Gå til innhold

Innen 2020 skal 200 slike frakte varer mellom Helsingborg og Gøteborg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På denne strekningen Göteborg - Helsingborg går det togskinner. Hva med å lage autonome godstog. Eller er det for lett? Mulig statlig eierskap gjør det umulig for kreative sjeler å lage slike løsninger.

 

Eller hvorfor ikke lage toghjul på disse så kan de kobles bak på tog som vogner. Er de enda smartere kan de lade mens først henger på å har tilgang på strøm.

Lenke til kommentar

Spennende. Jeg lurer på hvordan de skal klare vinterkav?

 

Antar at det er sikkerhets funksjoner innebygd slik at dersom de ender i situasjoner hvor de ikke kommer videre så vil de kjøre til sides og gi alarm/melding til en sentral. Derfra må vel vurdere om noen må kjøre ut og foreta omlasting til "analog" transport hvis forholdene er for ille til at den kan kjøre selv.. eventuelt foreta reperasjon hvis den er skadet eller brutt ned, og verste fall taues tilbake.

 

Garantert at det vil være funksjoner som ivaretar "worst case scenario" og påfølgende rutiner og prosedyrer for hvordan gå frem på en trygg måte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lönekostnaden per ton gods på tåg är väldigt liten jämfört med den på lastbil, dessutom så kan lokföraren åtgärda enkare fel som annars riskerar att hela linjen blir blockerad av ett stillastående tåg till verkstadspersonal ankommer: Så det är nog andra delar i tågsystemet som man skall försöka effektivisera. Lastning/lossning, växling etc kanske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...