Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til å finne noe annet enn en kjedelig diesel?

Anbefalte innlegg

Har lyst på noe annet. Har i dag en chippa (170HK) F31 BMW 318D 13mod, med M-performance kit - den er egentlig dritfin, men jeg er lei. Lei av diesel. Lei av å tenke på at bilen ikke slipper inn i Oslo-gryta enkelte dager, lei av å ha et register fra 1800-2250 rpm. Jeg vil ha noe *mer* MER - MOOOOAR! Lyd, skyv, bensin! Men det kan ikke være for gammelt heller

Budsjett? Ca 450´

Kikket først på E92 M3, men det blir hakket for dyrt. Jeg har i utgangspunktet råd, men det er litt i overkant. F30/1 335i? Blir omtrent samme pris som E92 M3, og E90 335i kommer ikke på tale, syns dette er den minst vellykkede fronten BMW har laget, og da tar jeg med E28. E46 M3, nydelig bil, ruster som pokker dessverre.

Hmm, Audi S4 B8? Quattro, V6 med kompressor, nyere (2009-), diskret. Praktisk. Kan chippes til 400HK+ enkelt. H&R senk og fine 19-20" så er det tut og kjør? Bra vinterbil. Nå begynner det å nærme seg for meg her. Men jeg er enda ikke sikker, jeg har aldri vært noen særlig Audi-fan, annet enn kanskje RS6 (men lottoen må produsere mer enn bare 50kr per kupong da gitt). B7 RS4? Gromt, men begynner å bli gammel nå den også, og S4 kan chippes til samme effekt

Noen tips, og i samme slengen - erfaringer med Audi B8 og da også S4?

MB?

Hjelp en stakkar som ikke veit hva han vil ha? Jeg har mange tanker i hodet om dagen :)

(Tesla - nope, alle har en sånn og dessuten så bor jeg i 3. etg i en blokk, så noe særlig med skjøteledning ut soveromsvinduet for å lade)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ford Focus ST? Er ikke noe kjempebrutalt, men er vel priset ganske ålreit. Usikker på hvordan disse motorene er på tuning-fronten, men sitter 250 hk originalt i hvert fall. (Er stasjonsvogn da, så det er sagt).

Eksempel:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74685046

Kombi-modell:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92594428

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

FWD :(

Men ikke noe dumt tips:)

Jeg begynner å lure på om jeg skal stikke å bare prøvekjøre en S4. Jeg har bestemt meg for at M3 kan være lite lurt å prøvekjøre, for da blir jeg fattig :p

Jeg har også kikka på WRX og EVO, men det blir litt Harry, da folk i området allerede har slike biler og de har styla de som om de tror de er med i Fast and the Furious med neonlys og .... nei, kan ikke ha sånn

Noe annet fint jeg kan kikke på da? Eller er det noen som har erfaringer med Audi B8, som kan komme med tips til hva jeg skal spørre selgeren om?

Lenke til kommentar

Ikke dumt, RS4 er kanskje litt for gammel nå? Hvordan er holdbarhetene på disse?

Og, er TT RS en frisørbil? Vanlig TT går jo gjerne for å være en slags konebil eller frisørbil, men denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=93875299

Den TT RS'en prøvde jeg i 2015, da til en pris på 499',-.... Fanastisk gøy bil, men om den er verdt over en halv mill vet jeg ikke. Sjekk også pris på forsikring, jeg fikk en pris på 41 000 i året på kasko og 75% bonus.

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...