OleNord Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Trump stilte dette spørsmålet på sin tur til Polen. Har vesten fremdeles viljen til å eksistere? For ikke mange hundre år siden reddet Polen Europa gjennom et angrep som drev Ottomanerne på flukt, etter deres beleiring av Vien, hovedstaden i Østerriket. Om ikke dette hadde funnet sted, kunne de muslimske horder inntatt hele sentral Europa. Polen og andre øst europeiske, som har lidd gjennom sosialistiske ideer, sult og nød i hundrevis av år, har på mange måter fått en vaksine mot ideologier som høres godt ut, men ender vondt til slutt. Dette er venstresiden i et nøtteskall. Vesten og dens befolkning har ikke lidd. De forstår ikke hva det å ha det vondt er. Mye fordi de har hatt et lederskap som har evnet å beskytte dem. Dette er det slutt på i dag. På grunn av en langvarig kampanje for multikultur. Som historien har bevist og dagens tilstander tyder på, vil skape enorme problemer. Om ikke i dag, i alle fall i morgen. Det her er det ingen tvil om, for alle ærlige menn etter litt tenking. Folk her til lands teagerer derimot annerledes enn hva all logikk vil tilsi. De berømmer de som ødelegger for deres barn og hater de som vil dem godt. Ubdersøkelser viser at nordmenn og andre i vesten hater Trump: https://www.aftenposten.no/verden/i/2WXPG/Ny-undersokelse-blant-nordmenn-avdekker-Donald-Trump-er-darligere-likt-enn-Vladimir-Putin Selv om han trolig er det beste som har skjedd deres etterkommere. De elsker Merkel, som vil ødelegge for dem. En galskap ikke en gang psykiatere kan forstå. De tror på et media som ikke er bra og ærlig. De ønsker kun å tene penger. Så danner de sine meninger etter det. De er ekstremt dumme og kortsiktige. De beviser på mange måter at mennesker ikke tenker, de går bare med strømmen som fisk. Litt som stimer som blir spist av kvaler, der de som unslipper svømmer inn i munnen til kvalen for å gjenforenes med deres døde brødre. Vil vesten overleve? Har den viljen til det? Endret 10. juli 2017 av OleNord 2 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Hvis du snakker om "Vesten" som så mange andre gjør; en statisk og uforanderlig kulturell greie, så nei - den kommer ikke til å overleve. Har vært dødsdømt siden starten. Er det som er så fint med "kultur". Det er ikke statisk, men noe dynamisk, noe som alltid vil være i forandring. 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Du preker litt piss som vanlig, men situasjonen er åpenbart ikke helt bra. Det som er vanlig i samfunn er at ting går "litt for langt" for så å bli tatt tak i. Vi har ikke mistet vår vilje til å eksistere, men det har vært for mange blåøyde folk som tror at det hjelper å hjelpe folk når de er innafor våre grenser. Når ting når et kritisk punkt så vil samfunnet bli nødt til å ta tak i problemene med jernhånd og ting vil ryddes opp i. Siden du drar frem historiske greier så antar jeg at du vet at dette har vært standard historisk sett. Multikultur er en uting som ikke har livets rett. Blandingskultur er bra greier som har livets rett. Forskjellen er at blandingskultur er flere kulturer som er blandet sammen og selv om de har mange særegenheter så er det en felles grunnmur som binder folk sammen. Multikultur mangler den grunnmuren og fører til bråk. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Hvis det er snakk om "vilje til å eksistere" fra Trump tenker i alle fall jeg snarere at det er en narsissistisk projeksjon p.g.a at han blir holdt til ansvar og møter kritikk på en annen måte enn før. Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, Vesten vil ikke overleve. Europa kommer til å bli muslimsk og USA kommer til å miste sin hvite majoritetsbefolkning om ikke lenge. Donald Trump har ikke gjort noe for å forhindre dette. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Trump stilte dette spørsmålet på sin tur til Polen. Har vesten fremdeles viljen til å eksistere? For ikke mange hundre år siden reddet Polen Europa gjennom et angrep som drev Ottomanerne på flukt, etter deres beleiring av Vien, hovedstaden i Østerriket. Om ikke dette hadde funnet sted, kunne de muslimske horder inntatt hele sentral Europa. Det må jo ergre deg grønn at de polske styrkene under ledelse av Jan III Sobieski blant annet besto av de sunni-muslimske lipka-tatarene. For det viser jo bare altfor tydelig at dette ikke handlet om "islam vs.kristendom" slik enkelte vil ha det til. Samtidig som beleiringen av Wien pågikk, ble det habsburgske riket angrepet av andre - kristne - styrker vestfra. Polen er nå på god vei dit Russland er i dag. Dvs., hvis du gjør som du får beskjed om og forholder deg taus til regimets overgrep, så får du leve. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Et veldig godt spørsmål av Trump. Et veldig viktig spørsmål. Det er bra at noen stiller det spørsmålet. Det stilles altfor få viktige spørsmål i politikken. Trump tar opp viktige ting, og derfor liker vi Trump. Og som Trump sier: Vesten vil fortsette å eksistere. Folk vil våkne opp og innse viktigheten av å forsvare vestlige verdier . Endret 10. juli 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, Vesten vil ikke overleve. Europa kommer til å bli muslimsk og USA kommer til å miste sin hvite majoritetsbefolkning om ikke lenge. Donald Trump har ikke gjort noe for å forhindre dette. Det er en reell fare, men du kjenner ikke til europeisk historie hvis du avskriver muligheten for at Europa våkner opp. Europeere har ikke for vane å legge seg ned og la andre ta over. Europeere er snille og greie helt til de ikke er det lenger. Når europeere blir pissed så blir de virkelig pissed. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, Vesten vil ikke overleve. Europa kommer til å bli muslimsk Det har du nok rett i. Det dekadente Vesten vil, i likhet med det dekadente Romerriket, bli overrent med barbarer. Likevel, vi kan håpe på en annen parallell: kulturen overlever i øst. Det østromerske riket overlevde i nesten tusen år etter at Roma falt. Vil det samme skje med Øst-Europa? De tidligere Warszawapaktlanda pluss Finnland viser tegn til å ikke gå i samme fella som vil knuse Vest-Europa. Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Hvis du snakker om "Vesten" som så mange andre gjør; en statisk og uforanderlig kulturell greie, så nei - den kommer ikke til å overleve. Har vært dødsdømt siden starten. Er det som er så fint med "kultur". Det er ikke statisk, men noe dynamisk, noe som alltid vil være i forandring. Det er ikke utelukkende prat om kultur, men også hele folkegrupper. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, Vesten vil ikke overleve. Europa kommer til å bli muslimsk Det har du nok rett i. Det dekadente Vesten vil, i likhet med det dekadente Romerriket, bli overrent med barbarer. Likevel, vi kan håpe på en annen parallell: kulturen overlever i øst. Det østromerske riket overlevde i nesten tusen år etter at Roma falt. Vil det samme skje med Øst-Europa? De tidligere Warszawapaktlanda pluss Finnland viser tegn til å ikke gå i samme fella som vil knuse Vest-Europa. Ble ikke barbarene drevet tilbake? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Ble ikke barbarene drevet tilbake? Det vestromerske riket falt 4. sept. 476. Resten får du finne i historiebøkene, det blir for omfattende å ta her. Men jo, fram og tilbake gikk det, både før og etter den datoen, og ulikt i de forskjellige land. Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, Vesten vil ikke overleve. Europa kommer til å bli muslimsk Det har du nok rett i. Det dekadente Vesten vil, i likhet med det dekadente Romerriket, bli overrent med barbarer. Likevel, vi kan håpe på en annen parallell: kulturen overlever i øst. Det østromerske riket overlevde i nesten tusen år etter at Roma falt. Vil det samme skje med Øst-Europa? De tidligere Warszawapaktlanda pluss Finnland viser tegn til å ikke gå i samme fella som vil knuse Vest-Europa. Heisan, Putin, visste ikke at du også skrev på diskusjon.no. Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, Vesten vil ikke overleve. Europa kommer til å bli muslimsk og USA kommer til å miste sin hvite majoritetsbefolkning om ikke lenge. Donald Trump har ikke gjort noe for å forhindre dette. Det er en reell fare, men du kjenner ikke til europeisk historie hvis du avskriver muligheten for at Europa våkner opp. Europeere har ikke for vane å legge seg ned og la andre ta over. Europeere er snille og greie helt til de ikke er det lenger. Når europeere blir pissed så blir de virkelig pissed. Det er akkurat det europeere har for vane å gjøre, jo. Vi hadde ikke før ristet av oss kristendommen før vi ble påtvunget et nytt tankesett fra Midt-Østen. Forskjellen er at vi nå står i fare for å bli genetisk utvannet og ikke bare kulturelt ødelagt. Og dét er langt mer alvorlig. Forsvinner genene våre, forsvinner vi for godt. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Et veldig godt spørsmål av Trump. Et veldig viktig spørsmål. Det er bra at noen stiller det spørsmålet. Det stilles altfor få viktige spørsmål i politikken. Trump tar opp viktige ting, og derfor liker vi Trump. Og som Trump sier: Vesten vil fortsette å eksistere. Folk vil våkne opp og innse viktigheten av å forsvare vestlige verdier . Er det bare meg, eller er dette innlegget skrevet av en norsk Trump? I hvert fall første avsnittet leste jeg som om Trump hadde skrevet det på norsk.. 4 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) det er vel bare å konstatere at det europa jeg vokste opp i er historie. eller som de venstrevridde fargeblinde - forresten - stryk farge - pleier å si: - "hva er en nordmann?" - "hva er en europeer?" - "hva er en appelsin?" - "hva er et tog?" - "hva er hva?" - "hvem hva hvor?" Svaret vil de få om noen år og det vil lyde sånn: ALLUH ACHBAR!!!! ...de har mao. relativisert vekk sitt eget syn, sitt eget vett og sin egen eksistens, og flere av dem har vært sinte og voldelige mot folk som har pekt på det. At det skal gå så langt at norske feminister må ikle seg burka for å se konsekvensen av sin egen dårskap, synes jeg er merkelig, men alt tyder på at det går den veien. Og det er ikke innvandrernes feil, vi har blitt spist opp innenfra av våre egne, råten var mao. her før innvandrerne kom med koranen i bagasjen. Sånn går det når man lar satan ta kontrollen. For selvfølgelig er dette her demonisk, jeg kan ikke tenke meg noe annet det kan være, det har vært kunstig, tåpelig og ganske synlig at agendaen her har vært å dekonstruere det gamle kristne europa fra begynnelsen av - ivertfall for oss som har levd noen år. Akkuratt dette her står ikke nevnt i bibelen, men det står jo bl.a at verden skal samle seg mot jerusalem, siden europeere neppe ville gjort det - vi var jo aldri interessert i f.eks kommunisme - så måtte vi bli byttet ut med andre som hadde et annet syn på det. Så jeg har ingen tvil om at dette her kommer fra antikrist/djevelen, for jeg kan ikke se noe godt i det, og jeg tror Hitler var påvirket av de samme åndskreftene og var en hammer som ble brukt for å slå inn spikrene i det som ble 68'er generasjonen da europa mer eller mindre ble avkristnet. Og hvis dette her er synlig for deg, så gjelder det å reagere på riktig måte. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe dette her fatt, men jeg er barnløs så trusler mot meg har veldig begrenset effekt, og jeg VET det ikke skal så alt for mye til for å overbevise en OPPRIKTIG gudstroende muslim som vil til bunns i sannheten om at de finner den i bibelen - ikke koranen. Godt mulig jeg kan gi meg ikast med å predikere sannheten til muslimer noen år fram i tid, når jeg er litt mer stødig og trygg på at jeg kjenner Guds ord godt nok. Og nettopp mye derfor bruker jeg dette forumet her til å polere bibelkunnskapene mine. Endret 10. juli 2017 av marius77 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Ble ikke barbarene drevet tilbake? Er du klar over at når man snakker om Romerriket, så er det vi som er barbarene? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Ble ikke barbarene drevet tilbake? Er du klar over at når man snakker om Romerriket, så er det vi som er barbarene? Forskjellen på barbarene og muslimene er at barbarene bestemte seg for at romersk kultur var bedre, og derfor videreførte den. Muslimer har ingen slike forestillinger. Europa vil aldri være som det var igjen. Men vi kan fremdeles redde stumpene. Da må vi ha nullinnvandring ifra muslimske land. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Ble ikke barbarene drevet tilbake? Er du klar over at når man snakker om Romerriket, så er det vi som er barbarene? Forskjellen på barbarene og muslimene er at barbarene bestemte seg for at romersk kultur var bedre, og derfor videreførte den. Feil. De innførte sine egne kulturer og sa at fra nå av er det dette som er romersk kultur. Og så fortsatte de å utbre sin midtøstenreligion nordover og vestover i Europa. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Feil. De innførte sine egne kulturer og sa at fra nå av er det dette som er romersk kultur. Og så fortsatte de å utbre sin midtøstenreligion nordover og vestover i Europa. Utover på 400-tallet var romerene og hele deres rike kristne; barbarene var hedninger fra sentral-, nord- og øst-Europa. De av barbarene som ble værende i et visst antall, slik som vandalene som etablerte seg som adel i (V)Andalucia i Spania, antok stedets latinske kultur inklusive kristendommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå