Brenden4 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Hei! Dette innlegget kan kanskje virke litt smålig av meg, men ønsker uansett svar på dette. Jeg er en kar på 183cm høyde og 100kg i vekt. Min bror er 187cm og veier ca 83kg. Han har lav fettprosent og ser veldig bra trent ut. Jeg ser mer lubben og utrent ut. Men jeg påsto at jeg mot formodning er bedre trent enn han, så vi tok noen tester. På 3000m løp jeg på 11.37, mens han endte på 13.11. Deretter tok vi benk hvor jeg tok 110kg, mens han tok kun 90. Knebøy slo jeg han også med en del kilo. Han slo meg kun i hang ups hvor han greide 8 og jeg kun 3. På 1500 meter tok vi ikke tiden, men også der slo jeg han relativt enkelt. Hvorfor ser han så mye bedre trent ut enn meg på tross av disse resultatene? Han har mye mer markerte muskler og lavere fettprosent, men jeg har litt problemer med å skjønne hvorfor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Hvorfor ser han så mye bedre trent ut enn meg på tross av disse resultatene? Han har mye mer markerte muskler og lavere fettprosent, men jeg har litt problemer med å skjønne hvorfor. Du svarer jo på ditt eget spørsmål.. Det er ikke fasit at høyere fettprosent betyr at man ser bedre trent ut. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Du er 4cm lavere enn han, likevel veier du 17KG mer. Styrkemessing er du noe sterkere, men det "skulle bare mangle" med tanke på vektforskjellen. Du har garantert en ganske mye større fettprosent en din bror. Reduserer du fettprosenten din tilsvarende din bror så vil du nok se like fin ut. Endret 17. juli 2017 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Man kan se veltrent ut uten å ha kondisjon for fem flate øre. Det er jo en sammenheng mellom muskelmasse og fettprosent som avgjør hvordan du ser ut. Hvis du skal bruke styrkeøvelser til å definere hvor bra trent du ser ut så er det nok kroppsvektøvelser som passer best. Tipper din bror slår deg på de fleste øvelser her. Pushups, hangups, dips osv. F.eks en fitnessutøver ser mye bedre trent ut enn en styrkeløfter eller en maratonløper, men blir nok knust i både kondisjon og styrke hvis de hadde konkurert mot hverandre. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Det kommer an på mye. Genetikk, muskelmasse, lungekapasitet, kondis, muskelsammensetning etc. Du har flere kg å drasse på, men de 17kg i forskjell i kroppsvekt er ikke bare fett, men også muskler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå