Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røde områder på penishodet?

jesprr

Anbefalte innlegg

Når jeg var rundt 12-13 begynte jeg å få røde områder på penishodet. Kan være eksem, og minne om balanitt, candida osv. Ikke at det er så veldig irriterende, men klør innimellom og ser ikke pent ut. Det jeg lurer på er behandlingen av slik eksem, sopp/utslett. Følger av onani?

Kan jeg bruke for eksempel hydrokortison 1%, eller canesten? Ikke det granne kult å dra til legen med penisproblemer, men kan se slik ut etterhvert. Tusen takk for svar!

Gutt 19

Endret av jesprr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er gjerne et resultat av mye fukt under forhuden. Urologene sier at veldig mange tisser "feil", dvs. at etter å ha urinert skal man tørke penishode og gjerne ha glans av penis helt tørr. Dette forebygger alle disse røde prikkene man får, som f.eks. kan være sopp.

God hygiene, skylle i lunkent vann og tørke etterpå er et godt forebyggende tiltak. Urologene sier også det at omskjærte menn nærmest ikke har dette problemet i det hele tatt, og grunnen til det er at det ikke ligger forhud over glans med fukt og urin imellom. 

Lenke til kommentar

Ikke det granne kult å dra til legen med penisproblemer

Du kan dra på helsestasjon istedenfor. Jeg har vært der selv i mine yngre dager da jeg ikke hadde lyst til at legen skulle se tissen min.

Uansett så er det skummelt å høre på anbefalinger og diagnoser fra folk på nett. Legen har sett mange tissefanter og det er jobben til legen å titte på ting og se hva problemet er så det er ikke akkurat noe legen tenker på i forhold til ditt forhold til legen videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...