Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i Ankelområdet

Anbefalte innlegg

Hei,

Har den siste tiden utviklet smerter i ankelområdet på ett av føttene mine.

Smerten ligger et sted mellom områdene Calcaneus (heel bone) og Calcaneo fibular ligament - jeg googlet fotens anatomi for å få de konkrete områdenes navn. Smertene er bare på en fot, og som regel er det mest smerter ila. natten; jeg pleier å våkne av det...

Noen som vet hva det kan komme av?

Tenkte først at det kan ha noe å gjøre med bruk av høyhælte sko, men det har jeg gjort i mange år. Og ville ikke det uansett hvert problemer i begge føttene dersom det skyldes det, og ikke bare den ene? For så vidt er jo ikke ankelen et typisk område man pleier å få vondt pga. høyhælte sko uansett... Jeg har heller ikke slått meg på noe vis, og ikke noen skade fra trening heller...

Så noen som har innspill til hva dette kan komme av?

Anonymous poster hash: 8a81b...ba1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har hatt vondt så lenge så vil jeg sterkt anbefale et besøk til din fastlege. Da er det trolig noe som må behandles, ikke bare et senestrekk eller noe, som går over av seg selv.

Jeg spekulerer bare, så bestill en time hos en lege så du kan bli skikkelig undersøkt.

Lykke til, det er ingen grunn til å tro at det er noe farlig, så det er sagt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...