var postet her i går og da ble fristelsen litt for stor...på den andre siden hadde jeg kommet mye billigere unna med å handle hos IBTanked :)

 

e: @Brosmen: Du blir ikke missfornæyd med en Phiniac tank. :)

Når jeg skal ut på by'n ol så tar jeg gjerne på meg noe som ser litt bra ut, hvorfor ikke dresse opp dampe verktøyet mitt med noe som ser litt kult ut også? ;)

Min tanke også :) Jeg så også Phil Busardo sin review av tankene og at de virker å holde veldig høy kvalitet.

 

:eek:

 

Tror jeg holder meg til enkle punchere..?????? Har fått en plastikk-top av en carto sprettet fra øyeballen min, så tror ikke jeg burde driver med sånne skumle saker :eek:

Auda, ja da tror jeg du skal holde deg til tryggere saker som en carto puncher :p

Jeg kommer også til å starte med puncher, men jeg har en dremel liggende et sted også :)

Endret av Brosmen
Lenke til kommentar

Ja Phiniac-tankene ser knall up, den blir du helt sikkert fornøyd med Brosmen. Skal ha meg en sånn eller to selv etterhvert. De kommer visst med stål og muligens titanium caps til de snart også.

 

Selv har jeg nå sittet en time og fiklet med Aga T2'n og endelig fått til en coil som damper bra, er sannelig litt lærekurve på dette, men moro. :) Syyyyke mengder damp.

Lenke til kommentar

Ja Phiniac-tankene ser knall up, den blir du helt sikkert fornøyd med Brosmen. Skal ha meg en sånn eller to selv etterhvert. De kommer visst med stål og muligens titanium caps til de snart også.

 

Selv har jeg nå sittet en time og fiklet med Aga T2'n og endelig fått til en coil som damper bra, er sannelig litt lærekurve på dette, men moro. :) Syyyyke mengder damp.

Tror jeg har sagt det før, men kan ikke gjentas for ofte..

Er du forsiktig med mesh veika når du bytter coil, så blir den bare bedre etterhvert..

Dvs bedre på å trekke til seg juice og enklere å surre coil uten å få hotspots.

Lenke til kommentar

Tror jeg har sagt det før, men kan ikke gjentas for ofte..

Er du forsiktig med mesh veika når du bytter coil, så blir den bare bedre etterhvert..

Dvs bedre på å trekke til seg juice og enklere å surre coil uten å få hotspots.

 

 

Ja takk, håper veka overlever, den har fått litt bank i prosessen.... :)

 

Har litt flat Kanthal tråd på vei, den skal visst være veldig fin å bruke, gleder meg til å prøve.

Lenke til kommentar

.. og jeg har ingen peil på hva dere prater om. Viser at vaping er en hobby man kan sette seg sinnsykt inn i! Vil gjerne at noen som er skikkelig drevne setter seg ned og viser og forklarer masse sånt så 'idioter' som meg kan forstå det :p

 

Vi snakker Genesis RBA(ReBuildable Atomizer), man må lage veke og vikle coilene selv, Kanthal er merkenavnet på den mest brukte ståltråden til coilene.

Og ja det er nerdemat så det holder, utrolig mange måter å sette de opp på.

Forholdsvis knotete, RBA'ene er ofte store og upraktiske, ikke noe å ta med seg overalt, men belønningen er veldig mye smak og damp. Bruker masse juice også, det går virkelig unna.

 

Ofte brukt på såkalte mekaniske modder, dvs helt manuelle "batteriholdere", null elektronikk og styring. Derfor får man også 100% effekt fra batteriene, og skikkelig trøkk i dampen.

Og så er det en del glede i å bruke noe man har "mekka sjæl" og i og med at det er manuelt, tåler det masse bruk og man kan bygge nye coiler selv når de tar kvelden.

 

Også ser de ganske fete ut også... :)

 

Men dette er noe jeg surrer med når jeg har tid, det er fortsatt eGo Twist, passthrough og Vamoen som gjør jobben til hverdags. (Dvs til jeg får Reoen min i morgen)

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar

Jeg skreiv en slags ordliste som ligger langt nede på side 73.

Den forklarer mesteparten av forkortelser og uttrykk som jeg kom på der og da.

Meninga var at den skulle være et bidrag til førsteposten, sånn at det skulle være lett å henge med på hva vi snakker om her..

Den trenger nok en oppdatering og å bli redigert litt, men vi burdte absolutt ha noe sånn der.

Lenke til kommentar

Det her er nøyaktig mitt oppsett (bortsett fra at jeg har klart glass med cobra logo) og forklarer i detalj hvordan dette fungerer og hvordan den skal settes opp.. :)

Håper det er litt oppklarende..

 

http://youtu.be/7JvGfeA7F6I

 

e: Jeg brenner ikke mesh før jeg har rulla den sammen og jeg tvinner coilen først når jeg har den i hullet sitt. (3,2 ohm akkurat nå :) )

Skal teste dette neste gang.

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Nei, den har 510 gjenger, men den ser jo kulere ut på en mod enn på et eGo batteri.

Ikke glem at denne må stå oppreist så lenge du har juice i den, ellers vil det lekke all over..

Disse er ikke noe særlig å ha med seg ut mao.

 

Jeg starta med denne, og det skal være en av de vanskligeste genesis attyene å sette opp.

Vil anbefale å starte med en AGA-T2. Enkel og grei, men det blir nok litt fikling i starten uansett.. :D

AGA er billigere, enklere og sette opp og nesten like god som Cobra! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...