Gå til innhold

AMD Ryzen vs Intel i#

Nizzen

Anbefalte innlegg

For å gå tilbake til temaet i denne tråden så kunne det ha vært interessant med litt kvalitetssikrede meninger når det gjelder Ryzen... Stemmer det at Ryzen har IPC på linje eller dårligere enn Haswell? I såfall så lurer jeg også på hvem det er som ønsker en Ryzen fremfor en 7700k?

Her tester de 30 spill med nyeste drivere osv. https://www.youtube.com/watch?v=UfNMn7RWgLw&feature=youtu.be

Som du kan se, så får du med 1600 til halve prisen av 7800X og 90% av ytelsen til 7700K 4.9Ghz. For ikke å snakke om varme osv vs X299. Så hvem er det som kjøper Intel fremfor Ryzen er vel mer riktig å spørre om :p

Rp1l3dnl.jpg

Uten å ha sett videoen, så er det vel noobs som ikkje vet at man kan kjøre "cache" på 3000-3200 og minnet på 4000cl 15 ;)

Og de som ikkje vet at man kan kjøpe brukt billig gammel intel, som yter likt/bedre enn Ryzen :p

Du kan jo lese testen og gjøre deg opp en mening.

https://www.techspot.com/review/1450-core-i7-vs-ryzen-5-hexa-core/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gå tilbake til temaet i denne tråden så kunne det ha vært interessant med litt kvalitetssikrede meninger når det gjelder Ryzen... Stemmer det at Ryzen har IPC på linje eller dårligere enn Haswell? I såfall så lurer jeg også på hvem det er som ønsker en Ryzen fremfor en 7700k?
Her tester de 30 spill med nyeste drivere osv. https://www.youtube.com/watch?v=UfNMn7RWgLw&feature=youtu.be

Som du kan se, så får du med 1600 til halve prisen av 7800X og 90% av ytelsen til 7700K 4.9Ghz. For ikke å snakke om varme osv vs X299. Så hvem er det som kjøper Intel fremfor Ryzen er vel mer riktig å spørre om :p

Rp1l3dnl.jpg

Uten å ha sett videoen, så er det vel noobs som ikkje vet at man kan kjøre "cache" på 3000-3200 og minnet på 4000cl 15 ;)

Og de som ikkje vet at man kan kjøpe brukt billig gammel intel, som yter likt/bedre enn Ryzen :p

Du kan jo lese testen og gjøre deg opp en mening.

https://www.techspot.com/review/1450-core-i7-vs-ryzen-5-hexa-core/

Sett slik flaks? Jeg "gjettet" riktig :)
Lenke til kommentar

Slike Youtubere som Nizzen kaller noobs, viser jo mer overklokkings resultater og ytelse som flesteparten av folk der ute kan få til. Kanskje ikke internasjonalt, men iallefall her på forumet er vel Nizzen en del av 1% "extrem" overklokkere. Skjønner jo at for han er ikke Ryzen noe spennende :p Betyr ikke dermed at Ryzen er en dårlig CPU, selv for entusiaster.

Egentlig burde folk boikotte Skylake-X slik at Intel lodder IHS i fremtiden igjen... Når lille AMD kan klare det på ALLE sine billige og dyre Ryzen/Threadripper modeller, så burde for f*** Intel kunne gjøre det samme. Watt forbruket viser også at Intel burde tilbake til tegnebrettet igjen. Kanskje 10nm prosessen vil hjelpe her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha lest igjennom dette så må jeg bare si at bshagen er den som desidert er mest nøytral og har de beste poengene IMHO. :-)

Jeg har testet litt av hvert jeg også.. Og dette er de CPUene jeg har eid over de siste årene, de som har vært i hovedmaskinen min. Fra 5820K og utover så har alle vært under vann.

Rart å tro at en slik "snørrvalp" som meg klarer å få det til.. ;)

3470 - 4670K - 4770K - 5820K - 5960X - 4790K - 6700K - 7700K - 1700 og nå da kommende 7800X.

Blir spennende å teste nye systemet på tirsdag.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Foretrekker du å kjøpe brukt og gammelt hardware, fremfor noe nytt som er dekket av garantier og reklamasjon?

Ellers er det jo litt feil sammeligning pris/ytelse når du handler brukt, da priser og tilgjengelighet kan variere stort. Hvis jeg finner ett gullkjøp for en brukt 1700, selger var uvitende og hadde kjøpt 1800x som en oppgradering, er det da slik at Ryzen er overlegent i pris/ytelse igjen i forhold til alt fra Intel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...