nugatti4life Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 När jag säljer Bitcoin, ska realisation av vinst beräknas med FIFO / FIFU -principen eller är det något annat (i Sverige använder man f.eks en medelkostnad för köpta Bitcoins)? Har frågat skatteetaten också, beräknar att jag får svar i löpet av 2018. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Vet ikke, men jeg synes det er rart i så fall. Hvis du bruker den samme addressen så bør man vel selv få velge hvilke bitcoins du selger først? Anonymous poster hash: 61977...d55 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Anbefaler deg å ta en kikk her. Lenke til kommentar
nugatti4life Skrevet 11. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2017 Anbefaler deg å ta en kikk her. Ja, jag läste det, vad betyder att "individualisere et gitt realisasjonsobjekt" i det här sammanhanget? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 La oss si at du har kjøpt totalt 1 BTC i løpet av fem år. Hvis du har satt hvert kjøp inn på en egen wallet, dvs. at du har fem forskjellige walleter á 0,2 BTC, i stedet for én wallet á 1 BTC, vil du vel kunne individualisere realisasjonen. Da kan du benytte BTC fra walleten som hadde høyest kjøpspris når du realiserer, fordi du da får minst mulig differanse mellom kjøpspris og salgspris. Hvis hele BTC-beholdningen er samlet i én wallet kan du ikke peke på den BTC-andelen du realiserer nå og si at "jo, det var den jeg kjøpte i fjor for $1500, ikke den jeg kjøpte for $15 for fem år siden". Lenke til kommentar
nugatti4life Skrevet 11. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2017 La oss si at du har kjøpt totalt 1 BTC i løpet av fem år. Hvis du har satt hvert kjøp inn på en egen wallet, dvs. at du har fem forskjellige walleter á 0,2 BTC, i stedet for én wallet á 1 BTC, vil du vel kunne individualisere realisasjonen. Da kan du benytte BTC fra walleten som hadde høyest kjøpspris når du realiserer, fordi du da får minst mulig differanse mellom kjøpspris og salgspris. Hvis hele BTC-beholdningen er samlet i én wallet kan du ikke peke på den BTC-andelen du realiserer nå og si at "jo, det var den jeg kjøpte i fjor for $1500, ikke den jeg kjøpte for $15 for fem år siden". Tack, då blir jag litt ägd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå