Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vite om jeg er forsikret gjennom jobb?

Anbefalte innlegg

Er i en litt spesiell situasjon da arbeidsgiver er så opptatt hver dag at man nesten ikke får tak i han. Han har heller ikke tid til å ordne meg en arbeidskontrakt.

Da jeg ble ansatt sa han at jeg var forsikret, men jeg har ikke mottatt noen papirer fra forsikringsselskap. Så aner ikke om jeg faktisk ER forsikret hvis noe skulle skje på jobben. Er i en relativt farlig jobb hvor det skal lite til for at ting går skeis.

Er alle arbeidstakere etter lov nødt å være forsikret? Hvorfor har jeg ikke mottatt papirer fra noe forsikringsselskap?

Anonymous poster hash: 8f9fe...dd7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i en relativt farlig jobb hvor det skal lite til for at ting går skeis.

Seriøst? En jobb hvor ulykkene bare venter på å skje..? 

Se å få ordnet arbeidskontrakt litt brennkvikt. Har ikke arbeidsgiver tid til det så hadde jeg heller ikke "hatt tid til" å jobbe for han/henne.

Og orienter deg om hvem som er verneombud i bedriften samt HMS ansvarlig. 

Lenke til kommentar

Har ikke arbeidsgiver tid til det så hadde jeg heller ikke "hatt tid til" å jobbe for han

Jadda, trådstarter kan jo bare ta seg en ny jobb. En blir ganske matt av kommentarer som det.

Er -litt- enig, men hvis ingen hadde tatt farlige jobber, så hadde det ikke vært arbeidsulykker heller. Da hadde arbeidsgivere, og staten, måtte sørge for å tilrettelegge på en skikkelig måte sånn at folk kunne jobbe trygt. Folk er for desperate etter penger, og det skaper mye dritt. Få inn borgerlønn ^^

Lenke til kommentar

Har ikke arbeidsgiver tid til det så hadde jeg heller ikke "hatt tid til" å jobbe for han

Jadda, trådstarter kan jo bare ta seg en ny jobb. En blir ganske matt av kommentarer som det.

Jeg blir matt av arbeidsgivere som "ikke har tid til" å sørge for å ha arbeidskontrakter i orden. 

Og attpåtil i et tydeligvis risikofylt yrke.

Det virker seriøst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er -litt- enig, men hvis ingen hadde tatt farlige jobber, så hadde det ikke vært arbeidsulykker heller. Da hadde arbeidsgivere, og staten, måtte sørge for å tilrettelegge på en skikkelig måte sånn at folk kunne jobbe trygt. Folk er for desperate etter penger, og det skaper mye dritt. Få inn borgerlønn ^^

Ingen jobber skal være "farlige". At noen jobber er ganske mye mer risikofylte enn andre derimot er det ingen tvil om. 

Derfor bør HMS være av absolutt høyeste prioritet. Noe det tilsynelatende ikke er i trådstarters bedrift.

Arbeidsulykker skjer dessverre, men man bør i aller høyeste grad etterstrebe at det unngås. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...