Gå til innhold

Hvordan aktivere skjerm nr. 3? (Benq skjerm)

Gussi

Anbefalte innlegg

Har tre Benq skjermer som alle tre har vært i bruk før. Har hatt et problem med den tredje skjermen i en liten stund nå, så vi kjøpte en ny HDMI kabel. Nå får jeg beskjed at den tredje skjermen er deaktivert (ADM Catalyst Control Center). 

Når jeg tar ut kabelen til skjerm nr. 2 så starter skjerm  nr. 3, så den er i orden. Men hvordan skal jeg få alle tre i gang samtidig. Jeg ønsker å bruke dem som tre eksterne skjermer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg ikke helt feil så krever (minst) 3 skjermer at (minst) en av de er koplet til via displayport.

Og hvis du da må bruke et adapter (f.eks. dp -> dvi) så det være et aktivt adapter (husker ikke årsaken til dette; men det vil ikke fungere med et passivt adapter)

Redigert: Årsaken

This DisplayPort signal can also be synchronized with DVI and HDMI signals, but only two of these signals may be utilized on an AMD Radeon™ GPU. This is why AMD Eyefinity technology requires a native DisplayPort signal for the third (or higher) monitor.​

(hentet fra eyefinity faq) Endret av HawP
Lenke til kommentar

Husker jeg ikke helt feil så krever (minst) 3 skjermer at (minst) en av de er koplet til via displayport.

Og hvis du da må bruke et adapter (f.eks. dp -> dvi) så det være et aktivt adapter (husker ikke årsaken til dette; men det vil ikke fungere med et passivt adapter)

Redigert: Årsaken

This DisplayPort signal can also be synchronized with DVI and HDMI signals, but only two of these signals may be utilized on an AMD Radeon™ GPU. This is why AMD Eyefinity technology requires a native DisplayPort signal for the third (or higher) monitor.​

(hentet fra eyefinity faq)

Hvordan kan man finne ut om man har en aktiv eller passiv adapter? 

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noen måte å finne ut om et adapter er aktivt eller passivt, bortsett fra å prøve det.

F.eks hvis du har en skjerm tilkoplet DVI og en til HDMI, og den siste med et dp->dvi adapter, og du ikke får bilde/signal på skjermen tilkoplet adapteret så kan det tyde på et passivt adapter.

Aktive adaptere er gjerne også dyrere. Har du et adapter som kostet "en 100-lapp" (fra norske butikker) er det sannsynligvis passivt

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...