G Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) Kjøpte selv en kr 2500 "ordentlig PC", som også noen vil synes er en undermåler-PC. Beefet den litt opp med Samsung 850 EVO på 500 Gig. Noe som selvsagt heller ikke er gratis. Byttet ut alle RAM-brikker så det ble 8 Gig. Den er ganske kjapp når den er ryddet smidig, men tåler også en støyt med bakgrunnsprosesser. Den er kjempefin til mye, men frarådes som gamingmaskin. Prosessoren er alt annet enn noe dårlig, men heller ikke spesiellt heftig. En relativt moderne 4-kjerners Pentium CPU modell N3540. Noe slikt ville jeg kanskje ikke anbefalt på den Multicom-PC-en. Men kan man få til å sette den sekundære disken som boot-disk? Altså sette inn en ordentlig SSD på den, eller må man leve med å boote treg eMMC på den? Hvilken maskin er dette? Tror den er utsolgt, da det var i desember 2015. Lenovo B50, men det er vanskelig å finne fram til den riktige undermodellen når en googler den. Displayet er forresten horribelt blast i lys. Men jeg bruker ekstern skjerm. Endret 19. juli 2017 av G Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Kjøpte selv en kr 2500 "ordentlig PC", som også noen vil synes er en undermåler-PC. Beefet den litt opp med Samsung 850 EVO på 500 Gig. Noe som selvsagt heller ikke er gratis. Byttet ut alle RAM-brikker så det ble 8 Gig. Den er ganske kjapp når den er ryddet smidig, men tåler også en støyt med bakgrunnsprosesser. Den er kjempefin til mye, men frarådes som gamingmaskin. Prosessoren er alt annet enn noe dårlig, men heller ikke spesiellt heftig. En relativt moderne 4-kjerners Pentium CPU modell N3540. Noe slikt ville jeg kanskje ikke anbefalt på den Multicom-PC-en. Men kan man få til å sette den sekundære disken som boot-disk? Altså sette inn en ordentlig SSD på den, eller må man leve med å boote treg eMMC på den? Hvilken maskin er dette? Tror den er utsolgt, da det var i desember 2015. Lenovo B50, men det er vanskelig å finne fram til den riktige undermodellen når en googler den. Displayet er forresten horribelt blast i lys. Men jeg bruker ekstern skjerm. Takk for svar! Jeg sjekket forresten med Multicom, og det er fullt mulig å bruke en SSD som oppstartsdisk. Lenke til kommentar
G Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Flott. Skulle jo kanskje tenke seg at en fremdeles kan sett boot-rekkefølge i en form for BIOS elns. da. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 en ting jeg har hørt (er ikke helt sikker?) er at reklamasjonsrett ikke gjelder bedrifter, men det gjør garanti. hvis dette stemmer, er jo denne tiden noe de bør oppgi slik at bedrifter vet hvor lang garantien er. Ja, det er som sagt godt mulig garantien er ment for bedriftskunder. Når det er bedrift som handler gjelder kjøpsloven og ikke forbrukerkjøpsloven. Når de oppgir garantitiden kan de også oppgi hvem garantien gjelder for, for å unngå misforståelser; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå