Gå til innhold

ati radeon 9600 pro

danne30

Anbefalte innlegg

jeg trenger litt hjelp av dere.

Jeg får bare svart/ hvitt på tv skjermen når jeg ser film via pc. av og til får jeg farger, men stort sett fargeløst. Jeg har koblet til tv med scart, derimot virker det som om tven min ikke har s-video inntak. på pcen har jeg koblet til s-video. Kan det være årsaken? Går det an å bruke en overgang på s-video utgangen på pcen for å rette på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er farger av og til gjør meg litt usikker, men de vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Hva slags TV har du?

Hvis TV ikke støtter s-video, kan du bruke en slik adapter eller en kabel med innebygget adapter.

Lenke til kommentar

jeg har en LG, den har bare en scartinngang, og ingen s-video inngang. Dette er egentlig litt komplisert, jeg går via videospilleren som har s-video inngang, derfra til tven:)( der er jeg også koblet til scartinngang da, den har som du skjønner 2 scartinnganger)

Lenke til kommentar

Leste enda en gang....

. . . går via videospilleren som har s-video inngang, derfra til tven:)( der er jeg også koblet til scartinngang da, den har som du skjønner 2 scartinnganger)
Er PCen koblet rett i en s-videokontakt på videoen eller i en scartovergang?

Hva slags video bruker du?

På skjerminnstillinger, sjekk om du har mulighet til å velge utdataformat fra skjermkortet. Endre denne fra s-video til kompositt.
Dette valget finnes ikke på ATI-baserte kort.
Lenke til kommentar
  . . .  jeg går via videospilleren som har s-video inngang . . .
bruker en samsung dvd-vcr...
Den har ikke s-video in. Den har s-video ut fra DVDen til TV.

At det bli farger av og til er litt rart. Mener at løsningen er en "s-video til composite"-adapter eller -kabel som jeg foreslo tidligere. Eller kanskje denne. Den gjør det samme som de fra Biltema, men med annen pluggløsning og finere navn...

Problemet er at det er s-video ut fra skjermkortet, men inngangen på både video og TV bare er composite.

Lenke til kommentar

Jeg synes det du sier høres fornuftig ut. Får skaffe meg en adapter å prøve det. Den siste adapteren virker brukbar fordi jeg da kan bruke samme kabelen som nå bare at jeg kobler adapteren til pcen.

Takk for hjelpen, jeg skal legge inn et innlegg med resultat av forsøket siden:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...