danne30 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 jeg trenger litt hjelp av dere. Jeg får bare svart/ hvitt på tv skjermen når jeg ser film via pc. av og til får jeg farger, men stort sett fargeløst. Jeg har koblet til tv med scart, derimot virker det som om tven min ikke har s-video inntak. på pcen har jeg koblet til s-video. Kan det være årsaken? Går det an å bruke en overgang på s-video utgangen på pcen for å rette på problemet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 At det er farger av og til gjør meg litt usikker, men de vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er: - Skjermkort ikke stilt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Hva slags TV har du? Hvis TV ikke støtter s-video, kan du bruke en slik adapter eller en kabel med innebygget adapter. Lenke til kommentar
danne30 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 jeg har en LG, den har bare en scartinngang, og ingen s-video inngang. Dette er egentlig litt komplisert, jeg går via videospilleren som har s-video inngang, derfra til tven:)( der er jeg også koblet til scartinngang da, den har som du skjønner 2 scartinnganger) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvis du har en LG TV med kun en scart, så støtter nok ikke den s-video. Hvis du har s-video in på videoen, må det være en S-VHS. Da burde det funke. Sjekk at innstillingen for system for TV out står på PAL B. Lenke til kommentar
danne30 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 den står på pal-b ja, men like forbanna, ingen farger. jeg har også sjekket alle kontakter og disse sitter som de skal......... Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 På skjerminnstillinger, sjekk om du har mulighet til å velge utdataformat fra skjermkortet. Endre denne fra s-video til kompositt. Hvis dette er mulig tenker jeg du har fått farger. Mulig du kan gjøre dette på innstillingene på videospilleren også. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Leste enda en gang.... . . . går via videospilleren som har s-video inngang, derfra til tven:)( der er jeg også koblet til scartinngang da, den har som du skjønner 2 scartinnganger)Er PCen koblet rett i en s-videokontakt på videoen eller i en scartovergang? Hva slags video bruker du? På skjerminnstillinger, sjekk om du har mulighet til å velge utdataformat fra skjermkortet. Endre denne fra s-video til kompositt.Dette valget finnes ikke på ATI-baserte kort. Lenke til kommentar
danne30 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 ser ikke ut som om det er mulig, virker som jeg sitter litt fast her:) som sagt, av og til får jeg farger........virker helt sprøtt Lenke til kommentar
danne30 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 bruker en samsung dvd-vcr.........har koplet pcen direkte til scart inngangen på spilleren og derfra via scart fra spilleren til scart inngang på tven Lenke til kommentar
danne30 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 jeg har på nytt gått igjennom alle ledninger, men fargene uteblir Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 . . . jeg går via videospilleren som har s-video inngang . . . bruker en samsung dvd-vcr...Den har ikke s-video in. Den har s-video ut fra DVDen til TV. At det bli farger av og til er litt rart. Mener at løsningen er en "s-video til composite"-adapter eller -kabel som jeg foreslo tidligere. Eller kanskje denne. Den gjør det samme som de fra Biltema, men med annen pluggløsning og finere navn... Problemet er at det er s-video ut fra skjermkortet, men inngangen på både video og TV bare er composite. Lenke til kommentar
danne30 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg synes det du sier høres fornuftig ut. Får skaffe meg en adapter å prøve det. Den siste adapteren virker brukbar fordi jeg da kan bruke samme kabelen som nå bare at jeg kobler adapteren til pcen. Takk for hjelpen, jeg skal legge inn et innlegg med resultat av forsøket siden:) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Du har kanskje en Samsung SV-DVD3E. De er det solgt mange av.. Lenke til kommentar
danne30 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 nei, det er sv-dvd1e....en stund siden jeg kjøpte denne, 2 - 3 år siden tipper jeg Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Funksjonsmessig er de veldig like. I bruksanvisningen side 9 står det om den eneste s-videokontakten på maskinen: S-video ut (bare DVD). Så ellers er det som jeg sa composite hele veien. Få deg en adapter og lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå