AfterGlow Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 VR-brillene får kraftig prisreduksjon for andre gang på kort tid.Vurderer du Oculus Rift? Da bør du slå til nå Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Selvfølgelig, er bare å anta at en ny variant med høyere oppløsning er rett rundt hjørnet, derav må gamle lager tømmes. 2 Lenke til kommentar
rhym Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Oculus Store priser er ink. moms og frakt. Så 4300 kr totalt. Endret 11. juli 2017 av rhym 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Hvordan kan de være inkludert moms og frakt? Får jo euro pris. Hvis det ikke er tyskland\polen det gjelder for. Jeg kunne vært interisert hvis det solgt i butikk så billig. Men vil ikke risikere skattesmell på dette. Lenke til kommentar
replex Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Noen som vet om dette faktisk inneholder toll og moms eller ikke? På siden deres står det: " *Prisen som vises, gjelder for levering til Norge gjeldende avgifter og fraktkostnader listes opp før betaling basert på informasjonen du oppgir." Lenke til kommentar
replex Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Noen som vet om dette faktisk inneholder toll og moms eller ikke? På siden deres står det: " *Prisen som vises, gjelder for levering til Norge gjeldende avgifter og fraktkostnader listes opp før betaling basert på informasjonen du oppgir." Og ved utsjekk så står det 449 Euro totalt. Endret 11. juli 2017 av replex 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Tror ikke man kan stole på totalprisen, på amazon står det også samme en pris for varen uten toll\moms. Antakelig kun moms i det landet man kjøper i men ikke i landet det blir sendt til. Vesentlig forskjell. Så tror selv hvis man hadde bestilt hadde pakken blitt stoppet i tollen og får regning på lagerkostnader + moms ++. Så bedre å kjøpe på ebay med global shipping program. Selv også der kan man få sendingen gjennom UPS særlig usa som ikke direkte blir billig. Endret 11. juli 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Jens-Marius Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Noen som vet om dette faktisk inneholder toll og moms eller ikke? På siden deres står det: " *Prisen som vises, gjelder for levering til Norge gjeldende avgifter og fraktkostnader listes opp før betaling basert på informasjonen du oppgir." Og ved utsjekk så står det 449 Euro totalt. Jeg mener også at prisen på Oculus Store er inkludert frakt og mva. Har bestilt derfra flere ganger og har ikke opplevd noe avvik i pris. Blir levert på døren etter 2-3 dager. 1 Lenke til kommentar
ohkaasa77 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Jeg lurte på akkurat det samme når jeg bestilte oculus for ett års tid siden. Jeg stilte meg også svært tvilende til at mva kunne være inkludert i prisene, og var ganske så skråsikker på at de som sa dette tok feil. Men det viste seg faktisk å stemme. Prisene var inkludert alle avgifter. kom ingen ekstrakostnader på hverken briller eller touch kontrollene som jeg bestilte senere 1 Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Husker også at det ved lansering var store spørsmål angående toll og moms. Det virket faktisk ikke som om Oculus visste om dette var inkludert selv en gang, men som ohkaasa77 sier, har de, så vidt jeg vet, alltid selv betalt toll og moms ved at distributøren forhåndsbetaler dette ved innførsel til Norge, uten noen som helst ekstra kostnad eller jobb for kundene. Dette skjer på samme måte som om man bestiller fra "norske" nettbutikker med lager i utlandet. Eksempler på dette er vel maxfps som sender fra Sverige og Zalando som sender fra et eller annet land sør i Europa. Endret 11. juli 2017 av Sondre K Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Spørsmålet er vel om de sender DAP eller DDP? Har som har kjøpt utstyr tidligere en fraktseddel liggende så burde det stå på den. Ved DAP må mottaker betale moms og avgifter, mens ved DDP er det avsender. Icoterms 2010 Lenke til kommentar
twosad Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Noen som vet om dette faktisk inneholder toll og moms eller ikke? På siden deres står det: " *Prisen som vises, gjelder for levering til Norge gjeldende avgifter og fraktkostnader listes opp før betaling basert på informasjonen du oppgir." Flere Norske som har kjøpt fra Oculus direkte, de har ikke betalt noe mer enn 4500kr. Ser ut som at moms og toll er inkludert i prisen hos oculus. Lenke til kommentar
Einar Kristiansen Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Når jeg har handlet 2 ganger oss Oculus.com og har kun betalt det som står oppgitt der. Det har gått over et år og har ennå ikke fått noe ekstra regning. Moms og toll er i prisen alt regner jeg med. Da får du den får ca 4300,- ikke 5300 med moms og toll. Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Prøver å legge inn en bestilling, men får stadig feilmelding om "ugyldig leveringsadresse", uten noe spesifikt om hva som er feil. FAQ-en deres var det lite hjelp i. Noen som har erfaring med særegenheter i måten adresser må oppgis på for norske bestillinger? Edit: Fikk omsider validert den via support. Var sannsynligvis for høy bøgda-faktor på adressen min for systemet deres. Endret 14. juli 2017 av kakarlsen Lenke til kommentar
Alak87 Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Jeg endte med å kjøpe en Oculus Sensor, ettersom jeg har brillene og touch allerede. Kan gi info om det kommer uten ekstra tillegg når jeg får den om et par dager . Lenke til kommentar
Tommy André Lillehauge Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Selvfølgelig, er bare å anta at en ny variant med høyere oppløsning er rett rundt hjørnet, derav må gamle lager tømmes. Må nok skuffe deg litt der. Oculus (Facecbook) har offisielt sagt at det blir ingen nye VR briller til PC ute på minst 12 mnd (ble sagt i mai), og Vive sa lignende. Ser du på kommentarene fra både Vive og Facebook, ser det ut til at de sikter seg inn på en tid mellom sommer-høst 2019. Du kan google det selv. Lenke til kommentar
G Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Kan dette brukes på Playstation 4? (er litt tvilende) Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Ingen kryssbruk av utstyr. Er litt skuffende at hver produsent skal sitte på sin tue, og melke. Tenker spesiellt på Playstation i dette tilfellet, da PC gjerne er litt mer anvendelig, siden det vil være muligheter for at en PC kan bruke forskjellige operativssystemer og greier. Noen som vet om det er Occulus-drivere i Linux, bare for å spørre et viktig nok spørsmål? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Ingen kryssbruk av utstyr. Er litt skuffende at hver produsent skal sitte på sin tue, og melke. Tenker spesiellt på Playstation i dette tilfellet, da PC gjerne er litt mer anvendelig, siden det vil være muligheter for at en PC kan bruke forskjellige operativssystemer og greier. Noen som vet om det er Occulus-drivere i Linux, bare for å spørre et viktig nok spørsmål? Oculus Rift støtter ikke Linux så vidt jeg har fått med meg. Vive har støtte for Linux og Mac via SteamVR, men spillstøtten til VR på Linux er ikke noe å skryte av. Valve launches SteamVR support for Linux https://www.engadget.com/2017/02/22/valve-launches-steamvr-support-for-linux/ Apple is bringing SteamVR and HTC Vive support to Macs http://www.pcgamer.com/apple-is-bringing-steamvr-and-htc-vive-support-to-macs/ Endret 17. juli 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå