Gå til innhold

Sparekonto ved Komplett Bank

Anbefalte innlegg

Komplett Bank er en drittbank. Aldri mer kunde av dem, for mitt vedkommende.

Hvilken erfaring har du?

Jeg er enig i at det er store mangler mtp. Nettbank, mobilbank og slik, men de er ikke en konvensjonell bank, de satser på lån, sparekonto og kredittkort.

I korthet hadde jeg kredittkort hos dem, som jeg brukte relativt flittig.

Da jeg så skulle kansellere kundeforholdet satte jeg inn penger slik at saldoen stod i null, og sendte melding til Komplett Bank om å avslutte kundeforholdet.

Stor var da overraskelsen da jeg to dager senere fikk beskjed om at jeg skyldte dem kr 27.499.Jjeg logget meg inn på kontoen min, og saldoen stod fremdeles i null. Da jeg ringte banken for å få greie på hva dette var for noe, fikk jeg beskjed om at dette helt sikkert var en feil,  og jeg kunne se bort fra kravet.

Noen dager senere fikk jeg imidlertid kontraordre. Det viste seg at et kamera jeg hadde kjøpt fire måneder tidligere hadde blitt liggende som reservasjon og ikke trukket, noe som ikke viste i saldoen. Jeg hadde kjøpt så mye annet samtidig, at jeg ikke merket forskjellen.

Dermed fikk min sparekonto seg en alvorlig knekk.

Dette, i tillegg til en rekke mindre ting, gjør at jeg ikke synes Komplett bank er en god bank. Her er noen andre punkter:

• Jeg har aldri hatt noen bank som jeg har vært nødt til å kontakte kundeservicen til så ofte som KB (selv før dette med reservasjonen).
  • Jeg mente de trakk for mye i renter for overtrekk, noe de blankt avviste uten å sjekke
  • Jeg mente de trakk renter av reservasjonsbeløpet i de fire månedene, noe de nektet for. Også det uten å sjekke, så vidt jeg vet.
  • Nettbankløsningen var svært dårlig.
  • I begynnelsen av kundeforholdet ble oppspart bonus automatisk benyttet når man kjøpte noe med kortet på Komplett, enten man ville eller ei. Jeg mente man burde kunne spare opp, om man ønsket det (dette ble innført senere).
  • Info om saldo, utlegg og innbetalinger ble svært tregt oppdatert i systemet deres, slik at man egentlig aldri hadde fullstendig og oppdatert oversikt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I begynnelsen av kundeforholdet ble oppspart bonus automatisk benyttet når man kjøpte noe med kortet på Komplett, enten man ville eller ei. Jeg mente man burde kunne spare opp, om man ønsket det (dette ble innført senere).

Det vil alltid lønne seg å bruke bonusen når man handler på komplett, uten unntak, fordi man får dobbel bonus der, og man ikke får renter på bonuspoeng, men får renter på sparepenger i banken.

Det eneste "unntaket" er hvis man ikke har kontroll på økonomien, men da burde man ikke bruke kredittkort.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...